@praline Je kan ook voor een raphidaphora tetrasperma gaan! Lijkt qua blad ook op de monstera maar heeft kleinere blaadjes en klimt/hangt ook. Hij groeit ook heel snel, ik heb de mijne nu max 1,5 maand en hij heeft al 3 nieuwe bladeren
Mijn pannekoekenplant is best wel gehavend bij de Hornbach.
Leuke planten maar ze zijn niet heel lief voor ze.
Kan ik de slechte bladeren verwijderen? Voelt altijd zo zielig alsof ik hem pijn doe.
Ik heb weer twee bloeiende planten
Mijn drimiopsis maculata krijgt eens in de zoveel tijd één bloem, een soort druifje wat dan op een stengel groeit. Dit is de tweede keer dat hij dat doet en de stengel is nu nog niet heel lang, maar de vorige keer bleef die stengel maar doorgroeien tot hij ver boven de rest van de plant uittorende. Met dan heel droog één klein groenig (niet zo boeiend) daar bovenop.
En één van mijn tradescantia nanouk stekjes krijgt schattige roze bloemetjes:
Deze staat al zo lang op mijn wishlist! Waar heb je die gevonden? Ik wil 'm tegen de muur laten kruipen <3
en @Violoncello die eerste bloem hahaha echt een penisplant zo. En die tradescantia is ook heel mooi zeg! Ook zo makkelijk te stekken? Ik heb een tradescantia fluminensis tricolor (of quadricolor…?) maar de witte blaadjes worden gelig. Enig idee?
@keekie oh zielig :< maar ja, beter wel verwijderen! Ik doe altijd meer dan 50% lelijk = verwijderen.
Oh de foto is er eentje van het internet, mijne is veel kleiner! Maar ik kocht ‘m in een lokaal plantenwinkeltje, in België dus weet niet of je daar iets aan hebt
Die is ook mooi inderdaad!
Ik dacht de oplossing gevonden te hebben voor het monstera-is-giftig-voor-katten probleem, maar deze lijkt ook niet te kunnen volgens google
Omg hahaha een penisplant, ik kan er echt niet meer normaal naar kijken nu. Nou vond ik het al niet zo’n geweldige bloem, terwijl ik de plant zelf verder prachtig vind, maar ik vind het zo zielig om een bloem weg te knippen als een plant daar zo zijn best op doet.
Ik heb nooit een tradescantia fluminensis gehad, dus dat zou ik zo niet weten eigenlijk. De tradescantia zebrina en nanouk zijn bij mij ontzettend makkelijk met stekken. Ik knip gewoon een takje af, verwijder de onderste paar blaadjes, zet hem ongeworteld in de aarde en dan hoef ik er eigenlijk niet meer naar om te kijken. Beide soorten beginnen ook al snel daarna nieuwe blaadjes (en nu dus bloemetjes) aan te maken.
Ohhh die is prachtig. Ik wil hem
Vraagje: het nieuwste blad van mijn calathea ornata heeft alleen op de bovenste helft roze streepjes. Weet iemand wat dat te betekenen heeft? Alle eerdere bladeren hadden meteen na het uitrollen streepjes over het gehele blad.
Ik denk ofwel gewoon een gekkie (net zoals wij moedervlekken hebben ofzo) of te weinig licht.
Ik heb hem de laatste tijd wel wat minder licht staan, maar daar lijkt hij verder juist wel blij mee te zijn
Dus ik zal het eens in de gaten houden. Helaas maakt hij zelden een nieuw blad aan, dit was het eerste blad sinds tijden.
De hoofdprijs of viel het mee?
18 euro
hele mooie prijs voor zo’n mooie stek!
Ik vraag me bij dit soort stekken/prijzen af of deze nou heel moeilijk te groeien/stekken is of dat het gewoon een relatief nieuwe soort is?
Nee niet moeilijk te groeien alleen nog nieuw in Nederland dus moeilijk te krijgen
Ik heb een soort kasje gemaakt voor mijn sedum burrito blaadjes en het werkt heel goed, kijk dan wat schattig die nieuwe miniblaadjes!