Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Iemand enig idee welke plant dit is? Groeien roze kleine bloemetjes aan. Vind hem niet met Google.

3 likes

Volgens mij een Begonia Snowcap!

1 like

Dankjewel! Dat is hem inderdaad.

@vuilnisglitter tadaa dit was de eerste
Binnenkort nog eentje maken!

8 likes

Begrijpt iemand wat mijn Ficus elastica wil? Zijn het wortels die uit de grond komen? Ik heb 'm meer water gegeven maar er blijven maar meer van die dingen aankomen. Ik kreeg 'm vorig jaar als stekje en hij staat nu ongeveer een jaar in deze pot. Sinds een aantal weken maakt hij nu deze ‘stengels’. Aan de onderkant komt niks uit de binnenpot…

Dat zijn luchtwortels! Die maakt de Monstera bijvoorbeeld ook aan. Het hoort gewoon bij de plant, dus die kun je laten zitten.

1 like

afbeelding

Iemand een idee wat dit is? Luis, spint? Ik zie het nu nog niet veel op de andere bladeren, maar wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat dit ook niet meer gaat gebeuren?

Kunnen whiteflies zijn. Je kan het met neem olie verwijderen en anders een insecten spray.

Wie heeft de beste oplossing voor spint? Ik heb al zo’n Bio spray van Pokon gekocht, twee keer gesprayd en mijn plant een paar keer goed afgespoeld onder de douche. Maar nu zag ik gister weer die krengen op mijn plant. Dus die spray werkt niet, maar wat wel?

Ik heb dus denk ik mijn calathea kapot laten gaan. Hij had spint dus ik had m ingespoten met een spiritus/zeepmengsel. Vond ie blijkbaar niet leuk want heb er zeker 8 blaadjes af moeten knippen die helemaal geel werden. Ik dacht, zet m lekker onder een stolp, kan die genieten van een hoge luchtvochtigheid. Maar vanochtend zag ik dat ie helemaal vol schimmel zat. Ik heb nog 4 gezond uitziende blaadjes over…even broeden op een laatste rescue poging.

Oh oke thanks! Wist niet dat deze plant die ook maakt.

1 like

Aangezien ik de laatste tijd zoveel horrorverhalen hoor en ik graag mezelf kwel met nachtmerries… Heb jij wel eens last gehad van het volgende:

• Spint
  • Bladluis
  • Trips
  • Wolluis
  • Schildluis
  • Witte vlieg
  • Rouwvliegjes
  • Niks van dit alles

0 stemmers

Ben je er helemaal vanaf gekomen?

• Ja
  • Nog steeds mee bezig
  • Ik heb het opgegeven en probeer het te controleren

0 stemmers

Zo ja, deel je wondermiddel in de comments hieronder!

Sorry @Amandelbloesem, moest ‘m even aanpassen dus je stem is nu weg. Ff opnieuw stemmen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik heb ook spint op mijn Calathea :frowning: Spray werkte niet, dus ik ben ook nog steeds op zoek naar een oplossing. Ik las gisteravond dat knoflook extract helpt. Dus een paar bollen knoflook koken, zeven en dan afgekoeld op je planten sprayen. Geen idee of het werkt, maar ik las dat spint dus niet van knoflook houdt. Dus dat ga ik volgende week proberen en anders ruikt mijn huis naar kebab met knoflooksaus, haha!

1 like

Rouwvliegjes: nog gaande. Tip: opstofzuigen.
Wolluis: vanaf gekomen. Tip: inspuiten met anti-luis, anders kom je er niet vanaf.
Bladluis: vanaf gekomen. Tip: eraf wrijven.
Schildluis: nog gaande. Tip: ?

Waar heb je die caudex gekocht?

Weet iemand nog een mooi tuincentrum met wat bijzondere aanbod.

Mijn philodendron birkin zit in een identiteitscrisis

10 likes

Schildluis: wattenstaafje in (olijf)olie dippen en daarmee laagje olie op het schild aanbrengen. Dan kunnen ze niet meer ademen ofzoiets.
Heeft bij mij goed geholpen, na de eerste keer waren er al veel dood en die kon ik met een stokje zo van de stam aftikken. De overlevers (wellicht gedeelte ook gewoon eerste keer over het hoofd gezien) nog een keer aangestipt met olie en dat was genoeg.
Wel een beetje een monnikenwerkje.

2 likes

Mn orbifolia dramaqueen maakt eindelijk nieuwe blaadjes (meteen 3 in een keer) voor het eerst sinds ik hem kocht 3 maanden geleden, mn lemon lime stek maakt zijn eerste nieuwe plant sinds het verpotten en bij mijn monstera variegata zit er ook weer een nieuw blad klaar :smiling_face_with_three_hearts: Gaat goed hier.

(Jammer dat de beestjes het hier ook leuk vinden. Voor het eerst rouwvliegjes :woozy_face: Hopen dat quarantaine en kaneel werken)

1 like