Het Plantentopic

Mijn watermelon peperomia stekjes beginnen nu na 2 a 3 maanden eindelijk nieuwe blaadjes te krijgen! Ze hadden wel al een tijdje wortels maar nu dus nieuwe bladgroei :blush: dit weer doet ze ook heel goed merk ik!

(Schefflera stekjes doen nog steeds helemaal niks)

1 like

Verse grond en een niet te lichte plek doen al wonderen denk ik, probeer dat eens? Ben er nog even ingedoken en de donkere kleur achterop de bladeren zorgt ervoor dat er geen licht door de bladeren heen kan, alles wat er aan licht op valt wordt dus echt binnenin het blad gehouden. Lelijke randjes schijnen vooral door te veel licht in combinatie met te lage luchtvochtigheid te komen. En kraanwater is blijkbaar ook snel funest, ik heb ze tot nu toe altijd “schoon” water gegeven maar misschien heeft iemand anders hier weer andere ervaringen?

Twee weken.

Impopulaire mening waarschijnlijk: ik heb helemaal niks met calathea’s :grimacing:

Verse grond heeft hij net gehad! Ik ga hem meteen wat donkerder zetten. Ik geef inderdaad gewoon kraanwater maar ik weet niet of ik gedestilleerd water zie zitten qua gedoe en geld. Ik hoop dat dit al gaat helpen. Mijn Maranta gaat wel heel lekker maar mijn Calathea en ik zijn niet echt een match geloof ik :unamused:

Ohhh dan ga ik zo ook even spieken of er bij mij wat gebeurt.

Ik ben inmiddels ook geen fan meer van calathea’s :joy: Dit was de eerste plant die ik samen met mijn vriend kocht voor ons huis omdat hij er wel leuk uitzag… what was i thinking :thinking:

1 like

Ik ook niet. Net als de bananenplant.

Sorry @Musa.

2 likes

Ik heb niks met alle palmsoorten/dracaena. Blijft een kwestie van smaak toch.

2 likes

Ik vind dracaena’s niks ook! Mijn lievelingsfamilie is lastig… ik denk maranta of begonia!

Ik heb weer niks met sansevieria elke keer kijk ik ernaar en denk ik nee hoeft niet.

2 likes

Ik vind het ergens wel begrijpelijk want ik vind het een beetje een kantoorplant. Maar ik heb ook mooie met roze randjes en zo. Toch wel leuk.

Mocht je even niks te doen hebben.

2 likes

Ja! geeeen zon

1 like

Ehh excuse me wehkamp, palm??
(Haha wel superleuk trouwens)

2 likes

Stekjes aan mij geven? :smiley:

Nee ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat je er aan kan doen. Dit is volgens mij altijd een redelijk ‘wilde’ hang/klim plant dus denk dat het enige wat je kan doen is 'm inkorten door er stekjes van te maken als je 'm te groot vindt worden.

3 likes

Of een mosstok in de grond steken en 'm naar boven opbinden? Dan krijg je niet zo’n wildgroei maar kan je 'm gewoon naar boven leiden :slight_smile:

2 likes

@suus die stekjes kun je dan vervolgens erbij zetten in de pot om 'm voller te maken aan de andere twee kanten.

3 likes

Dank je! Ik ga er mee aan de slag :heart_eyes:

Ben trouwens net naar de wibra gefietst (in 30 graden!!) voor dat water ding voor in je planten want ideaal als ik niet in mijn studentenstad ben maar was al uitverkocht :sob:

1 like

Iemand tips waar ik aaltjes kan halen/bestellen?

Dag 1.
Croton is slightly more pleased.

Croton houdt blijkbaar van water (veel) en licht (maar niet direct), dus dat zijn de eerste twee aanpassingen geweest.

Ik ben bang dat de rest van de bladeren al zo lang hangen dat de plant ze niet meer omhoog krijgt (want te groot/zwaar). Maar ik ga me laten verbazen (wishful thinking :heart_eyes:).

2 likes

Ik heb zo’n geval bij Hema gekocht een paar weken geleden, hij is al flink gegroeid, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik precies in huis heb gehaald. Weet een van jullie wat voor plantje dit is? Hoe verzorg ik ‘m het best? Moet de kurk in/onder water staan of allebei niet? Mag ik het water verversen voor een frissere look?

Ziet er normaal wat minder treurig uit hoor maar ik leef thans in een grot vanwege de hitte.