Wat leuk! Lijkt me sowieso leuk om eens naartoe te gaan, met dat voedselbos ook!
Iemand ervaring met deze jongens? M’n vriend wilde er graag eentje dus gister een exemplaar meegenomen, maar ik lees overal dat hij op een plank wil. Sphagnum mos heb ik besteld voor de kluit, nu nog een mooi plankje en een lap jute. Maar het schijnt dat je ze moet voeden met bananenschillen en daar kan ik geen kaas van maken? Hoe dan?
Omg ik moet huilen. Ik was mijn epiphyllum monstrosa aan het checken en ik zag iets slijmerig wegkruipen naar binnen. Dus nu ga ik hem uit de pot halen maar ik ben nu al bang voor wat erin zit
Op zich niks mis mee toch dat er wortels buitenboord hangen? Mijn monstera heeft dat ook maar ik weet niet wat ik met die luchtwortels aan moet.
Aan de onderkant bedoelde ik!
Mijn ouders hebben veel planten en soms last van rouwvliegjes. Mijn vader is van de plant eats rouwvliegjes aanpak
Zo, doe mij die eerste plant! Al ben ik zelf wel bang van die plant, straks eet-ie mij op. Weet je de naam?
Edit: ik vind allebei de planten wel echt gedrochten om te zien trouwens
Bij die onderste kan ik alleen maar kijken naar die rare piemels die er aan hangen
Zo slim! Ik vind die onderste plant juist superleuk, maar ik houd dan ook van gekkies.
Het is zonnendauw. En als je er niet aankomt doet ie niks
Ik hou ervan om mijn planten te aaien, dus dit wordt niks…
Oooeeeéhhhh
Waarschijnlijk komt mijn bestelling eindelijk morgen. Dit heeft zonder enig bericht van de webshop straks langer dan een week geduurd. En het gaat echt aan de kwaliteit van de planten liggen of ik er weer bestel.
PANNENKOEK VERPOTTEN GAAT FOUT. Echt wtf. Ik wilde m’n moedertje even verpotten. Trek zo die stam eraf, minus alle wortels ik was nog wel zo voorzichtig.
Heb wel eens ergens gelezen dat je een grote ook gewoon op water kan zetten zodat ie nieuwe wortels gaat maken.
Op hoop van zegen. En heb nu de kleinste babys ooit want die heb ik maar van de stam gehaald zodat ze niet verzuipen.
Ik hoop mijn bestelling morgen op te kunnen halen bij DHL punt. Ze hadden hem best snel gestuurd maar DHL is aan het kloten.
@Banananana ik denk dat dat wel goed komt. Ik zag instagram een keer langskomen dat een vrouw de helft van de stam had afgeknipt en dat wortelde ook.
Ik heb de mijne afgeknipt en laten wortelen. Hij doet het super en maakt alweer baby’s!
Hebben jullie wel eens een familiefoto gemaakt? Lijkt me echt leuk, maar zoveel werk…
Miss knip ik hem wel af ja want hij stond toch al scheef omdat ie zo groot was