Ik bewaar alle potten van planten die ik koop of verpot. Ben er wel een beetje doorheen nu waardoor ik maar een halve colafles gebruikt heb haha
Ik heb aardig wat planten, dus ik heb ook best een verzameling aan binnenpotjes inmiddels. Ik heb voor een specifieke buitenpot ook wel eens een kweekpotje bij de Intratuin gekocht. Verder heb ik bij een kringloopwinkel een keer voor een paar euro een hele stapel binnenpotjes (allerlei maten) meegenomen.
Als ik echt een heel grote pot nodig heb voor een plant is vaak zowel een binnenpot als een buitenpot lastig te vinden. (Ik koop mijn sierpotten alleen tweedehands en in kringloopwinkels vind ik niet zo vaak grote potten.) Dan koop ik vaak bij de Intratuin een grote terracottapot, dat vind ik ook mooi, ze hebben ze in veel maten en het is ook best goedkoop.
Verwaarlozen jullie je planten wel eens op een bepaalde manier? Ik voel me soms een slechte plantenmoeder
- Niet of te laat verpotten.
- Te laat water geven.
- Te weinig water geven.
- Te veel water geven.
- Te weinig sproeien.
- Zien dat het niet goed gaat, maar niet op een andere plek zetten.
- De aarde niet of laat vervangen bij een nieuwe plant.
- Niet of laat bijsnoeien.
0 stemmers
Mijn monstera deed het echt heel erg goed, maakte zelfs nieuwe bladeren, maar nu ziet ie er zo uit… Weet iemand wat ik kan doen? Staat naast een raam op het noorden.
2 nieuwe aanwinsten!
Twijfelde nog over de alocasia zebrina, maar weet even niet waar ik die leuk neer kan zetten
Ohh die maranta is mijn allerlievelings! Houdt van een plekje met weinig licht dus ideaal. De mijne bloeit op dit moment
Wat voor plant is die onderste in dat gele potje? Prachtig!
Dat is de zaagcactus (Epiphyllum Anguliger), maar kan blijkbaar niet echt tegen felle zon dus beetje gekke cactus
Het nieuwste familielid! Ik ging alleen voor iets anders naar het tuincentrum. Volgende keer neem ik m’n pinpas maar niet meer mee.
Ik had bijna een philodendron pink princess en op het laatste moment bied er een trut over mij heen tot de honderd. Ik hoop dat je er in stikt. (Ben echt hier gefrustreerd over)
pff bizar! is dat op ebay ofzo?
Nee een Nederlandse plantenwinkel had een veiling, ik had een bod staan van 60 en toen kwam opeens die trut
Die derde plant is fantastisch met zijn baby’s!
jaa zo lief he aan zo’n ‘touwtje’
Kekjekkie toevallig? Ik herinnerde me dat die er een hadden dus ik zocht ze voor je op op insta, maar zij hadden blijkbaar een veiling vandaag haha
Ja die!
Even een wazige foto want ik kon mijn monstera onmogelijk stil houden en een foto nemen tegelijkertijd, maar de hint is duidelijk: deze wil zsm aandacht

Nieuw
Ik wilde ook die maranta met roze strepen kopen maar die hadden ze niet bij de intratuin en almeerplant…
Naast deze foto heb ik ook nog 3 potten gekocht voor planten die we al hebben & een Chinees lantaarnplantje.
En de Calathea ornata, die heeft ook roze en zag ik laatst wel bij almeerplant.