verpotten in een grotere pot? ik dacht juist dat hij misschien meer licht nodig had, want hij staat op een best donkere plek. water geef ik om de dag! bedankt voor je tips
Wellicht is om de dag iets te veel van het goede qua water Volgens mij worden de blaadjes lichter bij teveel licht en donkerder wanneer ze meer in de schaduw staan. Een andere plek en een grotere pot kan wonderen doen. Gewoon even uitproberen & dat komt het vast snel goed
Blaadjes eraf is niet erg. Zo maakt hij een stammetje. Vind m er prima uit zien.
Maar donker en weinig water vindt ie chill, voeding ook.
Ik vind hem er wel goed uitzien verder. Ik heb ook wel eens gehad dat de oudste bladeren van het stekje eraf vallen zodra hij begint te groeien. Zoals @Banananana ook zegt, zo ontstaat uiteindelijk een stam.
Gele bladeren is meestal iets met water: te veel of te weinig. Maar het kan ook een ziekte zijn, zoals een schimmel.
Voor de geïnteresseerden: m’n Plantje bestelling is er! Ik had geen al te spannende dingen besteld, voor het geval het verzenden toch niet helemaal goed zou gaan, maar ik ben helemaal tevreden. Gigantische doos die uit een gekoeld busje kwam en door 2 jongens voorzichtig naar de deur werd gebracht. Ze tapen het plastic vast waardoor er niks kan omvallen in de doos. De grond was goed vochtig en er is gewoon echt geen 1 blaadje of stengel geknakt, supernetjes! #nospon (helaas)
Ik kreeg een tijdje geleden twee enorme stekken van die gatenplanten (ja, kan het wel levend houden maar ben een ramp met plantennamen) en ze beginnen echt goede uitlopers te krijgen.
Zie vooral dat blad dat gaat uitrollen, ben zo trots
En deze had ik al zelf en heb ik gestekt (wat echt super groeit) maar begint ook losse uitlopers te krijgen. Heck yeah.
Nou, ik hoef geen nieuwe planten meer weg te moffelen! M’n vriend heeft inmiddels een eigen croton en een vleesetertje die hij liefdevol toespreekt en water geeft. Hij is er zelfs gedistilleerd water voor gaan kopen.
En gister toen het begon te regenen en ik niet thuis was, belde hij om te vragen welke planten hij even in de regen kon zetten. Plant dad!
Ik zat te wachten op je post om zelf ook te bestellen. Ziet er netjes uit, morgen maar even beslissen welke planten het worden dus Kon je ook goed een dag/tijdvak kiezen voor de bezorging?
Alleen een dag, en ik kreeg 2 dagen vantevoren een tijdsvak.
Zijn dat nou allemaal avocado’s op een kluitje?
Ja, echt een stuk of 15. Dit bedrijfje maakt van die kiemschaaltjes dus die hele ruimte staat vol met dit soort experimenten, echt heel gaaf!
Ik ging met mijn zusje een aantal van haar planten verpotten. En bij deze kwamen we dit in de aarde tegen! Die witte dingen zijn dus nieuwe scheuten (babyplantjes) die nog onder de grond zitten. Echt heel fascinerend, want je ziet al wel allemaal ieniemini blaadjes om elkaar heen zitten, in hetzelfde patroon als de bladeren van de moederplant.
Ik wil dat mijn vriend dat ook doet. Fantastisch zo’n vent
iedereen bedankt voor de tips over m’n pannenkoekenplant! gisteravond is er helaas een steeltje afgevallen maar het klopt dat ik nu echt een stammetje zie is het dan nu verstandig om hem te verpotten? ga van donderdag tm maandag een paar dagen weg en dan moet m’n buurvrouw hem even verzorgen.
42, zonder stekjes meegeteld. Schrikbarend.
Hoe weet je wanneer je een stekje in de aarde kan zetten? Ik twijfel. Bij deze zie ik die mini nieuwe blaadjes, die begraaf ik dan toch als ik hem nu in de aarde zet? Dat lijkt me niet goed…
Ik heb tot nu toe zo’n beetje al mijn planten nieuw gekocht maar wil toch wel proberen te stekken
Oh, het is een peperomia raindrop trouwens, maar dat hadden jullie vast al gezien.
Weet iemand wat dit is en waarom de nieuwe blaadjes geen streepjes krijgen? Heb hem onlangs verplaatst naar een iets donkerdere plek.