Ik vind hem niet écht kut maar heb op dit moment nogal ruzie met mijn kentia palm, die heeft overal bruine puntjes aan z’n blaadjes, laat de onderste bladeren doodgaan, staat helemaal scheef en groeit voor geen meter. Heb vanalles geprobeerd maar ik kom er maar niet achter waarom hij zo gek doet… Zou willen dat onze plantjes gewoon konden zeggen wat er aan de hand is, zou zooo veel gegoogle en gedoe schelen!
Hier dezelfde situatie met mijn Kentia.
De eerste heb ik verzopen en m’n huidige heeft nu ook bruine punten en dode bladeren onder. Ik heb veel gegoogeld, maar word er niet veel wijzer van. Ze schijnen sowieso mega langzaam te groeien.
Achja, hij doet het gelukkig een stuk beter dan de eerste.
Voor de gelegenheid even gemaakt hoe we dit ding ooit lopend thuis hebben gekregen is echt een raadsel.
Omg wauw!
Ik heb een hekel aan dracaena’s. Je ziet ze overal en hoewel ik ze niet lelijk vind, erger ik me er gewoon aan dat ze werkelijk overal zijn. Goed verhaal dit
Dat heb ik ook met mijn pannenkoek! Hij wordt niet voller, echt zonde want vind ze juist zo leuk.
Haha wat een leuke vraag!
Ik kan niet zo goed overweg met m’n alocasia zebrina. Gaat heel snel hangen en ziet er dan zo treurig uit.
Hahah ja ze zijn iig nog niet dood Volgens Google zou hij ook makkelijk in onderhoud moeten zijn, daar ben ik het echt niet mee eens met al die bruine punten en dode bladeren
Ik heb vandaag twee gestekte plantjes waar ik er aardig wat van had naar het plantenasiel gebracht. Uiteraard kon ik het niet laten zelf ook weer een stekje mee te nemen
Maar netto zit ik op -1 vandaag, ik heb één plant minder dan gisteren, dus dat is best prima!
Mijn eerste hoya!
Wat en waar is het plantenasiel?
En cute die hoya! Ik wil er ook nog steeds graag eentje.
Letterlijk een asiel voor planten.
Mensen brengen er planten die ze niet meer hoeven (), die het bij hen niet goed doen, of stekjes van planten die ze zelf hebben.
Als het nodig is gaan ze daar de binnengebrachte planten een beetje oplappen.
En je mag daar gratis een plant komen ophalen. Ze vragen bij die van mij wel een vrijwillige bijdrage waar ze dan potgrond van kunnen kopen enzo.
Volgens mij zit er in meerdere steden wel zoiets.
Dit heb ik ook met mijne! Ik snap het niet, hoort dat? Hij neemt zo veel ruimte in nu namelijk. Hoe groot is die van jou? Maakt ie wel nieuwe bladeren aan? Mijne namelijk wel maar het merendeel daarvan hangt alle kanten op. Ik heb m nu verplaatst naar meer licht maar niet direct, als ie t daar niet goed doet geef ik t op denk ik
Dit is echt cute! Ik ben meteen gaan zoeken hier in 010 maar wat er was lijkt er niet meer te zijn. Weet iemand toevallig hier een plantenasiel?
De Facebookpagina is wel actief. Misschien kun je het daar vragen?
M’n blauwvarens zijn echt frenemies, ik heb ze al 2 jaar en zo af en toe lijken ze op sterven na dood, helemaal kaal en verkleurd. Zonder dat ik iets verander in hun omstandigheden ook. Vervolgens gaan ze het dan weer helemaal mooi doen en begint het hele liedje opnieuw.
De laatste tijd heb ik veel nieuwe plantjes gekocht en ik kreeg een beetje stress van de verantwoordelijkheid qua verzorging. Ik heb de Plantsome app maar die geeft niet heel veel informatie verder dus ik ben nu de hele ochtend bezig geweest om een Evernote bestandje te maken met foto’s, namen en alle info qua verzorging en troubleshooting die ik kon vinden. Was even een klusje maar zo vind ik het wel overzichtelijker!
Ik ging vandaag boodschappen doen bij de Jumbo en ze hadden monstera’s! Inclusief pot voor 5,99, ben zoo blij want hij stond al lang op m’n wishlist maar was altijd zo duur en nu heb ik er eindelijk een
Geen geld zeg
Jaaa, daar heb ik de mijne vorig jaar ook gekocht, die was nog wat kleiner. Ik zou hem wel snel in een grotere pot doen hoor, dit is wel ienie-minie!
Zo’n leuke cactus! Ik zag er laatst ergens voor het eerst eentje en dacht echt dat het een kunstplant was oid, zo’n mooie perfecte vorm.