Kwantum en ikea slaag ik vaal wel voor weinig geld!
Wij hebben laatst al onze planten met insecticide bespoten na een jaar (!) lang luizen proberen uit te roeien. Echt alles geprobeerd: elke week sproeien met spiritus/groene zeep mengsel, knoflook in de grond, lieveheersbeest larven erop loslaten, van die pillen voor in de grond, elke dag sproeien met koud water… inmiddels waren ze bijna uitgeroeid maar elke keer nog wel weer hier en daar een aantal luizen. Dus nu het hardcore gif erop en warempel: ze lijken verdwenen!
Hopelijk blijft het zo! Het heeft onze mooiste calathea en een supergrote monstera variegata gekost (pijn in m’n hart)
Ik wil graag als we verhuizen een hoekje waar veel planten samen staan en dan nog enkele grotere planten verspreid neerzetten.
Maar wat gebruik ik om het plantenhoekje te maken? Een sidetable? Het is mooi als er wat niveauverschil is. Hoe doen jullie dit? Foto’s zijn welkom .
Ik heb geen foto maar je zou een barkruk en een klein krukje (kringloop heeft dat wel) kunnen gebruiken om verschil in hoogte te krijgen.
En op de grond een grote plant die lekker de hoogte in gaat. Je hebt ook van de metalen plantenstandaarden, wel mooi als afwisseling met de krukjes denk ik! Post je een foto als het af is?
Doe ik maar zal nog even duren gezien planten best duur zijn en we bijna van nul beginnen.
Super mooi, haha ben alleen bang om het prijs kaartje te zien😅
Gewoon geduld, ze worden straks massaal verkocht voor een prikkie Haha
Vandaag even creatief bezig geweest en wat plankjes opgehangen. Meteen plantjes erop natuurlijk!
Hopelijk doet m’n kleine olifantenpootje het hier beter, uit de buurt van katten die alles opeten grr
Misschien een optie om te stekken/scheuren?
Heel leuk!
Wat voor een philodendron is dit eigenlijk (onderste plank, middelste plant)? Dit is geen micans toch, met die donkere bladeren? Hij is in ieder geval prachtig!
Jawel een micans! Hij is inderdaad heel donker voor een micans, ik weet ook niet zo goed waarom want hij staat heel licht en groeit ook goed.
Ik zoek al zolang een philodendron pink princess of een monstera variegata, om echt een beetje hopeloos van te worden. Ik wil gewoon die mooie plantjes.
Heb je het al geprobeerd op een Facebookpagina met stekjes?
De monstera is mij net gelukt, alleen die philodendron pink princess is nog te gewild om er een normaal bedrag voor te betalen. ik vind 90 euro voor een takje zonder wortels wel erg veel.
ik heb die philondendron net even op gezocht, echt een leuke plant! maar 90 euro
Holy cow die zijn duur!! Wel heel mooi
bizar! Wat mij betreft nooit kopen en boycotten. Dit soort ongein niet belonen, dat verziekt de markt.
Voor de mensen met een avocadoplant: moet ik hem naar een grotere pot verpotten? Of is dit prima zo. Hij is imiddels aardig vol😊
Hebben jullie ook van die planten die je maar blijft verpotten?
Ik weet dat het een luxeprobleem is hoor, want ik ben mega blij dat deze plant het zo goed doet, maar hij groeit echt heel hard. Omdat ik hem dus al meerdere keren verpot heb had ik het idee dat ik hem een half jaar ofzo heb nu, maar ik ging het even terugzoeken, blijkt dat ik hem begin april heb gekocht.
Dit is het potje waar ik hem iets meer dan twee maanden geleden als babyplantje in kocht
Ik heb hem zonet in deze pot gezet, want zijn wortels waren alweer flink uit de gaten van zijn vorige pot naar buiten gegroeid.