Ik vind het zielig om planten die ik zelf heb stom of kut te noemen
Maar ik heb er wel een paar waar ik bijna van in slaap val omdat ze zoo traag groeien.
Mijn zusje had een grote sansevieria hahnii die ze een keer gesplitst heeft. Toen heb ik één van die kleine plantjes van haar gekregen. Hij is best mooi, maar hij groeit heel erg langzaam. Verder heeft hij ook amper water nodig en kan hij op iedere plek wel staan, dus ik zou bijna vergeten dat het toch echt een levende plant is.
Verder heb ik nog een croton die ik als babyplantje gekocht heb en die ook amper groeit. In een half jaar tijd heeft hij twee kleine blaadjes gekregen. Deze is dan wel weer behoorlijk picky. Hij wil ontzettend veel zon en heel veel kleine beetjes water en laat het ook merken als hij niet tevreden is, dan laat hij zijn bladeren slap hangen. Ik verzorg hem goed hoor, maar ik wil er ook gewoon wat voor terug ja!
Oh ik heb het niet zo op blauwvarens. Ik heb er één gehad, maar die is doodgegaan doordat het hier te droog is. Ik sproeide hem regelmatig, maar hij bleef maar bruine uitgedroogde bladeren krijgen. Als ik in een plantenwinkel ben en ik zie er een mooie staan ben ik geneigd om hem mee te nemen, maar dat mag ik niet van mezelf.