Het Plantentopic

Mijne doet het ook zo goed! En elke dag netjes openvouwen en 's avonds weer dichtvouwen. Zo cute.

Mijne grote is nog steeds boos geloof ik. Doet helemaal niks. Maar gaat ook niet dood dus dat reken ik dan maar als winst.

So pretty :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

16 likes

Blij mee! Hopen dat mijn pilea nu blijft leven. Iemand tips?

7 likes

Het is inderdaad een alpaca (gemaakt van alpacawol) ik heb een afspraak met de kat dat hij niet in de buurt mag komen, of die luistert is de vraag

1 like

Staat direct naast een raam, maar krijg maar een uurtje per dag mogelijk direct zonlicht, dus niks te heftigs wat dat betreft. Verder probeer ik de aarde altijd een beetje vochtig te houden. Maar heb 'm ook pas net dus wellicht nog beginnersgeluk haha!

1 like

Ik ben net begonnen met stekken (mega makkelijk begonnen, plannenkoeksplant en een aloe Vera plant) maar ik vind t nu al mooi. Vol trots at ik 2 weken men zelf gekweekte aardbei en nu ben ik plantjes an het stekken.

Let the fun begin

4 likes

Ik zag dit:

Hier zie je pilea, clusia, tradescantia en mangrove(?). Ik las dat begonia, clusia, aglaonema en epipremnum het goed doen. Mama botanica laat in een filmpje zien hoe je epipremnum stekt ook een epipremnum zien die al een dik jaar op water staat.

2 likes

Ik vind die prijzen zo bizar, mijn moeder en ik barstten in lachen uit toen we ze zagen

2 likes

Ja echt erg he… Ik heb gister op marktplaats een stekje gekocht en die in een mooi vaasje van de kringloop gezet. Leuker verhaal en het ziet er leuker uit.

1 like

Dat lijken beestjes ja. Bewegen ze niet?

Hmm heb je een close up?

Ik heb dit ook gehad op een varen (2 zelfs), volgens mij os het wel een of ander beestje. Ze zijn ook wat plakkirig. Bij mij zijn de varens uiteindelijk dood gegaan.

1 like

Ik zou ze eraf vegen met keukenpapier oid, hopelijk kom je er snel vanaf!

1 like

Waar kopen jullie mooi en niet al te dure potten voor jullie planten? Vorige week bij Hema, action en nog 2 plantenwinkeltjes geweest maar kon niet echt wat naar m’n smaak en budget vinden…

Kringloop of rommelmarkt

4 likes

Tweedehands idd!

3 likes

Ik heb ze er af geveegd en schoongesproeid maar een paar dagen later zaten ze er telkens weer. Op een gegeven moment een of ander huismiddeltje (zeep met spiritus of zoiets) geprobeerd maar dat konden de planten niet waarderen :confused:

1 like

Denken jullie dat het potje groter moet? Effe voor de verhoudingen mijn hand erbij.

Ik vind zelf van wel, maar je kan de plant licht optillen om te kijken hoe het met de wortels staat toch?

Edit: also I see faces linksachterin op de foto ‘help ik heb een cactus op mijn hoofd’

8 likes

Vind ik ook, al mis ik wel wat grote planten om de ruimte te vullen. Maar een goede grote plant (en betaalbaar) heb ik nog niet kunnen vinden.

Wat betreft stekjes: ik zei het al eerder en ik vind het echt stom dat er geld voor wordt gevraagd. Je plant maakt ze aan, je wilt zelf niet 100x dezelfde plant, dus geef ze lekker weg denk ik dan. Ik heb in ieder geval het geluk dat ik heel veel planten heb staan op werk dus ik kwam laatst met het grandioze plan om die maar te stekken. En laatst had een vriendin haar plant bijgeknipt en toen mocht ik die delen mee naar huis nemen. Die doen het nu goed bij mij. :blush:

4 likes