Ik heb een pakket met stekjes besteld maar de levering heeft vertraging. Hopelijk overleven ze het… En ook mijn verzorging daarna want ben nog een groentje (hihaho).
En hoewel het hier nog een chaos is heb ik toch al vier planten gekocht: zz raven, Monkey mask en 2x Chinees lantaarntje. Duimen dat ik ze niet vermoord.
Volgens mij is dat hoe een monstera groeit. Ze groeien in t echt tegen bomen op, dus een lange slinger zeg maar. Je kan stekken en dan eentje erbij plaatsen, dan wordt je plant voller!
Oh leuk die peperomias zeg! Welke zijn dit?
Ik ben benieuwd naar je stekje. Het kan best dat je ook variegated weefsel hebt meegestekt hoor!
Ik zoek nu vooral nog leuke, niet te dure bloempotjes. Die rechtse Ikea moet ook nog weg.
Links trouwens mijn hartjesvaren en rechts een neon pothos (originele naam is me te lang, sorry).
Thnx goede tip
Ik heb net een olifantsoor opgehaald via marktplaats. Stekje van haar grote. (Moest het geld overmaken naar het WNF leuk vond ik wel )
Hoop dat ik hem in leven houd. Mijn zebrina heeft het niet gered eerder dit jaar.
Ik heb leerkracht en heb vandaag m’n verjaardag gevierd. Ookal hoef ik helemaal geen cadeautjes, maar als ze dat wel doen word ik van plantjes wel echt het meest blij. Heb vandaag ook ineens een gekregen die ik al zo lang leuk vind, echt een leuke verrassing haha.
Kijk nou! Schijnt ook heel gewild te zijn wat ik zo op fb lees? Ook zo’n lief gebaar, zo’n hartje
Thanks! Links is een peperomia rotundifolia, rechts een peperomia hope.
Over het groene stekje: ik heb ergens eens over variegated planten gelezen dat het kan gebeuren dat het witte verdwijnt (bijvoorbeeld door te weinig licht), maar dat dat vanaf een bepaald blad ook zo blijft. Als je dat dan weer terug wilt draaien zou je de plant terug moeten snoeien tot hij alleen nog variegated bladeren heeft, dan heb je dat bij de nieuwe groei ook weer. Maar nu ik het opzoek kan ik het niet helemaal vinden, dus ik weet niet hoeveel hiervan klopt
Volgens mij heb je 2 soorten variegata: onder invloed van licht idd, en eentje die te maken heeft met weefsel. Maar ik weer niet welke welke planten zijn!
Is dit een waaierpalm? De washingtonia? Hoort dat zo in de pot? Via internet (Google afb ) vind ik die plant nergens zo ingepot…
Thanks! Ik heb in ‘paniek’ de ergste bladeren eraf geknipt gisteren (dat waren gelukkig kleine bladeren) en alcohol op de larven gespoten. Het lijkt iets minder door deze zelfbedachte bestrijding, maar ik zie nog steeds larfjes. Ik heb de plant in ieder geval afgezonderd op het balkon gezet, zodat mijn andere planten hopelijk nergens last van krijgen.
Bij het plantenasiel in mijn stad staan altijd ladingen (kleine en inmiddels niet meer heel kleine) graslelies die je gratis mee mag nemen.
Mijn hoyastekje (van datzelfde plantenasiel trouwens) is begonnen te groeien, vandaag zag ik ineens drie nieuwe miniblaadjes
Plantenstop gaat fout!!!1! M’n plantenvrouwtje kwam langs op m’n werk met wat stekjes “en deze heb ik ook voor je meegenomen meissie”:
Philodendron brasil en een alocasia uit haar eigen kweek, plus stekjes rhipsalis en fishbone cactus. Zo lief!
Op werk gaven wij altijd koffiedik weg, mensen gebruiken het in hun tuin tegen ongedierte/slakken en katten houden er ook niet van. Geen idee hoe goed dit helpt.
Ik wil ook zo’n lief plantenvrouwtje
Zo kjoet. En een mini alocasia polly awww. Ik hoop er een op werk weg te kunnen gappen als de zomervakantie begint en de interim directrice stopt haha.
Ohhh zo lief!