Ja echt verpotten zou ik aan mijn plantenfluisterende moeder overlaten haha, dat durf ik alleen niet aan. Maar dan laat ik ze voorlopig sowieso nog even in de kweekpotjes
Misschien moeten we @Classique vragen om de bladeren op te meten haha. Die durft nooit meer hier iets te vragen
Heb er al bijna spijt van haha.
Nu alle resultaten lijken precies eerder makkelijke planten te zijn dus ik ga hem gewoon gemiddeld verzorgen en in leven proberen te houden. Hij staat nu redelijk licht maar zonder teveel directe zon. Hopelijk is hij daarmee tevreden.
Ja deze wil ik zo graag!! Bij mijn supermarkt staat nu een hele grote voor 50 euro hoeveel heb jij betaald?
Waar heb je hem staan? In wat voor pot? Groot of klein? Ik heb 4 pilea’s en allemaal groeien ze als kool. Bij mij staat er 1 achter het gordijn (dus veel maar niet direct zonlicht), de andere staan 3 tot 4 meter van het raam (zuidwest). Direct zonlicht hielden ze bij mij niet van. Ik geef hooguit eens per week water.
Dit is bij mij gegroeid in 1 maand met 2 keer per week scheutje water, 1 meter van het raam af. Dus wel veel licht maar geen volle zon. Ik draai de potjes ook met elke waterbeurt zodat het gelijkmatig groeit. Ik denk dat je als eerste kunt proberen om in meer licht te zetten, of bij het raam maar tijdens de middaguren wat verder weg zetten
Blij met mijn nieuwe Hoya! Vraag me wel af in hoeverre de uitloper het gaat overleven maar de rest ziet er goed uit. Straks in een potje zetten en dan een miljoen jaar wachten op nieuwe groei haha.
Mijn erwtenplantje stond te donker en nu zijn het verschrompelde erwten. Valt dat nog te redden? En ik heb een baby alocasia die 3 bladeren had. Toen kreeg hij een nieuw blad en die slokt al het water op en nu zijn van die drie oude bladeren 2 bladeren helemaal geel en eentje half… kan ik dat nog redden?
Das toch genieten?!
Nog even een check/vraag hier. Laatst vroeg ik hier over mijn philodendron verrucosum die op t randje van de afgrond balanceerde. Ik heb hem toen verpot en nu krabbelt hij weer op
Echter, er zitten twee hele lelijke verschrompelde bladeren aan. Ze zijn nog niet dood, maar wel echt helemaal stuk. Zal ik die eraf knippen zodat de plant ook weer energie naar de rest kan sturen? Of krijgt de plant het dan juist moeilijk door twee ‘wonden’ die geheeld moeten worden?
Ik neig naar knippen, maar wil niks verkeerd doen.
Ik krijg zo mijn kneusjesbox binnen… baal als een stekker. Er zijn meerdere planten helemaal omgevallen, uit de pot en vervormd. Het zijn ook allemaal kleintjes. Vind het zo echt geen aanrader.
Oh wat stom!
Perfecte representatie van hoe het bij mij bezorgd werd… Zo zonde
Heb jij er iets mee gedaan? De klantenservice neemt niet op. Baal echt enorm.
Oké, nu snap ik jouw punt van laatst, over verzenden
Heb gemaild en gebeld. Na nog een mail 3 weken later kreeg ik echt een achterlijke reactie. Ik heb toen, door een fout bij hen, 2 dozen gehad. Dus heb er verder niet meer op gereageerd, maar vond überhaupt pas na meerdere mails na weken een laffe reactie krijgen echt onprofessioneel…
Bij jou ook via GLS bezorgd?
Ja, kwam net aan. Ik heb foto’s gemaakt en ook maar gemaild. Hoop ook op compensatie. Dit slaat natuurlijk nergens op.