Ja hij is inderdaad hol. De monstera klimt inderdaad op een gegeven moment zelf ook naar de tak toe…
Zit hier een verschil tussen dan?
Zou kunnen hoor, maar die dingen zijn niet duur. Dus je kunt dan altijd een grotere kopen en deze op een kleinere plant zetten.
Maar als hij echt te klein wordt, kan je altijd de haakjes lager op de stengel vastzetten. Ik hoop dat ik dit logisch uitleg je plant staat er met stok sowieso een stuk florissanter bij!
Haha ja wist ik dus ook niet, denk alleen materiaal verschil dan.
ik word zo boos van al die marktplaats-afzetters. Ik zie graslelie stekjes voor 7 euro??! doe normaal. Net als die monstera-stekken voor 30 euro, echt bizar. Boycotten wat mij betreft.
Nope, is hetzelfde, allebei een plastic buis omwikkeld met kokosvezels.
Sowieso vind ik het raar dat men er geld voor vraagt. Ik geef mijn stekken graag weg met als doel de kamerplantenliefde te verspreiden.
Ja ik heb ook gekeken voor stekjes maar ik vond ook niks aan normale prijzen in mijn buurt.
Ik verkoop wel eens pilea stekjes voor 1 euro, vind het wachten op mensen zo vervelend dat ik dat wel 1 euro waard vind
Ik was wel zo’n nerd om 6 jaar geleden een stekje van de Pilea te kopen via Ebay uit Duitsland voor €10 incl. verzending Want die waren toen nog niet te krijgen in tuincentra. Naja, hij doet het nog steeds en ben meerdere baby’s rijker. Dus who cares!
Ja als het stekje uitgroeit tot een mooi plant is dat inderdaad geen probleem maar het blijft een gok hè.
Ik vind t best logisch om een klein bedrag te vragen voor vreemden hoor! Maar astronomische bedragen om geld te verdienen verziekt de markt gewoon. Net als die zaagcactus die iedereen moet hebben omdat hij in de vt wonen heeft gestaan, en daar bereid voor is dik te betalen. Nee geen idee of hij in de vt wonen heeft gestaan maar van die populaire planten (zoals nu de monstera deliciousa variegata) waar gewoon zieke bedragen voor worden betaald.
Haha JA. Even rondje doen, checken op nieuwe bladeren, beetje afstoffen hier en daar.
Heb net m’n yucca van Marktplaats opgehaald en hij is iets zieliger dan ik dacht. Z’n drie stengels hangen best zielig en de bladeren zijn slap en licht. Maar heb hem mooi tegen een stok omhoog geknoopt en in een grotere terracotta pot gedaan. Hij staat super mooi! Denk dat ik hem wel weer lekker stevig krijg. Heb al voor-foto’s gemaakt haha. Denk dat hij teveel water gehad heeft…
Leuk altijd zo’n adoptie
Ik heb best een domme vraag denk ik haha. Als je zo’n muntplantje in pot van de supermarkt in huis zet, en gewoon regelmatig nieuw water heeft, komen er dan steeds nieuwe blaadjes aan als je ze eraf plukt? Of staan ze dan voor hele lange tijd kaal?
@Kauai zo’n zaagcactus is €15 bij de Intratuin zag ik deze week. Niet heel goedkoop maar alsnog betaalbaar.
Hebben jullie ook planten op je slaapkamer? Merk dat ik er dan echt telkens aan moet denken om ze water te geven. Vind het niet heel handig (heb boven geen badkamer).
Die gaan meestal heel snel dood omdat de grond niet vruchtbaar is. Als je hem even in een groter potje zet met wat nieuwe aarde en regelmatig gebruikt gaat hij vaak wel doorgroeien!
Ik heb een paar planten op mijn slaapkamer, maar ik heb ook een gelijkvloers appartement van maar 45m2. Denk dat ik het ook snel zou vergeten anders. Heb wel alleen een zz, een kalanchoe en wat cactusjes, die overleven het vrij makkelijk met weinig zorg
Ja, en ik vergeet ze ook vaak. Of ben te lui. Maar we hebben wel de droger op dezelfde verdieping, en water daaruit schijnt ook heel goed te zijn voor planten (niet als het nog heet is) dus geef ze vaak daarmee.
Ik heb er 4 op m’n slaapkamer maar maak gebruik van de Plantsome app, dus zo denk ik er sowieso aan. M’n appartement is wel gelijkvloers en de slaapkamer is naast de badkamer
Het zijn overigens 2 calatheas, en die doen het prima want er is geen direct licht daar, een varen en een alocasia, maar die staat daar als laatste hoop haha
Ik heb een Dracaena op m’n slaapkamer. Vergeet het wel eens maar gelukkig een relaxte plant!