Neeee ik twee planten hebben last van beestjes. Volgens mij trips maar ik zie ook zwarte beestjes op het blad. Ik ga zometeen maar alle planten in huis heel zorgvuldig controleren.
Welcome to the family!
Omdat ik had beloofd geen nieuwe plantjes meer te kopen, heb ik vanmiddag voor eerst een Calathea gestekt 2 stekjes afgeknipt en samen in die hee gevlekte pot gedaan. Hoop dat hij het goed gaat doen.
In de herfstvakantie mag ik weer op plantenjacht iemand aanraders voor tuincentra in het midden van het land? Ik kom graag bij Almeerplant maar ben ook benieuwd naar anderen.
Ja wel eens geprobeerd maar het lukt nooit. En er staat er altijd wel eentje tussen met zn ogen dicht.
Oooh, kut zeg! Hopelijk zijn je andere planten nog trips-vrij.
@WhereTheLightIs Hoe is het met jouw beestjes op de planten afgelopen?
Mijn planten hebben ook nog steeds last van ongedierte. Dat vermenigvuldigt zich zeker goed met dit weer denk ik
Ik wist niet zeker wat het voor beestjes waren eigenlijk. Een paar kleine zwarte die ik zag lopen en wat kleinere puntjes die niet bewogen. Zag op een blad wat “spinnenweb” zitten dus toch spint? Heb de alocasia eerst helemaal ingespoten met water/groene zeep/spiritusoplossing wat ik nog had staan en daarna de plant helemaal afgespoten met de tuinslang. Vanochtend zat er niets meer op en hij staat nu weer binnen. Even in de gaten houden…de calathea staat nog buiten die ga ik nog eens helemaal afspuiten omdat die veel meer bladeren heeft.
Zo blij met mijn zielige bananenplant van de Lidl.
Ik heb in nog geen 2 maanden al 3 volledige nieuwe bladen en de vierde is onderweg.
Wat is je geheim? De mijne wordt steeds doder…
Gaat snel he! Ik heb er ook eentje van de Lidl die op sterven na dood was toen ik hem te enthousiast meteen in volle zon heb gezet. Nu staat ie in indirect licht en hangt aan het infuus (waterplug met slangetje naar een glas water) en hij blijft maar nieuwe bladeren pompen. Heel satisfying.
Ik heb hem bij het raam staan maar door de zon stand staat het niet altijd in het licht.
Misschien dat?
En onderin zitten van die klei korrels en ik geef veel water.
Waterplug? Tell me more
Deze foto is van vorige week maandag, inmiddels heeft ie dat glas voor de helft op!
Ik heb 4 van deze dingen gekocht bij de Wibra, kreeg er een tip over en ze waren spotgoedkoop! Je kan even checken of ze deze nog hebben. Anders googlen op “automatisch watergeefsysteem”.
Ik wil dit!
Omggg😍
Ik ben meteen naar de wibra gefietst (voor dit een forumtrent wordt) en heb er 12 gekocht voor €4.40!
Wilde er eigenlijk meer maar vond het aso om de winkel leeg te kopen haha. Het is me niet helemaal duidelijk wat er op de verpakking staat. Moeten ze eerst in water weken? En dan vullen met water en in de plant stoppen en slangetje naar een voorraad water?
Werkt het goed? Moet je ook nog bij wateren of dat niet?
Haha lekker bezig!
Ik snapte ook niks van die plaatjes en heb uiteindelijk de plug helemaal in de aarde gezet, toen volgegoten met water en de dop met het slangetje er op gedaan. Zo te zien kan de musa (toch best een zuiplap) best 2 weken met een glas doen op deze manier. Al ga ik de komende dagen wel dat glas in de gaten houden, met 35 graden zal het een stuk harder gaan.
Top! Ga ik het ook zo doen! Ik ga twee weken op vakantie dus zet alles bij elkaar in half schaduw met grote emmers water erbij… dan moet het goed komen😃.
(Ik had al een goedkoop katoenen shirt bij de primark gekocht om te verknippen en zelf een moeilijk irrigatie systeem te bouwen dus ben erg blij met deze oplossing )
Wow fijn dat je laat weten dat ze er nog zijn! Dan ga ik ook maar naar de Wibra zo of morgen. Ik weet niet zo goed waar ik naar zoek dus ik ben benieuwd of ik het kan vinden.
Heeft iemand hier een fatsia? Volgens mij vroeg ik het laatst ook maar mijn plant is echt NIET gelukkig, terwijl ik wel goed de instructies heb opgevolgd. De bladeren worden bruin terwijl de grond goed vochtig is en hij verliest ook bladeren. Wat kan ik het beste doen? Of is mijn fatsia een zomervacht aan het kweken?
Thanks! Net twee filialen langs gegaan, maar helaas…
Sowieso in een kamer zonder directe zon en alle planten op een kluitje bij elkaar en bakjes water erbij. Ik ga zo altijd een maand weg en dat gaat altijd perfect, ze groeien zelfs hard!
YESSS! Heel hoopgevend dit!