Het Plantentopic

Ik heb geen idee welke plant het is, maar ik zou het water sowieso verversen. Volgens mij raden ze meestal bij zoiets wel aan dat regelmatig te doen. Ik doe het zelf niet heel regelmatig, maar zulk vies water heb ik nog niet gehad, haha.

Ik kocht het al lichtbruin, dus twijfelde enorm! Ga ‘m meteen schoonmaken, thanks

Dit superschattige plantje heb ik bij het plantenasiel opgehaald :smiling_face_with_three_hearts:

De meneer die daar werkt dacht dat het een crassula was, maar ik ben er nog niet achter welke soort precies.

10 likes

Heb je hem nog maar net, of staat hij er al een poos zo bij? De bovenste bladeren zijn heel groen, crotons verliezen hun (andere) kleur (rood / oranje / geel) en worden groen als ze niet genoeg licht krijgen. Zolang je hem niet direct voor een raam op het zuiden zet kan deze echt wel flink wat licht gebruiken denk ik.

En over de hangende bladeren: dat heeft echt met water te maken. Toen ik mijn croton van iemand kreeg was hij behoorlijk sip en hingen al zijn bladeren slap naar beneden, maar dat is helemaal bijgetrokken. Ik geef hem altijd heel veel water, tot het aan de onderkant uit de gaatjes loopt.

1 like

Iemand een idee wat de ‘uitsteeksels’ zijn?

Nieuwe ‘bladeren’ of bedoel je de dingen die daar weer aan zitten?

Zijn dat nieuwe bladeren ja? Blij mee! En ja wat is dat wat daar weer uitsteekt?

En staat deze diep genoeg zo?

Ja die beginnen blijkbaar op hele random plekken. Bij mij ook :smile: Dus dan kan je plant alsnog diep genoeg staan.

1 like

Bedankt Lula! Ben nog een beginner en heb nog veel vragen. Ik heb onlangs een pakket stekjes gekocht. Niet alles heeft het overleefd maar dit zijn degenen die nog overblijven:

Hopelijk redden ze het en groeien ze uit tot mooie, sterke planten :crossed_fingers:t2:.

6 likes

Mag je de lelijke bladeren (bv blad dat geknakt is bij transport) gewoon afknippen? Of zo laten?

Ik laat het altijd zo. Als bladeren echt dood gaan, kun je ze er meestal heel makkelijk tussenuit halen. Maar ik weet niet of iedereen dat doet.

Leuke stekjes heb je!

1 like

Hopelijk houd ik ze ook in leven…

Welke plant is dit?

Calathea medaillon!

Prachtig!

Mijn fatsia is ingestort. Er zijn al heel veel bladeren weg, maar nu is ook alles gaan hangen. Heel sip.

Last resort is de tuin, fatsia’s kunnen buiten staan dus ik hoop dat hij snel gelukkiger is.

Och arme, die ziet het echt even niet meer zitten. Hopelijk snel hersteld!

Het is op het moment nog treuriger. Ik snap er niks van. Zou ik hem ziek gekocht hebben? Ik heb hem pas sinds 28 juni. Vanaf het moment dat de plant hier staat verliest-ie bladeren en nu is zelfs de hele boel gaan hangen. :disappointed_relieved:

Klinkt niet best idd! Ik zou terug gaan als t niet te ver is. Of even bellen.