Net ff goed allll m’n planten verpot. Zo spannend, vind ik dat! Heerlijk om te doen.
Alleen ik baal dat ik m’n Zebrina (“Sabrina”) te lang in z’n pot heb gelaten volgens mij. De takken staan niet meer mooi omhoog, maar hangen zwaaaar naar beneden en de zijkant. Wordt steeds erger, terwijl ze wel mooie nieuwe bladeren krijgt. (En dan zijn die hangende niet de “reguliere” die hangen na nieuw blad) Net in ‘n goeie stevige pot gezet. Hopelijk trekt ze bij!
Ik zag trouwens bij Loods5 echt een ouwe met grote bladeren. Prachtig! Hopelijk wordt die van mij ook ooit zo.
Bij m’n Scheffler zie je precies wanneer in bij vriend ingetrokken ben. Is zijn plant. Mooi zware bovenkant, zielige onderkant. Ding is echt 1,5e meter hoog. Nu wil ik ‘m eigenlijk heeeeel laag afknippen, maar mag niet van hem, haha. Die toppen mooi stekken en dan maakt ie weer nieuwe. Maar doe ik na de verhuizing.
M’n pannenkoekenplant maakt geen baby’s meer. Kan ik ‘m ook op ‘n andere manier stekken?
EDIT: ik durf het bijna niet te vragen maar is er iemand met een stekje van de stippenplant? Ben er verliefd op. Of waar ik die kan vinden?