Je zou het in potgrond kunnen zetten maar ik vind het met sommige kleine, nog kwetsbare planten met weinig groen makkelijker om ze langer in water te zetten totdat ze meer blad hebben. Ook omdat het soms lastig in te schatten is hoe vochtig ik de potgrond moet houden. Zeker als je ze nog recent in water hebt gezet, ik heb dan het idee dat er teveel gewisseld wordt tussen water en grond en dat dat de plant teveel energie kost. Zijn de wortels die er nu aanzitten de wortels uit de grond, of al de waterwortels? Want als het gaat om waterwortels, zou je 'm wel al in de grond kunnen zetten.
Wat betreft de neemolie (ik zie het oorspronkelijke bericht even niet terug, dacht die gisteravond voor het slapengaan wel gelezen te hebben haha); ik heb het idee dat het wel werkt maar het heeft ook herhaling nodig, net zoals behandeling met producten zoals van ecostyle. Het gemak van neemolie ten opzichte van ecostyle vind ik dan wel weer dat het inderdaad voor meerdere plagen gebruikt kan worden, waar deze bij ecostyle wel opgedeeld zijn in verschillende plagen (aparte voor spint en voor trips bijvoorbeeld).
@DahliaDavin Bedankt! Schiet dan niet zoveel op nee, kans is klein dat ik toevallig in de buurt woon haha. Veel plezier met je planten!