In feite had ik echt niks meer op mijn lijstje. Maar je loopt wel eens ergens tegenaan hè
Ziet er beter uit dan de mijne Die heeft vette bruine randen (iew
). Wel maakt hij nog steeds nieuwe blaadjes aan.
Kan gebeuren toch.
Kijk, ik heb twee van mijn peperomia’s gezellig samen in een grote, ondiepe pot gezet!
En mijn epipremnum marble queen (die echt heel veel witte vlekken heeft) kreeg ineens een takje met daaraan twee bladeren die helemaal groen zijn. Daar heb ik een stekje van gemaakt:
Ik ben benieuwd of dit een helemaal groene plant wordt of dat hij toch weer vlekjes krijgt (ik denk dat eerste). Hij wortelde in ieder geval heel erg snel, dus ik kon hem na een paar dagen in het water al in een potje zetten.
Vandaag deze twee +potten op de kop getikt voor €5,50. Ik had zeker geen platen nodig en deze stonden ook niet meteen boven aan mijn wish list, maar ik kon ze gewoon niet laten staan.
Die zijn leuk! Waar heb je ze gehaald?
Bij de plantenhal in Ridderkerk. Volgensmij hebben ze nog wel meer vestigingen in de regio Rotterdam.
In ridderkerk vond ik de selectie matig maar de prijsjes maakte alles goed.
Mijn monstera geeft alleen nieuw blad vanaf boven, maar weet iemand hoe ik de groei vanuit de zijkanten meer kan motiveren. ( als dat überhaupt kan).
Er zitten hele kleine beestjes op mijn monstera. Het lijkt bijna stof, maar als ik ernaar blijf kijken, bewegen ze zich soms voort als een rupsje/larve. Iemand een idee wat het kan zijn, dan kan ik Googlen naar tips
Een goeie peptalk wil nog wel eens helpen
Genoeg Youtube turtulio’s als je even zoekt, volgens mij. Altijd wel chill, met beeld erbij.
Ja dat had ik voor andere plant gedaan, dat bleek eenvoudig en is gelukt . Hoopte dat iemand hier de sleutel tot succes (of de beste youtubertip) had omdat het zo dicht op elkaar zit. Vind deze zo kwetsbaar lijken!
Ik sproei nu drie keer per week ofzo haha. En in doe vaker kleine scheutjes water. Geen idee of dat de truc is want het zijn eigenwijze plantjes.
Oeh fijn ik ga kijken, dankjewel!
Kill it!!
Ik denk dat het luizen zijn. Die hebben wij ook gehad en die planten zich razendsnel voort. Snel googelen naar anti luizen dingen (maar ik zou gewoon direct een agressieve insecticide gebruiken, als ik op onze plaag en alles wat we hebben geprobeerd terugkijk)
Ik snap dit soort gedrag nooit zo goed. Heb je geen zelfcontrole?
Het wordt tijd om de planten edge te claimen denk ik.
Weet wat je zegt… Dat is al 20 jaar een eitje voor me maar een plantenverbod zou ik nog geen dag volhouden hahaha.
Wauw