Helder. Ik moet zeggen dat ik een beetje schrik van de hypes en prijzen sinds ik me hier mee bezig hou, instagram en youtube veroorzaken dit natuurlijk deels en de straatwaarde van bepaalde planten wordt zo kunstmatig opgedreven inderdaad. Bij echt unieke planten waar er weinig van zijn (looking at you obliqua) begrijp ik het nog, maar die peperomia die @Lula net post bijvoorbeeld is niet zo ontzettend zeldzaam en toch gaat de prijs omhoog. Puur voor de foto’s lijkt het wel. Het ergste is nog dat ik hem zo vaak voorbij zie komen dat ik er dan ook eentje wil haha, ik ben er net zo vatbaar voor.
Ik had het met m’n plantenvrouwtje over die pink princess en ze zei ongeveer hetzelfde als jij, ik koop hem ook het liefst gewoon in haar winkel zodra dat kan. Dat ik nu naar stekjes kijk is meer omdat ik hem graag nog in de zomer in huis wil hebben zodat er ook nog wat groei uit te trekken is voordat ik in de winter aan de slag moet met lampen en dergelijke. Anderzijds wil ik die prijsstijging niet in de hand werken door als een gek te gaan bieden en zo veel geld neer te leggen voor een stekje want het is eigenlijk compleet gestoord. Voelt ook niet goed, ik vind 1 van de leukste dingen aan deze bezigheid dat je stekjes onderling uitwisselt, planten hebben is eigenlijk zo lekker “wholesome” maar dat gehype is echt de donkere kant.