Zag ik ook inderdaad maar wilde per se de Maranta en als ik iets in mn hoofd heb… maar nu ik er nog eens naar kijk, die Calathea zou wel heel mooi bij de collectie passen. Ik zag de Maranta via plantje.nl dus zou ze ook allebei nog kunnen kopen
Dan is het duidelijk het word beide, love me Some pink plants
Fijn dat ik hier zulk goed advies kan krijgen
Ohh gewoon een van mijn en van @Violoncello’s wishlist, mooi!
Ben vandaag terug gegaan voor die raphidophora. WAS IE ER NIET MEER. Huilon.
Mijn epipremnum heeft wat gele bladeren. Als ik google komt eruit dat hij dan te veel water krijgt.
Maar ik lees ook weer dat de grond altijd licht vochtig moet blijven. Ik geef gewoon water via de plantsome app, maar eigenlijk voelt de grond bijna altijd droog aan.
Wat is het nou, krijgt hij te veel of te weinig water? Ik vind dit nog zo moeilijk inschatten bij plantjes
Jaaaa zo’n mooie ficus (tenminste ik neem even aan dat je die bedoelt op je wishlist) voor 9 euro kon ik niet laten staan
Zo heb ik hem vervoerd😅
Dit is geen epipremnum maar een scindapsus pictus, gaat vaker fout die namen. Volgens mij zie ik maar 1 geel blaadje en die is gewoon de oudste, normaal dat deze eraf valt net als dat jij haren of huid verliest.
Staat hij in een terracotta pot? Ik kan het niet helemaal goed zien. Maar als dat zo is kan het wel dat hij te weinig water krijgt want veel trekt in de pot. Ik zet mijn scindapsus 1x per week een half uurtje op een schoteltje met water, dat werkt goed bij die van mij. Ik ben zelf niet echt fan van waterapps
Oh my god, ik wilde mijn peperomia raindrop sproeien en ik zag een los blad liggen, dus die wilde ik weghalen. Maar toen zag ik pas dat alle grote bladeren loslieten. Het is nu echt een zielige stengel geworden
Mijn vriend heeft twee weken terug de woonkamer verbouwd en de raindrop naar de slaapkamer verbannen en ik denk dat hij daar te weinig licht heeft gekregen.
Nu gelijk maar op een plekje met meer licht gezet, ik hoop dat hij dan weer opleeft.
Het is mij eindelijk fucking gelukt! Ik krijg zaterdag m’n philodendron pink princess binnen
Thanks, weer wat geleerd! Ik weet niet hoe ik dan bij de verkeerde naam kom. Ik had 2 gele blaadjes, maar fijn om te weten dan het niks ergs is.
@Haai Nee, geen terracotta pot. Het is een plastic binnenpotje, en normaal staat die in een sierpot. Is jouw aanpak met het schoteltje vooral bedoeld voor als je een terracotta pot gebruikt, of kan ik dat ook proberen?
Nee ik heb ook al mijn plantjes in binnenpotten staan en die zet ik op schoteltjes!
Mijn alocasia zebrina zag er eerst heel goed uit. Nu hangt hij helemaal naar voren en krijgt hij gele blaadjes. Nu heb ik wel de hele week al de raambekleding dicht dus kan het misschien te weinig licht zijn? Sproeien doe ik wel regelmatig.
Woooow koopje
*inserts “Sure, Jan” gif
Waar kopen jullie perliet? Want ik las dat je dat eigenlijk altijd wel door je potgrond moet mixen.
Yessssss mijn monstera stekje maakt voor het eerst een nieuw blad aan. Had hiervoor alleen de pannenkoekenplant gestekt dus dit was wel even spannend. Maar blijkbaar is het gelukt!
Is hier iemand al eens naar een plantenhal geweest? Ik werk dichtbij die van Rhoon, maar is het waard om naartoe te gaan? Veel keuze/goedkoop?