Hahaha thanks voor de uitgebreide info, ik vind ze ook zo mooi
Bij ons zit ie in een redelijk krappe pot, ik geef ‘m 1x per week water ongeveer en sproei af en toe (als ik het niet vergeet). En hij doet het best wel goed! Deze lente twee nieuwe bladeren bij gekomen
Dit zijn we allemaal. Tuincentrum, Ikea… heeft allemaal hetzelfde effect
Ja zeker! De wortels zullen waarschijnlijk al door de binnenpot heen komen. Hij ziet er wel heel mooi uit!
Welke planten staan op jullie wishlist?
Ik heb al vaker mijn plantenwishlist gepost hier hoor, maar het verandert steeds en ik blijf zulke dingen ook gewoon leuk vinden om van anderen te zien, dus bij dezen, een selectie uit mijn wishlist:
Plantjes plantjes plantjes
Ficus elastica tineke:
Dieffenbachia reflector:
Gekrulde graslelie:
Philodendron micans:
Alocasia pink dragon:
Oh en ik zou ook graag nog eens een monstera willen (de gewone, monstera deliciosa), maar ik heb absoluut geen ruimte in mijn huis voor nog een plant die zo groot kan worden.
Wauwww die dieffenbachia is prachtig! Ik zal mijn lijst straks even posten als ik achter de pc zit.
@QueenOfEngland staat mooi zo zeg. Ook je hangpotjes bij elkaar!
Ik heb toevallig net dit handgemaakte hangpotje besteld:
Had een hele kleine erfenis van mijn oma gekregen en ze hield ook zo van stipjes, dus deze is van oma

Ik heb nog wel een paar wensen…
Lijstje (weet van de meeste de gangbare naam niet, enkel de Duitse versie
Polkadot begonia
Aeonium arboreum
Kalanchoe hildebrandtii
Peperomia caperata „Schumi Red“
Lepismium bolivianum
En ik zou graag een Monstera (monkey mask) willen, maar die zijn giftig voor katten. Maar wellicht dat ik nog een plankje hoog ophang ergens uit zijn bereik.
Die Dieffenbachia reflector van @Violoncello hierboven is ook prachtig, die gaat erbij op de lijst
Ohh die lepismium is ook leuk zeg! Allemaal trouwens
Leuk dat potje! Toevallig een website
Ja die dieffenbachia is inderdaad fantastisch, hij heeft ook nog eens zachte bladeren
Pas zag ik er één bij een kringloopwinkel staan, maar die was heel zielig, hij leek amper verzorgd te worden. Toen had ik al helemaal bedacht dat ik hem wilde kopen en redden, maar hij bleek van de winkel zelf te zijn en was dus niet te koop
Wat een zoet potje, en ook een mooi idee!
Piece of clay heet haar bedrijfje! Nu is alles met 20% sale
Ah ik vind t zo sneu dat sommige planten duidelijk half aan het sterven zijn. Ik wil ze dan meenemen en vertroetelen! Er staat bij mij om de hoek bij mn werk ook een half dood plantje in een leegstaand pand, zo sneu
Ik ben zo blij, m’n plantjes beginnen het echt allemaal lekker te doen! Veel uitlopers en nieuwe blaadjes. Trotse fotoserie van m’n babies:
Ik heb naast een raam op t zuidwesten, maar niet in de directe zon:
- succulent hangplantje waar ik de naam niet van weet (sorry heb je weinig aan)
- ceropegia woodii
- philodendron micans
- philodendron hederaceum brasil
- epipremnum marble queen
- tradescantia fluminensis quadricolor (niet een typische hanger, maar gaat op den duur hangen)
Mijn ene calathea heeft het super maar z’n zin, elke dag netjes open en dicht. De andere maakt nieuwe blaadjes maar er worden ook veel blaadjes bruin. Hij staat niet te licht, ik sproei m elke dag. Waarom worden dan toch die blaadjes bruin
Hoe komen jullie aan een goede passende binnenpot voor bij een nieuwe/andere/grotere sierpot als je gaat verpotten eigenlijk?