Ik heb geen idee
Ja ben er echt heel blij mee, maar hij is 2 bij 2 meter en nu echt te klein voor mijn kleine woonkamer. Doe hem ook echt met pijn in mijn hart weg
Ik heb geen idee
Ja ben er echt heel blij mee, maar hij is 2 bij 2 meter en nu echt te klein voor mijn kleine woonkamer. Doe hem ook echt met pijn in mijn hart weg
En als je ‘m bijeen bind? Dan hangt ie niet zo breed.
Volgens mij is dit een Kentia palm. Waar woon je en hoeveel vraag je ervoor? Ik heb interesse!
Ik heb veel rouwvliegjes waar ik iets aan moet doen denk ik, en nu heb ik ook ontdekt dat mijn calathea ornata helemaal onder de spint zit. Kan wel janken… Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag
Omg, ik ben verliefd! Maar dat past van zn leven niet in mijn huis en mijn katten lijken te denken dat ik ze XL kattengras heb gegeven wanneer ik zulke palmen in huis haal.
Vraagjes:
Is het raam gesloten of staan de planten vaak op de tocht? Die rotbeestjes komen vaak bij planten die op de tocht staan namelijk.
Besproei je ze af en toe met water? Dat helpt ook goed tegen beestjes.
Qua bananenplant, die hebben echt veel water nodig maar geen natte voetjes. Als je ze koopt groeien ze vaak al de pot uit dus verpotten in een pot met goede rijke grond en afvoer is belangrijk.
Direct zonlicht is echt killing voor de bananenplant en alocasia dus het is wel handig om iets voor het raam te hebben wat veel licht doorlaat maar het wel breekt. Dus vitrage of wat ik heb gedaan is een bus spray van de action kopen waarmee je de ruit troebel maakt (plakfolie in een spuitbus zeg maar).
Ja, met zo’n groot raam krijgen ze natuurlijk wel heel veel zonuren. Een (halve) meter naar achter zetten had waarschijnlijk wel wat effect gehad. Sowieso, mocht je ooit weer een echte plant nemen daar is het goed als je em een beetje laat wennen en steeds dichterbij het raam zet.
Ik sproei trouwens 1x per week in de zomer en 2x per week als we hoge temperaturen hebben. Zeker spint kan zo snel losbreken!
Ik heb een geldboom voor ons raam (zuid westen) die is daar erg blij! Voordeel, grond moet droog zijn voor je water geeft. En dat gaat zeker lukken voor een raam
lastig raam!! dan maar een sanseveria
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met direct zonlicht? Zonneschijn door een raam heen?
En als je op een dag als vandaag (bewolkt) je planten naar buiten zet, is dat dan direct zonlicht of halfschaduw?
En als de lucht blauw is en de zon op het zuiden staat, terwijl je de planten op het noorden buiten zet? Is dat dan nog direct zonlicht?
Ik kom net terug van vakantie en zie ineens witte stipjes op m’n dracaena Heb al gegoogled maar kan er niet goed achterkomen wat het precies is, heeft iemand een idee?
Even een vraagje over de lepelplant… Als de bloemen zijn uitgebloeid, knip je dan alleen de bloem zover mogelijk af of met blad en al? Ik heb tot nu toe de bloem zover mogelijk afgeknipt, maar vraag me af of dat wel goed is. Er blijft dan nog wel een stammetje over en vraag me af of daar wel een bloem weer uit kan groeien?
Ik ben mijn scindapsus (weer, hij groeit zoo snel) aan het verpotten. De langste streng is bijna net zo lang als ik (ik ben 1.70).
Omg
Ik ben echt idioot met sproeien besef ik me. Ik sproei elke dag en als t warm is 3x per dag ik neem zelfs gefilterd water mee van m’n werk ervoor. #obsessed
Mijn ouders hebben sinds een week een regenton en gisteren zag ik mijn zusje (die daar nog woont) en heeft zij een fles met anderhalve liter regenwater voor mij meegenomen.
Haha ahww
Zo ver ga ik het niet laten komen hoor (nou maakt het ook uit dat ik nogal een eindje moet reizen naar mijn ouders, dat ga ik niet puur voor wat regenwater doen). Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik voortaan ook niet wegga bij mijn ouders zonder een fles te tappen en dat ik het een mooi bijkomend voordeel vind
@DrWrenKingston @Twijfelaar @Violoncello @WhereTheLightIs
Naar aanleiding van jullie advies heb ik een nieuwe binnen- en buitenpot gehaald. Toen ik de oude kweekpot open knipte (kreeg hem er niet uit) bleek dat ze hier wel aan toe waren haha!!