De monstera is mij net gelukt, alleen die philodendron pink princess is nog te gewild om er een normaal bedrag voor te betalen. ik vind 90 euro voor een takje zonder wortels wel erg veel.
ik heb die philondendron net even op gezocht, echt een leuke plant! maar 90 euro
Holy cow die zijn duur!! Wel heel mooi
bizar! Wat mij betreft nooit kopen en boycotten. Dit soort ongein niet belonen, dat verziekt de markt.
Voor de mensen met een avocadoplant: moet ik hem naar een grotere pot verpotten? Of is dit prima zo. Hij is imiddels aardig vol😊
Hebben jullie ook van die planten die je maar blijft verpotten?
Ik weet dat het een luxeprobleem is hoor, want ik ben mega blij dat deze plant het zo goed doet, maar hij groeit echt heel hard. Omdat ik hem dus al meerdere keren verpot heb had ik het idee dat ik hem een half jaar ofzo heb nu, maar ik ging het even terugzoeken, blijkt dat ik hem begin april heb gekocht.
Dit is het potje waar ik hem iets meer dan twee maanden geleden als babyplantje in kocht
Ik heb hem zonet in deze pot gezet, want zijn wortels waren alweer flink uit de gaten van zijn vorige pot naar buiten gegroeid.
Ik heb deze ook, gekocht als ‘babyplantje’ bij Intratuin. Maar hij gaat zo hard. Allang geen baby meer.
Jaa die van mij komt ook van de Intratuin! Weet jij trouwens of het een schefflera is? Toen hij nog klein was leek hij daar niet zo op (rondere blaadjes en minder blaadjes per stengeltje), maar kon ik niet vinden wat het dan wel voor een plant was. Nu begint hij daar toch wel op te lijken, hoewel de bladeren wat lichter zijn en net een andere vorm hebben dan mijn ‘gewone’ schefflera
Zeker een schefflera! Bizar hard gegroeid joh!
Fittania Verschaffeltii fortissimo!
Lijkt wel alsof ik als een bezetene dit topic zit te refreshen. Ach, “lijkt wel” who am I kidding
Stomme vraag maar is een Monkey mask een speciale soort monstera? En wat maakt hem dan anders?
Ja het is een monstera, maar met gaatjes in plaats van ‘vingers’
Bedankt! Is duidelijk nu.
Ik ben een wishlist aan het samenstellen en ik vond geen duidelijke uitleg. Dan maar eens in een winkel kijken hoe een ‘gewone’ monstera eruit ziet en een Monkey mask en welke de mooiste is. Of 1 van allebei .
Ze zijn allebei leuk! Maar wel echt anders hoor. Als je een grote kamerplant wil kan je de monstera deliciosa nemen, monkey mask is doorgaans kleiner
Zijn heel verschillend wel (vind ik)! Monkey mask is veel kleiner met kleinere bladeren. De bladeren zijn ook niet helemaal glad maar een beetje… bobbelig ofzo haha. En het is meer een hangplant. De monstera deliciosa (de grote) heeft grotere bladeren en groeit in eerste instantie ook veel meer rechtop (al gaat ie uiteindelijk wel klimmen) en heeft gladde bladeren.
eerste is monkeymask en de tweede de grote
Planten zijn even simpel gezegd onderverdeeld in ordes, subordes, familie en geslachten. De monkey mask is een plant uit het geslacht monstera, maar de plant die wij ‘monstera’ noemen is ook uit het geslacht monstera. De monkey mask is namelijk een monstera adondansii (of monstera obliqua, wat weer een andere soort is maar heel veel op elkaar lijkt) en de plant die wij monstera noemen is een monstera deliciosa.
Monkey mask is ook veel kleiner zoals @skadi zegt oh ik ben sloom met typen, ook @crazyplantlady heeft uitleg inclusief foto’s. De monkey mask is meer een klimmer/hanger. Zeg potmaat 14cm ofzo en misschien 25-30 cm hoog zoiets. Een monstera deliciosa moet al wel een paar jaar oud zijn wil deze gaan klimmen. Die koop je meestal vanaf potmaat 25cm en is al snel een meter hoog. Je hebt ook philodendron bipinnatifidum die gaan nog een stapje verder dan een monstera deliciosa, die gaten zijn helemaal door zeg maar. Dat is ook een grote plant!
Bedankt voor al de uitleg ! Hopelijk weet ik over een tijdje zelf ook zo veel en heb ik een mooie groene woon- en eetkamer…