Het Plantentopic

Huh?

Ja, mag wel in een groter potje! Ik denk dat ik dezelfde heb, had m laatst gegoogeld en in zuid-afrika (waar ie vandaan komt) wordt dit plantje ook wel “meelplakkie” genoemd :smiling_face_with_three_hearts: Krijgt rode randjes in de zon!

1 like

Ja dat is ‘m! Echt heel erg leuk

1 like

Tja, klopt geen zak van. Je kunt bij twijfel het beste kijken waar de plant van nature voorkomt!

Ik heb soms wel beetje mijn twijfels bij plantsome. Was bijna al mijn planten aan het verzuipen :sob:

Oh, in dat geval weg met die app. Heeft iemand anders betere aanraders? Het gaat me niet om herinneringen want die heb ik niet per se nodig. Namen en standplaats ed vind ik wel handig om bij de hand te hebben.

Mijn aloe vera deed het niet goed in de zon, werd helemaal rood (verbrand). Een paar meter van het raam gaat het veel beter.

Hoe vaak sproeien jullie je planten? En stoffen julllie ze ook af?

3x per dag ofzo hahah elke keer als ik de plantenspuit zie. Afstoffen als het echt moet.

2 likes

En hoe voorkom je dat alles nat wordt? Ik doe nu om de dag maar het is telkens een heel gedoe om de laminaat niet te nat te maken…

Oh daar let ik niet op. Ik heb een plantenspuit met een fijne mist maar ik spuit gewoon in het rond.

Misschien dat de mijne dan te grof is om zo te gebruiken want ik moet echt wel oppassen. Ofwel ben ik te enthousiast…
Deze heb ik trouwens: https://www.hornbach.nl/shop/ELHO-Plantenspuit-antraciet-0-7-l/6163218/artikel.html

Heeft iemand tips voor een middel tegen wolluis? Vecht al 3 jaar ertegen met mijn arme crassula. Ben het zat en nu is het helaas tijd voor de chemische aanval.

Ja ik doe dit veel te weinig, maar zit beetje met hetzelfde als jij: ik wil niet dat alles nat wordt maar al die planten steeds naar de badkamer verplaatsen is ook zoiets. Ik heb namelijk 40 planten inmiddels… ik doe het nu eens per week ongeveer, maar lang niet allemaal hoor, sommigen krijgen wat meer/vaker dan anderen. Ik zet ze dan in m’n badkuip of in de tuin als het weer het toe laat

Oh ja afstoffen doe ik vooral met planten waarbij dat makkelijk gaat (grote bladeren bijvoorbeeld), zoals m’n calatheas, steriltzia, ook eens per week ongeveer. Bij de rest blaas ik af en toe stof weg haha

1 like
Foto

Dus… Forse typfout leidt tot deze suggestie van Google haha :sweat_smile:

6 likes

Heeft iemand tips voor deze begonia rex?

Veel sproeien, calathea’s houden van een hoge luchtvochtigheid.

En zorg dat de potgrond altijd licht vochtig blijft. Maar let er wel op dat als je hem water geeft het overtollige water wegloopt via de gaatjes in de binnenpot en niet in de pot blijft staan.

1 like

Ik zie geen binnenpot, misschien die even terugzetten. Zeker als je nog aan het aftasten bent hoeveel water je hem kunt geven. :grin:

1 like

Ja!

1 like

Mooie! Die zie je niet zoveel.