Het Plantentopic

Wat een knapperd!

1 like

Had er hier niet nog iemand macramé plantenhangers gemaakt onlangs?

1 like

@vuilnisglitter heeft een hele business

2 likes

Ik post regelmatig katten en planten. Ik ben pascalle_scheltens

1 like

Ik ben je gaan volgen!

1 like

Leuk, ben je gaan volgen :grinning:

Ik post zelf niet uitsluitend over plantjes maar mijn insta is evaanaomi.

1 like

@vuilnisglitter wat is je insta? Mijne is claudiazny

twistedtwistedamsterdam

1 like

Ik volg ik support

1 like

Leuk! Ik ben jullie ook gaan volgen, ik begin met so.

Heb je de planten al binnen? Hoe waren ze binnen gekomen? Wil daar ook iets bestellen namelijk.

Ik gaf net mijn Maranta water en zag twee hele mini zwarte vliegjes wegvliegen. Ik heb dus rouwvliegjes denk ik? Ik heb deze plant redelijk nieuw (bij een bouwmarkt gekocht) en hij staat bovenop een kast met twee andere plantjes. Is dit genoeg quarantaine tov de rest van de plantenbabies denken jullie?

Of zou het misschien nog mee kunnen vallen en zijn het toevallig andere vliegjes die er toevallig waren? Ik zag ze niet eerder dus ik heb nog hoop hoewel ik het antwoord wel weet vrees ik.

Ik heb m voor nu kaneelwater gegeven maar ik schakel denk ik meteen over naar grof geschut met aaltjes.

Ik heb onlangs een heel grote pannenkoekenplant vol stekjes gekocht voor maar €5 bij een lokaal plantenwinkeltje. Bijna te mooi om waar te zijn. Of niet bijna, want ik keek net even van dichtbij en hij heeft spint én rouwvliegjes :sob:

1 like

Bij mij heeft bijna alles (toen ± 30 planten) rouwvliegjes gekregen door 1 plant. Zowel boven als beneden. 1 vliegje kan immers duizenden eitjes leggen dus voortplanten is zo gebeurd helaas :sweat_smile: Heb een poos geprobeerd met kaneelwater maar dat werkte niet. Aaltjes hebben wel heel goed gewerkt.
Edit: als het 1 plant is kun je nog proberen te verpotten en de wortels goed af te spoelen maar daar kan de plant best een tik van krijgen.

Nog niet binnen, berichtje gestuurd versturen ze pas na het weekend, gekke gappies

Dankjewel voor je antwoord! Ja ik vreesde hier al voor inderdaad. Heb direct aaltjes besteld. Niet heel diervriendelijk maar dan liever nu het nog geen grote plaag is.

Ik was verbaasd toen ik er laatst over las dat deze zo exclusief zou zijn want bij Plantenhal Rhoon hadden ze deze laatst voor 1,50 of zo

Mijn fatsia verliest trouwens veel bladeren, heeft iemand anders er toevallig een?

Ik moest ook lachen bij die naam en het is ook wel een dikkerd!

Nieuwe baby :heart_eyes::heart_eyes:

Er zitten alleen (nog) niet zoveel gaten in de bladeren, komt dat nog? En heb ik ze goed omhoog gebonden? Ben er mega blij mee iig!

2 likes

Ik denk dat je beter een grote pot kan nemen voor je monstera, deze is best klein. Verder heeft geloof ik de hoeveelheid licht die de plant krijgt er mee te maken hoeveel gaten. Plus jongen planten hebben niet veel gaten, naarmate hij ouder word zullen er meer komen…