Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Iemand had hier een keer een of ander kruidenrekje van de action getipt als stekjes station, maar ik vind het niet meer terug. Kan iemand me helpen?

Jaa ik!

5 likes

Ohja bedankt!

Mocht de action ze niet meer hebben en je zou er toch graag 1 hebben: ik heb 2 setjes en stekken lukt me nooit op 1 of andere manier. Dus ik zou dan wel een setje naar je op kunnen sturen tegen verzendkosten (alleen ben ik bang dat het niet door de brievenbus past dus dan zit je al snel op pakketkosten en ik weet niet of dat het waard is).

1 like

ik zal wel even bij de action hier in de buurt kijken, of anders iets soortgelijks zoeken. heb volgens mij wel eens zoiets bij sostrene grene gezien. maar super lief van je!

1 like

Ik heb een vet grote Dracaena Fragrans gekregen :heart_eyes: Wel echt een mega zware pot en zaten wat droge punten aan, die heb ik afgeknipt. Nu nog kijken hoe ik dat ding in godesnaam thuis ga krijgen (staat nu bij mn vriend), maar post even een foto zodra ie een plekje heeft gekregen!

4 likes

Ik durf hier amper te posten, ben echt een kneus met planten en weet echt niks, haha, maar ik sta open om te leren! :nerd_face: Vind het echt knap wat jullie allemaal weten!

Ik heb een Platycerium, die doet wat geks, maar heb al geleerd dat een hertshoornvaren een mantelblad heeft, haha, dus dat zal het wel zijn, maar ik vind dat blad er wel een beetje viezig uit zien. Moet ik daar wat aan doen?

Waar staat de plant? (Hoeveel licht, tocht wellicht?) Hoe vaak geef je water?
Zelf heb ik deze niet gehad maar misschien kunnen we meedenken

Heb hem net binnen, haal hem net uit de doos! :sweat_smile:

@Lula so cute! Vanavond even potjes halen. En nu kan ik eindelijk weer uitgaand telefoneren want de post is geweest :crazy_face:

7 likes

Wooooow! Je boom is goals! Hoe oud is je boom?

1 like

Hebben ze die doos bij je naar binnen gegooid met al die aarde op die burrito :see_no_evil: Had ‘m nog zo voorzichtig ingepakt.

Niet echt gegooid, maar daar zat wel wat losse aarde in, moet gelukkig toch nog stofzuigen. Aan jouw inpakskills ligt het iig zeker niet!! Kan plantje.nl een puntje aan zuigen. Ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen :sunglasses:.

Overigens, is het beter om de kweekpotjes te laten zitten of die eraf te halen? Ik heb al m’n planten muv een pannenkoek en een banaan nog in de kweekpotten zitten

Echt zo bedankt voor deze tip, heb er nu een paar verspreid over ons huis. Had er meerdere tegelijk gekocht en een uur na vervoer stonden ze allemaal op dezelfde temp en vochtigheid, dus ook betrouwbaar gok ik.

1 like

Ik kan er niet meer tegen, let’s vote!

Hoe heet de plant van @Classique ? :point_up_2:

0 stemmers

@Koalabeertje weet niet welke ficus je bedoelde, dus heb er een ficus elastica bijgezet.

1 like

Oh ja, die kun je laten zitten hoor. Zou ze sowieso de eerste twee weken niet verpotten tot ze gewend zijn aan je huis. Anders geeft het misschien iets teveel stress.

Ik ga voor Schefflera Arboricola :see_no_evil:

Nice!! Graag gedaan hoor :slight_smile:

Die heeft veel kleinere bladeren!

Oh echt? Een kennis van mij had die en die deed me eraan denken, maar die zal hem dan ook wel verkeerd ingeschat hebben hahaha