Het Plantentopic

De teleurstelling was hier ook groot.

1 like

Zijn momenteel onbetaalbaar. Ik kocht de mijne 3 jaar geleden voor 5 euro, en hij is mega vol.

6 likes

Echt een dropje!

Was er al bang voor idd, keek net naar de binnenpot en de worteltjes groeien er al onderuit… Heb alleen geen potten meer dus dat wordt naar de kringloop voor nieuwe

2 likes

Nee idd! Jouw monstera is wel echt supermooi, hoe oud is ie?

Niet zou oud althans ik heb hem nog niet zolang. Zo groot gekocht, wilde per se 1 die groter was dan mij (nu ben ik maar 160).

Ja die zijn zo leuk! Dit is de mijne! #trotseplantenmama :joy:

9 likes

Mijn Ficus Lyrata wil écht niet. Mijn nichtje heeft hem 1 keer half verzopen toen ik op vakantie was. Nu heeft hij nog maar 3 bladeren, maar wat ik ook doe - er zit geen beweging in :dizzy_face:

Hoera er zit weer leven in m’n monstera variegata nadat we bijna driekwart van de bladeren zijn verloren aan luizen. Grow baby grow!

17 likes

Oh koopje! De linker is een alocasia Polly, lastige planten wel! Veel sproeien en de grond altijd licht vochtig houden. Dat wordt elke dag een klein beetje water geven haha. De rechter is een croton, daar heb ik nog geen ervaring mee!

1 like

Ik heb deze net via Marktplaats gekocht voor 10€, morgen ophalen!

9 likes

Oh de jouwe is ook een knappe…:heart_eyes:

1 like

Ik heb al heel lang een croton en die doet het goed. Niet zo’n moeilijke plant gelukkig.

1 like

Ik ben op zoek naar een mosstok, lees dat je die ook in elkaar kan schuiven als je monstera groter is geworden. Zie alleen nergens hoe dat moet. Was jouw mosstok ook een verlengbare? En waar gekocht?

Ik heb er gewoon 1 ingeschoven (gekocht bij tuinland). Ging super makkelijk…

1 like

Oke nice, is die van boven hol? Of moet je dat eerst open maken? En waarmee heb je de monstera aan de stok gemaakt? Ik las dat je jute touw kan gebruiken en dan strikjes maken zodat het makkelijk losser kan als het toevallig moet. En na een tijdje gaat de monstera er vanzelf naartoe groeien toch?

Ik kan dus geen mosstok vinden, alle winkels in mijn buurt zie ik alleem een kokospaal. Is dat erg veel verschil of isnhet beter om een mosstok te nemen?

Haha je laat het veel moeilijker klinken dan het is :smiley: maar misschien ligt dat aan mij omdat ik net wakker ben. je schuift inderdaad zo’n paal in de pot en dan kan je of met ijzeren haakjes of met touwtjes de stengels eraan vast maken. Je Monstera groeit er niet zo snel uit, want je kan de stengels altijd nog wel ergens vast maken. Af en toe nat sproeien en klaar is kees!

1 like

Ik zie in de foto’s op internet al nauwelijks verschil… twijfel nu zelfs welke ik heb haha. Maakt volgens mij dus niet zoveel uit!

1 like

Oh oke, ik dacht dat het best aannemelijk was dat je zo’n stok een keer moest verlengen. En sommige sites zeggen niet of dat kan of niet. En ik dacht dat je het niet met alles vast kon maken, omdat je de plant ermee kon beschadigen. Maar nice dan :slight_smile: