Mijne is ook boos! Gaat niet goed open en dicht meer en de blaadjes worden geel en krullen om. Heb m verplaatst naar een donkere plek. Maar zo is het niet echt een ornata meer want zo zie je de mooie streepjes bijna niet meer.
Is een goed idee van het uitlekken. Bedankt!
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe kleine calathea gekocht (weet even niet meer welke) en ik vond de blaadjes al zo raar gaan staan. Soort hangend naar beneden, maar dan wel “hard”, niet slap. Keek ik gisteren nog eens goed zit er allemaal spint in! Echt niet cool, moet er in de winkel al ingezeten hebben. Meteen heel goed afgespoeld en er lijkt nu niets meer te zitten. Iemand nog tips?
Ik heb deze Beautys besteld. Ben wel benieuwd hoe die calediums het gaan uithouden omdat ze blijkbaar dormant gaan
Hoe lang is dat ongeveer geleden? Anders ga ik ook eens bij de wibra kijken of ze die nog hebben. Anders moet ik op zoek naar katoenen draad.
Week of 3, misschien 4? Heb je veel grote planten of valt je collectie mee? Ik heb best veel resten touw van de hangers die ik maak, als je wil kan ik je die wel opsturen. Veel eindjes van max 50 cm dus dan moet het water wel dicht bij de planten staan.
Mooi! Waar is dit?
Ik heb wel veel planten maar niet heel veel grote (4 ofzo). Dus ik maak heel graag gebruik van je aanbod! Laat me maar weten wat je van me krijgt dan maak ik je dat maar al te graag over
Ne.lu.mbo. Garden
Misschien heb je dit al gedaan, maar heb je de bak met water hoger staan dan je planten?
Ik ga vanavond even de lange eruit zoeken voor je!
Dat zou echt heel fijn zijn! Mijn moeder had ook al aangeboden om op de planten te ‘passen’ maar ze heeft niet echt groene vingers. Dus als ze alleen maar hoeft te controleren of er nog genoeg water in de bakken zit scheelt dat een hoop!
Ik stuur je een berichtje!
Huh wow wat is dit voor plant en waarom kosten 3 blaadjes 1500 euro
Monstera Obliqua. Die zijn vrij zeldzaam. Een extremere versie van de Adansonii.
Ik heb m’n zinnen gezet op een philodendron pink princess en vind de stekjes op marktplaats e.d. al duur maar dit is next level! Overigens is het volgens Kaylee Ellen #itsneverobliqua tenzij geverifieerd door een autoriteit (aka Mick Mittermeier de monstera boy).
Ging even speuren op die insta en die plant is Mickmitty approved. Ik zag hem ergens reageren.
Ga je een Pink Princess kopen?
Daar reageren zij weer zo op:
Ik moet zeggen, dit lijkt absoluut geen adondansii. Ah blijkbaar dus ook al “verified” wat de gek er voor geeft he…
Ja las laatst ergens dat $3000 geen gekke prijs is