Het Plantentopic

Hier mijn nieuwste monstera blad, met een eerste binnengat!

23 likes

Ah goeie tip thanks!! De pot is vergeleken met de kweekpot nog best groot, is het verstandig om de kweekpot dan groter te maken en over te potten? Vind dat wel eng met zo’n grote plant haha!

De pot zelf vind ik prima ogen voor nu, dus dan zou ik inderdaad voor een grotere binnenpot gaan

3 likes

Dat is wel een heel klein potje! Die wil wel graag een grotere pot hebben. Normaal ga je met verpotten naar een pot die 20% groter is dan de vorige maar ik weet niet of dat meteen groot genoeg is voor nu.

1 like

Ha ha zijn wij het nou oneens over de grootte van de buitenpot? This means plantwar

1 like

Nee precies, even afwachten maar en tot die tijd hou ik mijn snoeischaar in de aanslag

Die binnenpot zou ik lekker gebruiken voor een kleinere plant @Mazikeen

2 likes

Iemand een idee wat met deze gigantische alocasia zebrina te doen? De linker’stam’ is een beetje aan 't wegzakken en ben bang dat ie vroeg of laat helemaal losscheurt. Zijn in totaal 3 stammen, waaronder één kleine. Zou 't mogelijk zijn om deze (de twee hoofdstammen) succesvol te scheuren en daarna twee planten van te maken? Of is het risico te groot?¿

10 likes

Ik had geen geduld dus heb er maar op gewaagd. Wilde zo graag de philodendron ring of fire haha!

Hier lijkt hij groter dan op de andere foto. Denk dat dit wel voldoet voor de komende tijd

1 like

Ik zou hem voorzichtig even uit het binnenpotje halen en kijken hoe erg de wortels de pot opvullen. Als ik op deze foto de verhouding tussen de plant en het potje zie zou ik denken dat hij behoorlijk krap in zijn pot zit. Mocht dat niet het geval zijn kan je hem altijd weer terug in dit potje zetten.

1 like

Wauw zo mooi! Ik zou ‘m denk ik opbinden.

1 like

Ik bedoelde de binnenpot/kweekpot! Twijfelde over de buitenpot want voor nu is die 20% groter dus prima maar uiteindelijk denk ik te klein. Hebben we nu geen oorlog? :grimacing:

1 like

Had je gezien dat ze wel lager verzenden op de site?

Ik heb laatst deze Peperomia Ginny gekocht en thuis zag ik dat ze een aantal gescheurde bladeren heeft (zie 2e foto), kunnen die vanzelf weer aangroeien of zal het zo blijven?

2 likes

Wat een mooie! Die zie je niet zo vaak. De bladeren groeien helaas niet meer aan, volgens mij doet geen een plant dit. Je kunt ze eraf halen als je ze te lelijk vindt, maar de plant kan ze gewoon nog gebruiken :slight_smile:

Ik heb weer 2 aankoopjes van m’n favo lokale plantenwinkeltje:

Hoya pubicalyx. M’n tweede hoya!

Dioscorea elephantipes. Ik ging voor deze eigenlijk. Zo leuk! M’n eerste plantje met een caulux (die knol).
Hopelijk over een paar jaar zo:

10 likes

Wat bedoel je? De plant zelf of verzending? Heb de plant gekocht die in de aanbieding was. Of bedoel je dat ze de plant pas vanaf woensdag verzenden?

De verzending, ze hebben mijn bestelling namelijk ook nog niet verzonden. Wat heb je besteld?

Ja ik zie het net op de website. Ik heb een philodendron ring of fire en aglaonema bidari besteld!

1 like

Wie weet hoe deze plant heet? Ik wil hem graag verkopen maar ik weet niet meer wat voor plant dit is :thinking:

7 likes

Wooow wat een gave! Niet toevallig een uit de klauwen gegroeide goudpalm? Ik heb er met 30 plantjes op 12m2 helaas geen ruimte voor, anders had ik m graag van je overgenomen!