Ik zal hierna echt stoppen hoor met mijn gespam in dit topic, maar ik heb een gekke mutantplant ofzo.
Ik had een keer een potje gekregen met daarin twee verschillende peperomiastekjes. Thuis heb ik die in aparte potjes gezet:
Ik heb niet kunnen achterhalen hoe de linker heet, maar het zijn echt heel verschillende plantjes. De linker heeft dunne bladeren die helemaal lichtgroen zijn, de rechter heeft kleinere dikke blaadjes met een grijsgroene bovenkant en een rode onderkant.
Maar nu heeft het linkerplantje een vertakking gekregen en aan dat nieuwe takje groeien de blaadjes van het rechterplantje. De vertakking zit boven de grond dus het zit echt aan de plant vast, het is geen nieuwe scheut ofzo. Ik snap er helemaal niks van, het doet me denken aan enten (bij bomen), maar het lijkt me sterk dat dat per ongeluk gebeurt. Wat is deze 
Lelijke foto, maar hier zie je wel hoe dat linker stengeltje vastzit aan de stengel van de gewone plant. De stengels verschillen ook een beetje in kleur trouwens.