Wanneer kunnen deze stekjes in de grond?
Nog wat andere nieuwe plantjes
Nieuw blad!
Begonia
Thai basilicum
Wanneer kunnen deze stekjes in de grond?
Nieuw blad!
Begonia
Thai basilicum
Nieuwe roze blaadjes
Ja, naast een raam (op het zuiden)
Net terug van een tuincentrum. Niets gekocht, wel bijna deze:
Maar ik durfde het toch niet aan.
Er waren meer en kosten allemaal 150:
Deze was er ook en koste 180 haha.
Ik heb net even in m’n bestelling gekeken en heb inderdaad ook twee calathea’s en 2 palmsoorten . Ben heel benieuwd…ik las hier ook ergens dat veel mensen calathea’s wat moeilijk te onderhouden vinden?
@Kauai je hebt gelijk. Ik ben misschien iets te panisch. In de toekomst wil ik inderdaad nog wel uitbreiden en zal ze dat ook op plekken zetten/hangen waar ze moeilijk bij kunnen. Olifanten poot is ook leuk en niet giftig zie ik .
@Lula haha oh dat scheelt al een hoop dat ze er ook geen interesse in hebben! Ik kan het echt niet voorspellen, dus ben wat voorzichtig. Besef me alleen net wel dat de enige plant die we hebben een watercacao is, die m’n vriend al 15 jaar heeft. Ik ga NU opzoeken of die giftig is, want anders maak ik me al helemaal druk om niks (staat gewoon op de vensterbank en blijven de katten vanaf)
Verpotten jullie al jullie kamerplanten in het voorjaar? Of is dat helemaal niet nodig?
Ik ontdekte vanochtend trips op 2 planten die bij elkaar staan en vervolgens op 1 aan de andere kant van de kamer de rest lijkt
nog niks te hebben. Er staat een luchtbevochtiger vlakbij, hopelijk heeft die erger voorkomen. Echt kut zeg, heb de aangetaste planten gelijk buiten gezet, bladeren afgeknipt waar ik ze zag en bespoten met ecokuur. Nu maar weer elke avond controleren
.
Nu ik me aan het verdiepen ben in plantensoorten kom ik erachter dat we waarschijnlijk een hele muur vol hedera helix in de tuin hebben . De stekjes staan inmiddels in het water hehe. Weet iemand of ik gelijk heb (zie foto)?
Heel mooi! Als ik een tip mag geven: het is wel erg hardnekkig spul dus probeer het op tijd te snoeien en bij te houden voordat het zich overal tussen wurmt. Zolang je het bij houdt is het echt een mooie muur/schutting bedekker
Ik ben al tijden in de weer met een mengseltje van spiritus en groene zeep, maar nog steeds niet het idee dat die klote trips weg is. Wat is nou echt het beste wat je ervoor kan kopen?
Thanks voor de tip. Hij zit inderdaad helemaal met kleine worteltjes vast aan de muur en klimt overal heen (nu ik het nog een keer lees is dat natuurlijk ook de hele omschrijving van klimop haha). Mijn vriend woont hier al twaalf jaar en heeft er niet heel veel naar om gekeken volgens mij. Weet ook niet of hij veel snoeit. Dus hij is heeel groot en begint op sommige plekken al over de dakgoot te klimmen, dus dat moet er binnenkort maar af!
Ik heb nu dus gestekt in water, omdat ik hem ook binnen wil proberen te laten groeien. Heb je daar ervaring mee?
Het lijkt wel op de hedera ,die stek ik thuis ook gewoon op water . Zou moeten lukken.
Enige wat ik weet is dat ze heel gevoelig zijn voor spint binnen. Buiten vind ik het echt prachtig trouwens.
Hoi! Ik kom hier ook eens mee praten, aangezien planten mijn nieuwste obsessie zijn Ik maak me een beetje zorgen om mijn zinkvaren (phebodium aureum zegt mijn app). Er zit namelijk wit spul op de wortels en ik vroeg me af of dit normaal is of dat mijn varen misschien toch iets onder de leden heeft. Hier een foto:
Weet iemand van jullie wat dit zou kunnen zijn?
Iemand een bananenplant al eens helemaal kortgewiekt zodat die opnieuw gaat groeien? Mijn moederplant lijkt het niet meer goed te doen na trips, maar geeft alle energie aan de baby’s. Die hebben we al een keer eruit gehaald, maar groeiden binnen 2/3 weken weer terug. Op internet staat dat snoeien niet aan te raden is, maar er zit nu nog maar 1 blad aan en het ziet er echt heel sneu uit.
Dit is een stek van de hedera uit de tuin waar ik gisteren over postte. Hij nu dus nauwelijks een dag later al veel lichtgroene nieuwe scheuten die hard groeien lijkt wel??
Hopelijk gaan de wortels net zo hard! Was echt een beetje verba.asd (verdorie ) vanochtend.
godverdmm wordt verscharreld ook al wat
Edit:
Nee, niet allemaal alleen die waarbij het nodig is. Dus vaak kijk ik even of ze heel obvious uit hun pot groeien of hoe oud de aarde is en dan krijgen ze een nieuwe pot of aarde-opfrisbeurt
Ik heb de mijne helemaal gekortwiekt en ik zou het niet aanraden. Heb het idee dat het veel beter gaat als je 1 blad er nog even aan laat zitten al ziet het er sneu uit. Met de zon van de afgelopen dagen gaan ze opeens weer als een spreker. Dus zou het even afwachten!
Ik ga dit weekend weer kijken voor een Monstera variegata. Hebben jullie tips waar ik op moet letten?