Het Plantentopic

Ja, echt een stuk of 15. Dit bedrijfje maakt van die kiemschaaltjes dus die hele ruimte staat vol met dit soort experimenten, echt heel gaaf!

1 like

Ik ging met mijn zusje een aantal van haar planten verpotten. En bij deze kwamen we dit in de aarde tegen! Die witte dingen zijn dus nieuwe scheuten (babyplantjes) die nog onder de grond zitten. Echt heel fascinerend, want je ziet al wel allemaal ieniemini blaadjes om elkaar heen zitten, in hetzelfde patroon als de bladeren van de moederplant.

11 likes

Ik wil dat mijn vriend dat ook doet. Fantastisch zo’n vent :grin::+1:

Omdat ik regelmatig nieuwe planten voorbij zie komen, is er vast wat veranderd. Hoeveel planten heb jij?

• 1-5
  • 6-10
  • 11-15
  • 16-20
  • 21-25
  • 26-30
  • 31-35
  • 36-40
  • 41+

0 stemmers

iedereen bedankt voor de tips over m’n pannenkoekenplant! gisteravond is er helaas een steeltje afgevallen maar het klopt dat ik nu echt een stammetje zie :smiley: is het dan nu verstandig om hem te verpotten? ga van donderdag tm maandag een paar dagen weg en dan moet m’n buurvrouw hem even verzorgen.

42, zonder stekjes meegeteld. Schrikbarend.

3 likes

Hoe weet je wanneer je een stekje in de aarde kan zetten? Ik twijfel. Bij deze zie ik die mini nieuwe blaadjes, die begraaf ik dan toch als ik hem nu in de aarde zet? Dat lijkt me niet goed…
Ik heb tot nu toe zo’n beetje al mijn planten nieuw gekocht maar wil toch wel proberen te stekken :grinning:
Oh, het is een peperomia raindrop trouwens, maar dat hadden jullie vast al gezien.

1 like

Deze kun je volgens mij zonder wortels te kweken in water al in een potje met aarde zetten. Doe ik met Pilea’s ook. Dus lijkt me geen probleem.

Mijn plant/tuin gerelateerde verjaardagscadeaus :two_hearts:

En deze begint gigantisch te worden :scream:

22 likes

Weet iemand wat dit is en waarom de nieuwe blaadjes geen streepjes krijgen? Heb hem onlangs verplaatst naar een iets donkerdere plek.

1 like

ehhhhh update; RIP denk ik

Ziet er nog niet dood uit hoor! Misschien een gebrek aan water? Dat de bloemen uitbloeien is ook niet gek, als die niet meer bijkomen zou ik ze eraf knippen.

heb 'm eergisteren water gegeven maar sindsdien lijken die bloemen er nog meer af te vallen… Het is dus niet zo dat als alle bloemen eraf gevallen zijn de plant ‘klaar’ is?

Oh eh geen idee. Maar zou m niet wegdoen voordat hij echt dood is. Voor hetzelfde geld maakt ie gewoon nieuwe bloemen.

1 like

Oh wauw zo mooi de jouwe

1 like

Oh man, ik kwam met stekjes erbij laatst uit op 53.

Ik heb wellicht een beetje een probleem.

Wow! Maar goed, zoals een collega laatst zei, die ook veel planten heeft: beter planten dan pakjes sigaretten :smile:

@WODKA bloemen verwelken sowieso. Maar dan kan je plant prima verder hoor.

Dit zijn mijn huidige stek experimenten.

8 likes

Alocasia stingray gekocht :heart_eyes:

12 likes

Oh oke, dankje.
Gefeliciteerd trouwens!

1 like

Waarom zit die scheut/dat blad zo op z’n zij in de aarde? Ik ben benieuwd