Het is niet ver, maar het voelt zo raar om terug te gaan met een plant?
Ik heb net een grote monstera gekocht en een paar bladeren daarvan vertonen witte plekken maar de rest is groen. Hoe komt dat? Iemand een idee?
(Let niet op rommel, we zijn bezig met verbouwen/verhuizen/inrichten).
Mijn monstera heeft 4(!) nieuwe bladeren gekregen de afgelopen week. Hij doet het blijkbaar goed op 30 graden en schaduw/nauwelijks licht
Mooi! Dit is een lichte vorm van variegation (sorry ik weet niet welk Nederlands woord hiervoor gebruikelijk is).
Dit filmpje is wel verhelderend:
Ik ga morgen op vakantie en ben al mijn planten goed water aan het geven om ze dan straks allemaal bij elkaar te zetten met bakjes water, dus ik ben ze meteen ook even aan het inspecteren en ik zag dat het nieuwe blaadje van mijn monstera adansonii vandaag of gisteren uitgerold is, kijk dan hoe schattig Mijn plant is een combinatie van vijf losse stekjes die ik via marktplaats gekocht heb een paar weken geleden en dit is zijn eerste nieuwe blaadje!
Jammer dat het maar een paar bladeren zijn. Is best mooi!
Weet iemand van jullie of er ergens een overzicht is van binnen planten die geschikt zijn voor als je katten hebt? Ik google me suf maar waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoektermen want ik vind niks nuttigs!
Ook niet op katvriendelijke kamerplanten?
Ik gebruik vaak deze maar het blijft een beetje afwegen, er is ook een groot verschil tussen een kat kan hier wat buikpijn van krijgen en levensgevaarlijk.
Ah dat is een beter zoekterm dan " planten voor poezen"
Als excuus wil ik graag aanvoeren dat ik heel moe ben
Ik heb net een stekje bij mijn pilea eruit gehaald en nu blijft de moederplant niet meer rechtop staan
Je kunt beter zoeken op planten die niet geschikt zijn, de overgrote meerderheid is wel geschikt
Meh, ik zie net dat een stengel van mijn Alocasia Zebrina geknakt is. Iedere keer als er een nieuw blad bij komt, gaat een oude direct dood. Meer mensen last van?
Ja dit is volgens mij kenmerkend voor een Zebrina. Die van mij heeft laatst ook een blad afgestoten toen er een nieuwe kwam, ik ben nu op vakantie en er was weer een nieuw blad in aankomst. Ben benieuwd wat ik aantref als ik thuis kom. Ik vind het ook een lastige plant om tevreden te houden. Om de 2 dagen moet ik hem bijdraaien zodat ie niet scheef gaat staan…
Misschien meer voeding geven als er een nieuw blad komt?
Nee, hoe herken ik spint het beste?
Fatsia is nu nog treuriger dan eerst. Ik zie niks opvallends, behalve die bruine spikkels. Het geeft ook af op mijn hand, kan je het zien of niet?
Heb je gecheckt of de wortels er goed uit zien?
Alle fatsia’s die ze verkochten hadden gekleurde bladeren, daar viel ik voor. De plant staat nu sinds een dag of twee buiten, dus de regen heeft hem veel water gegeven. Het is ook een buitenplant dus dat zou in theorie moeten kunnen?
@lula Ik zou niet weten hoe de wortels eruit horen te zien. Van de week heb ik de plant wel nieuwe aarde geven omdat ik dacht dat dat misschien zou helpen, maar juist daarna is de plant ingestort. Daardoor voelt het bijna alsof ik het zelf heb veroorzaakt!
I didn’t mean to cause stress on you, my baby
Ik ga morgenochtend op vakantie en dan zijn mijn planten tweeënhalve week alleen. Ik heb nu deze mooie jungle in mijn huis gebouwd, met een heleboel bakjes water erbij. Alle planten hebben van tevoren veel water gekregen en morgen sproei ik het geheel nog even.
Dit zijn er een stuk of dertig, verder heb ik nog wat planten (een zz-plant, een paar peperomia’s, een sansevieria en een vetplantje) waarvan de potgrond wel mag opdrogen, die staan op mijn vensterbank.
Ja, is roestbruin, dus dat zal dan wel kloppen. Fijn als je naar je wortels zou willen kijken! Heb jij je fatsia binnen staan?
@Violoncello Je kommetjes zijn best klein, zouden ze niet meer willen denk je?