Het Plantentopic

De laatste tijd niet superveel… Een tijdje terug zijn een paar planten doodgegaan aan waarschijnlijk teveel water, dus we zijn nu wat zuiniger. Toch weer wat meer geven misschien?
Maar hij heeft het nooit echt heel goed gedaan, hij is al een paar jaar oud maar nog nooit baby’s gehad en ook niet echt groot geworden :pensive:

Je zou het niet zeggen maar misschien wil je plantje wel nieuw aarde en ook een grotere binnenpot. Mijn pannenkoek doet het overigens wel heel goed in daglicht (niet per se fel zonlicht) en houdt niet van lange tijden droge grond. Hij wordt wel heel blij als ik hem sproei en de buitenlucht doet 'm ook goed.

Verder zijn mijn pilea’s niet verwend of zo.

1 like

Kwantum en ikea slaag ik vaal wel voor weinig geld!

Wij hebben laatst al onze planten met insecticide bespoten na een jaar (!) lang luizen proberen uit te roeien. Echt alles geprobeerd: elke week sproeien met spiritus/groene zeep mengsel, knoflook in de grond, lieveheersbeest larven erop loslaten, van die pillen voor in de grond, elke dag sproeien met koud water… inmiddels waren ze bijna uitgeroeid maar elke keer nog wel weer hier en daar een aantal luizen. Dus nu het hardcore gif erop en warempel: ze lijken verdwenen!

Hopelijk blijft het zo! Het heeft onze mooiste calathea en een supergrote monstera variegata gekost (pijn in m’n hart)

Ik wil graag als we verhuizen een hoekje waar veel planten samen staan en dan nog enkele grotere planten verspreid neerzetten.
Maar wat gebruik ik om het plantenhoekje te maken? Een sidetable? Het is mooi als er wat niveauverschil is. Hoe doen jullie dit? Foto’s zijn welkom :grinning:.

Ik heb geen foto maar je zou een barkruk en een klein krukje (kringloop heeft dat wel) kunnen gebruiken om verschil in hoogte te krijgen.
En op de grond een grote plant die lekker de hoogte in gaat. Je hebt ook van de metalen plantenstandaarden, wel mooi als afwisseling met de krukjes denk ik! Post je een foto als het af is? :slight_smile:

1 like

Doe ik maar zal nog even duren gezien planten best duur zijn en we bijna van nul beginnen.

Gespot bij de Hornbach of all places.

18 likes

Super mooi, haha ben alleen bang om het prijs kaartje te zien😅

€165 :scream::scream:

1 like

:scream::scream: :sob:

Gewoon geduld, ze worden straks massaal verkocht voor een prikkie Haha

Vandaag even creatief bezig geweest en wat plankjes opgehangen. Meteen plantjes erop natuurlijk!:heart_eyes:

Hopelijk doet m’n kleine olifantenpootje het hier beter, uit de buurt van katten die alles opeten grr

25 likes

:heart_eyes:

21 likes

De mijne doet helemaal niks. Word er sip van :sob: Hij was ooit zo vol en mooi.

1 like

Misschien een optie om te stekken/scheuren?

Heel leuk!

Wat voor een philodendron is dit eigenlijk (onderste plank, middelste plant)? Dit is geen micans toch, met die donkere bladeren? Hij is in ieder geval prachtig!

Nou, ik ga ‘m niet uit elkaar halen. Want hij is prima maar krijg gewoon geen nieuwe bladeren meer :disappointed:

1 like

Jawel een micans! Hij is inderdaad heel donker voor een micans, ik weet ook niet zo goed waarom want hij staat heel licht en groeit ook goed.

1 like

Ik zoek al zolang een philodendron pink princess of een monstera variegata, om echt een beetje hopeloos van te worden. Ik wil gewoon die mooie plantjes.

Heb je het al geprobeerd op een Facebookpagina met stekjes?

1 like