Ziet er uit als schimmeltjes. Is niet raar met dit weer en kan ook niet heel veel kwaad denk ik. Gewoon schone aarde wat je hebt gedaan, prima zo
Ja, deze Ficus blijft wel steeds schimmel houden! Ondanks dat groeit-ie sinds de vorige keer schone aarde heel lekker met laatst zelfs nieuw blad erbij. Enkel schimmel vind ik al een hele geruststelling, want het zag eruit als een kolonie van nog uit te komen ranzige beestjes.
Oh gadver. Nee, dat zie ik er niet in. Dan zou je ook al beestjes hebben denk ik, want ik geloof niet dat er beesten zijn die ongezien en ongemerkt een kolonie aan eieren kunnen leggen die allemaal tot hetzelfde moment wachten om uit te komen, terwijl mam & pap weer zijn vertrokken. Toch? Ik hoop heel erg dat dit niet bestaat, haha.
Ik kreeg een tip dat Lidl vanaf morgen plantjes in de bonus heeft! Beetje de standaard kamerplanten maar ik ga toch maar even kijken, kwam er pardoes achter dat er een Lidl hier heel dichtbij zit.
Het plantje dat bij jou links op de onderste plank staat, weet je daar de naam van?
Persoonlijk vind ik dit geen koopjes maar er zit natuurlijk wel meteen een pot bij.
Toen wij nog in een appartement woonden was regenwater opvangen ook een mission impossible. We hadden toen zo’n waterzuiverings-kan gekocht (van Br.ita volgens mij). Daar zuiverden we dan het kraanwater in voor onze plantjes.
Het is even werk, maar ze deden het er wel echt een stuk beter op dan het reguliere kraanwater…
Heel leuk, ik heb 'm ook Maar bij mijn tuincentrum stond er geen naam bij, vandaar. Ik ben 'm nu aan het stekken!
De buit van Lidl! De lelijke potten waren nergens te bekennen gelukkig, die ficus en sansevieria zitten in prima bruine potjes, de musa krijgt natuurlijk een andere.
Over die ficus lyrata, ik kom veel verschillende informatie tegen. Sproeien, niet sproeien, altijd in een te grote pot zetten of juist krap. Ervaringsdeskundigen hier?
Oh ja de prijzen vielen me nog mee, geloof ik dat ik 20 euro kwijt was voor dit setje.
Ziet eruit als een Dahlia! Ik weet alleen niet of en hoe je ze kunt stekken.
Ik ben alleen blij met dit weer omdat mijn planten er echt van genieten haha. Ik zie elke week nieuwe bladeren (zelfs bij mijn monstera die het heel lang moeilijk heeft gehad ) en heb net ook mn string of hearts teruggesnoeid en gestekt want die groeit echt als gek whuuut
Ik heb een hele boom en die staat in een niet al te ruime pot. Sproeien doe ik gewoon. Lijkt in ieder geval geen negatief effect te hebben.
Dahlia’s groeien uit knollen dacht ik, maar weet t niet zeker.
Ja het zijn knolletjes! Pas op met slakken, die van mij zijn helemaal kaal gevreten : (
Dit zijn dahlia’s die groeien vanuit een knol. Als het niet al te koud wordt komen ze volgend jaar weer op, of je kan ze na de bloei uitgraven en op een donkere droge plek bewaren om volgend jaar weer te planten.
De dahlia maakt meer bloemen aan als je bloemen afknipt. Maak dus vooral boeketjes voor in een vaasje.
Dahlias zijn wel erg geliefd bij de slakken. Ze kunnen zo een hele plant wegvreten.
Hierbij mijn spreekbeurt over de geliefde dahlia. Ik heb mijn liefde dit jaar iets te veel tot uiting laten komen en zo een 20 knollen geplant