Je kunt deze heel makkelijk met alleen een blad stekken. Je snijdt 1 blad over de helft, horizontaal en met een beetje geluk doen ze het allebei.
Edit: voorbeeld van de interwebz.
Je kunt deze heel makkelijk met alleen een blad stekken. Je snijdt 1 blad over de helft, horizontaal en met een beetje geluk doen ze het allebei.
Edit: voorbeeld van de interwebz.
Vind ik leuk! Ga ik proberen, gewoon omdat het kan.
Oooomg dit is zo cute
Gaat snel he! Ik heb in nog geen week 2 nieuwe bladeren uit dat kreng zien springen.
Ik heb net de plantjes weer eens anders neergezet, ben zo druk met die hangers maar ik had er maar eentje hangen hier, dus wat gaatjes geboord en de boel opgehangen.
En als alles goed gaat neem ik morgen een Alocasia zebrina mee naar huis dus daar heb ik alvast een plekje voor vrijgemaakt.
Ik kan natuurlijk niet thuiskomen van een weekend bij mijn ouders zonder een paar stekjes van de planten van mijn zusje! Dit keer een chinees lantaarntje en een pannenkoekenplantje.
Beide pannenkoekenplanten van mijn zusje zijn trouwens baby’s van mijn plant, dus dit is een kleinkind van mijn eigen pannenkoekenplant! Ik heb zelf net vorige week mijn laatste (al behoorlijk grote) pannenkoekenbaby’s weggegeven aan mensen en mijn zusje had er weer een aantal heel kleine, dus ik vond het wel leuk om er zelf ook weer eentje te hebben.
Vaker natuurlijk! Anders had er maar “unieke” bij moeten staan hoor
Oh wat leuk dat je dan een kleinkind van je eigen plant hebt haha! Ik heb eigenlijk niet echt vriendinnen die van planten houden en mijn zussen ook niet zo erg als ik. Mijn moeder houdt er ook wel van maar maakt nooit stekjes of iets dergelijks. Ik moet meer plantenverslaafden in mijn sociale kring krijgen…
Weet één van jullie wat dit voor vliegje is? Ik heb gegoogled op rouwvliegjes maar daar vind ik hem niet echt op lijken. Hij is heel klein. Ze komen uit een plant die ik net heb gekocht, ik wil niet dat mijn nieuwe plant straks al mijn andere planten besmet… Hij staat nu in quarantaine in de badkamer haha
Edit: zou het gewoon een fruitvliegje zijn? Zouden die vanzelf weggaan?
Net besteld bij N.el.um.bo garden. Ben benieuwd hoe het aankomt. Wel echt mooie caladiums besteld.
KIJK NOU HOE SCHATTIG!
Ik heb mijn zusje ook wel echt aangestoken hoor. En mijn moeder hield altijd al van planten (en weet er ook veel van), maar sinds mijn zusje en ik er zo veel mee bezig zijn is zij ook weer helemaal enthousiast.
Fruitvliegjes zijn juist wat groter en dikker dan rouwvliegjes. Zou dit niet een jong rouwvliegje kunnen zijn? Hoewel hij wel de kleur van een fruitvliegje lijkt te hebben, rouwvliegjes zijn echt zwart. Misschien moet je voor de zekerheid even in de aarde kijken of er geen larven van rouwvliegjes inzitten.
Is mijn Monkey mask tevreden of doe ik iets mis?
En nog een vraagje: als beginner zet ik alle planten met hun binnenpotje in de sierpot (of hoe zeg je dat?) zodat overtollig water weg kan. Maar hoe doe je dat bij hangplanten?
Hij is tevreden hoor! die plekjes op het blad zijn denk ik ontstaan doordat de blaadjes beschadigd zijn toen ze nog opgerold en lichtgroen waren, dan kunnen ze niet veel hebben en beschadigen ze snel.
Ik zag laatst dat hier iemand door middel draadjes en een bak water planten water gaf. Nu wilde ik dat ook proberen aangezien er binnenkort op vakantie gaan, maar ik denk dat ik iets fout doe. Ik heb nu een bak water in combinatie met wil (aangezien ik dat nog in huis had). Maar op een na voelen alle draden nog droog. Hebben mijn planten dan gewoon geen water nodig of moet ik toch voor ander draad gaan? En welk draad kan ik dan het beste gebruiken? En waar moet de bak water staan ten opzichte van de planten? Dus hoger of lager dan de planten?
Ja mijn moeder weet er ook veel van. Mijn zussen ga ik waarschijnlijk niet echt aansteken denk ik haha
Ik zie geen larven, maar wel best wat vliegjes. Ze zijn niet zwart maar volgens mij zijn het ook geen fruitvliegjes. Wel vervelend dit, wil hem niet bij mijn andere planten zetten maar heb geen andere ruimte met een raam en van te lang geen daglicht wordt hij ook niet blij denk ik. Het liefst breng ik hem eigenlijk gewoon terug haha, maar dat gaat een beetje lastig nu. Weet ook niet of ze dat zouden accepteren. Misschien moet ik maar proberen hem te verpotten.
Ik heb hier laatst speciale pluggen met slangetjes voor gevonden bij de Wibra of all places! Die pluggen zijn van een soort klei ofzo lijkt het wel. Moet het nog uitproberen hoor, maar het ziet er handig uit. Als je het met touw doet zou ik zo simpel en los mogelijk touw nemen, 2 of 3 draads katoen (macrametouw )
Zo hangt die van mij er ook een beetje bij, vooral de onderste blaadjes lijken wat verfomfaaid. De bovenste en nieuwe bladeren zijn wat gaver, ik geloof dat ze nou eenmaal zo zijn.
Wat water betreft, ik geef sowieso alles echt maar kleine beetjes water steeds, ook omdat ik veel plantjes pas net heb en nog een beetje zoekende ben. Daardoor staat er alsnog niks in de sierpotten. Goed uit laten lekken na het wateren, dan pas terugdoen?
Ik heb mijn Calathea Ornata twee daagjes op een andere plek gezet (omdat ik dacht dat het oude plekje nu in de zomer wat te licht is) en nu zijn alle blaadjes slap gaan hangen Hij staat nu weer terug op zijn oude plekje… Sorry hoor plantding probeerde alleen te helpen.