Het Plantentopic

Ziet er nog niet dood uit hoor! Misschien een gebrek aan water? Dat de bloemen uitbloeien is ook niet gek, als die niet meer bijkomen zou ik ze eraf knippen.

heb 'm eergisteren water gegeven maar sindsdien lijken die bloemen er nog meer af te vallen… Het is dus niet zo dat als alle bloemen eraf gevallen zijn de plant ‘klaar’ is?

Oh eh geen idee. Maar zou m niet wegdoen voordat hij echt dood is. Voor hetzelfde geld maakt ie gewoon nieuwe bloemen.

1 like

Oh wauw zo mooi de jouwe

1 like

Oh man, ik kwam met stekjes erbij laatst uit op 53.

Ik heb wellicht een beetje een probleem.

Alocasia stingray gekocht :heart_eyes:

12 likes

Oh oke, dankje.
Gefeliciteerd trouwens!

1 like

Waarom zit die scheut/dat blad zo op z’n zij in de aarde? Ik ben benieuwd

Vind ik leuk! Ga ik proberen, gewoon omdat het kan. :grin:

2 likes

Oooomg dit is zo cute

2 likes

Gaat snel he! Ik heb in nog geen week 2 nieuwe bladeren uit dat kreng zien springen.

Ik heb net de plantjes weer eens anders neergezet, ben zo druk met die hangers maar ik had er maar eentje hangen hier, dus wat gaatjes geboord en de boel opgehangen.
En als alles goed gaat neem ik morgen een Alocasia zebrina mee naar huis dus daar heb ik alvast een plekje voor vrijgemaakt.

3 likes

Ik kan natuurlijk niet thuiskomen van een weekend bij mijn ouders zonder een paar stekjes van de planten van mijn zusje! Dit keer een chinees lantaarntje en een pannenkoekenplantje.

Beide pannenkoekenplanten van mijn zusje zijn trouwens baby’s van mijn plant, dus dit is een kleinkind van mijn eigen pannenkoekenplant! Ik heb zelf net vorige week mijn laatste (al behoorlijk grote) pannenkoekenbaby’s weggegeven aan mensen en mijn zusje had er weer een aantal heel kleine, dus ik vond het wel leuk om er zelf ook weer eentje te hebben.

6 likes

Vaker natuurlijk! Anders had er maar “unieke” bij moeten staan hoor :joy:

Oh wat leuk dat je dan een kleinkind van je eigen plant hebt haha! Ik heb eigenlijk niet echt vriendinnen die van planten houden en mijn zussen ook niet zo erg als ik. Mijn moeder houdt er ook wel van maar maakt nooit stekjes of iets dergelijks. Ik moet meer plantenverslaafden in mijn sociale kring krijgen…

Weet één van jullie wat dit voor vliegje is? Ik heb gegoogled op rouwvliegjes maar daar vind ik hem niet echt op lijken. Hij is heel klein. Ze komen uit een plant die ik net heb gekocht, ik wil niet dat mijn nieuwe plant straks al mijn andere planten besmet… Hij staat nu in quarantaine in de badkamer haha

Foto's

Edit: zou het gewoon een fruitvliegje zijn? Zouden die vanzelf weggaan?

Net besteld bij N.el.um.bo garden. Ben benieuwd hoe het aankomt. Wel echt mooie caladiums besteld.

KIJK NOU HOE SCHATTIG!

9 likes

Omg zo lief! Kijk deze nou

21 likes

Ik heb mijn zusje ook wel echt aangestoken hoor. En mijn moeder hield altijd al van planten (en weet er ook veel van), maar sinds mijn zusje en ik er zo veel mee bezig zijn is zij ook weer helemaal enthousiast.

Fruitvliegjes zijn juist wat groter en dikker dan rouwvliegjes. Zou dit niet een jong rouwvliegje kunnen zijn? Hoewel hij wel de kleur van een fruitvliegje lijkt te hebben, rouwvliegjes zijn echt zwart. Misschien moet je voor de zekerheid even in de aarde kijken of er geen larven van rouwvliegjes inzitten.

afbeelding

9 likes

Is mijn Monkey mask tevreden of doe ik iets mis?

En nog een vraagje: als beginner zet ik alle planten met hun binnenpotje in de sierpot (of hoe zeg je dat?) zodat overtollig water weg kan. Maar hoe doe je dat bij hangplanten?