Pff moet er niet aan denken. Teveel werk om allemaal bij elkaar te zetten en iedereen goed in het beeld komt hahaha
Planten zijn binnen was netjes verpakt. !
Caladium White queen !
Caladium candidum . Caladium pink beauty
Alocasia Black velvet
Wat een mooie planten allemaal! Ik moest even terugzoeken waar je besteld had en zit nu te kwijlen op de website, oepsie.
Mooi! Die caladiums gaan wel in winterslaap he, dat weerhoudt mij elke keer… Aan de andere kant, meer ruimte voor nieuwe planten in de winter lol
Ja weet ik! Ben benieuwd hoe dat zich uit gaat spelen.
Ja ik ook! Moet je ze dan opgraven ofzo? Lijkt me wel superleuk als ze dan weer opkomen in de lente Weet je hoeveel jaar ze meegaan?
Ik las dat je ze ook in hun potje kan laten zitten. En dan in het voorjaar weer water moet geven. Als je ze goed verzorgd moeten ze elk jaar groter worden en kunnen ze dit onbeperkt deze cyclus afgaan.
Oh dat is wel vet! Misschien koop ik deze winter wel wat knollen
Ik kwam toevallig via iets anders op de site waar jij ze ook besteld hebt en wil meteen alles hebben. Ik ga binnenkort naar de Veluwe, dus misschien meteen een tripje naar de kas
Bij mij waren ze net zo goed verpakt als bij @QueenOfEngland. Netjes was dat wel want de mevrouw bij de DHL servicepunt zat echt te draaien met de doos. Ze zijn echt prachtig. Hieronder 2 onduidelijke foto’s, had dit even snel in mijn pauze opgehaald en eruit gehaald. Echt love it.
Een groot deel van mijn planten heeft/had ongedierte. Ik weet nog steeds niet zeker wat het is. Alle behandelde planten staan bij elkaar op het balkon.
Op de meeste planten zie ik niets meer, maar het ongedierte is bijna onzichtbaar, dus ik weet het niet 100 % zeker. Bij mijn monstera - die ernaasr staat - was sowieso weer een blad met meerdere beestjes erop.
Nu kan ik wel wat plantenadvies gebruiken. Wat is slimmer?
- De planten die oke lijken naar binnen halen (ook al staan daar ook gezonde planten)
- Alle planten buiten laten staan tot al het ongedierte zeker weten weg is
0 stemmers
Ik zou de wellicht oké planten heeeeeel goed checken en dan in een andere kamer in quarantaine zetten.
@Kauai Ik kan daar misschien het trappenhuis voor gebruiken, ik woon als enige op de bovenste verdieping
Om ook nog wat leuks toe te voegen aan het topic: mijn zamioculcas groeit heel goed deze zomer.
Ik vind ze heel mooi! Kun je de namen erbij zetten onder de foto’s?
Ohja dat kan best denk ik! Dan worden ze niet weer opnieuw besmet. En staat nog gezellig ook
Gedaan!
Thanks! Drie keer caladium… Ik geloof dat ik maar op zoek ga.
Doet me denken aan de hemionitis palmata, maar weet t niet zeker. Blauwvaren: altijd vochtige grond en zeker geen direct zonlicht. Mag best donker staan zelfs, hoef je ook niet zo vaak water te geven. Je ziet t snel genoeg als ie water nodig heeft.
Ik ga twee weken op vakantie en er komt niemand de plantjes bewateren.
(Mijn (ex-)vriend wilt niet dat mensen se hele tijd ons huis binnen komen en wellicht niet goed afsluiten etc. Nahja goed, er komt dus niemand).
Al mijn plantjes zitten in een binnen én buitenpot. Als ik de planten van te voren goed doorspoel en de buitenpotten helemaal vul met water zodat ze kunnen drinken wanneer ze willen, gaat dat dan lukken? Het zijn er 25 in alle soorten en maten. Verdrink ik ze dan niet?
Ik kan me niet voorstellen dat dit met alle planten goed gaat. Als je veel planten hebt die aan 1x in de week / 2 weken genoeg hebben, zou het dan OK zijn als er 1x iemand langskomt? En dat je even belt om zeker te zijn dat de deur op slot zit? Zou ik eerder voor kiezen dan risico op verzopen planten…
De buitenpot vullen met water zou ik niet doen, dan staan ze in een laag water en heb je zeer grote kans op wortelrot.
Ik zou sowieso al je planten heel goed water geven voor je weggaat, zorgen dat de hele potgrond nat is en het water uit de gaten van de kweekpot komt lopen en ze dan even laten uitlekken.
Ik weet niet wat voor planten je zoal hebt, maar ik zou de soorten die wel even zonder water kunnen en mogen droogvallen tussen twee waterbeurten dan gewoon zo laten en dan voor de planten die eigenlijk altijd een lichtvochtige grond moeten hebben iets anders bedenken. Je hebt wel systeempjes die je kunt kopen die ervoor zorgen dat je plant altijd genoeg water heeft en anders zou ik een constructie maken met stukken katoenen touw naar een bak met water.