Kunnen jullie voor mij de eerste plant identificeren?
And look hoe cute
Ik denk dat het een koffieplant is (coffea arabica)
Ik heb last van spint dit is een jaarlijks terugkomend probleem. Flink aan de slag dus.
Koop zelf de terracottapotten en die verf ik in gewenste kleur.
Hebben jullie goede ervaringen met een bak-water-met-touwen-erin irrigatiesysteem? Ik ga 2,5 week weg en wil liever niet mijn sleutel aan iemand geven/afhankelijk zijn van hun plantenkennis. Sommige (vet)planten kunnen sowieso wel prima zonder maar ik heb ook wat jonkies die meer water nodig hebben. Wat ik al aan tips gelezen heb:
- zet alle planten bij elkaar
- op een plek in halfschaduw (hoe meer zon hoe meer water ze nodig hebben)
Iemand een succesverhaal van toen je op vakantie ging?
Oh en @Haai je stekjes doen het zo goed! Monkeymask heeft nu 4 bladeren en de volgende komt er al aan. Tradescantia gaat als een malle en ga ik na mijn vakantie in een grote pot zetten. En ik heb al een nieuw stekje gemaakt (meteen in aarde gestopt) omdat er per ongeluk een takje afviel
Ik heb voor mn dorstige planten een soort bak-water-met-touwen constructie alleen zijn het pluggen van keramiek met slangetjes en dat gaat prima eigenlijk.
Wat ik zelf zou doen is ze voor de vakantie even dompelen zodat je weet dat ze goed beginnen en dan op een kluitje halfschaduw zetten met zo’n constructie.
Edit: die kokospalm heeft helemaal geen plug nodig btw hij houdt van zanderige grond met af en toe een plens
Ahh wat een leuke katten! En even off topic: waar is dat kastje rechts op de tweede foto van?
Is van zuiver! Heb die gekocht in de loods 5 garage sale in Zaandam
Klinkt goed! Dank voor de tip
Aah wat leuk om te horen!!!
Leuk om een andere kokospalm te zien Ik heb sinds een paar dagen één en vroeg me al af of het normaal was dat de noot donkerbruin/zwart van kleur is.
(Op google zagen ze er lichtbruin uit, maar die foto’s zijn waarschijnlijk flink bewerkt)
Iemand enig idee hoe ik mijn pannenkoekenplant kan redden?
De groei is gestagneerd en de ‘oude’ bladeren gaan langzaam dood zoals die linkse op de foto…
Hij staat op de foto bij het raam maar stond de afgelopen tijd een paar meter ervan af.
Al je planten dichtbij elkaar zetten in een kamer die niet op t zuiden is/geen direct zonlicht. Bakjes water onder je tropische planten en wat @anon76889665 zegt even dobbelen idd. Ik ga zo elk jaar 5 weken weg en heeft nog nooit tot problemen geleid
Waar is die van?
H&M Home
Hahaha ik moet zo lachen om z’n hoofd!
Hoe vaak geef je hem water? Ik zou hem inderdaad lekker uit de zon houden verder… Hm lastig.
Haha zo ironisch
Wat zijn jullie favoriete boeken over planten?