Het Plantentopic

De bladeren lijkt verbrand en hij staat ook erg diep. Andere pot? En misschien de aarde vervangen.

Dat zou in theorie kunnen, want hij heeft in de volle zon gestaan. Ik had gelezen dat deze plant dat graag wilde. Hoe heb jij hem staan?

Zo heb ik ook in het begin mijn alocasia en Musa (banaan) verbrand… doe dat nu iig niet meer! Ik heb ze in een lichte kamer (zuidwesten), ongeveer 80cm en eentje ongeveer 3m van t raam. Daar komt geen direct zonlicht. Volgens mij kunnen ze ook een stuk donkerder, het zijn junglebodemplanten. Ik houd mijn begonia’s ook vochtig, weet niet of dat hoort maar lijkt te werken.

Haha je hebt wel meteen een diva gekozen als eerste plant :wink: (zoek vooral even op ‘calathea’ in dit topic, dan vind je alle frustratie van mede plant-FF’ers). Wat @Violoncello zegt zijn denk ik de meest basic, goeie tips om 'm in leven te houden! Vooral niet TE veel water geven. Even je vinger er twee kootjes insteken en als de grond dan droog aanvoelt pas water geven. Als hij nog erg vochtig voelt nog niet.

2 likes

Heel mooi!

Volgens mij is de xanadu trouwens een thaumatophyllum. Vroeger was hij bij de philodendrons ingedeeld, maar dat is later veranderd omdat het niet bleek te kloppen. Nu heet hij dus thaumatophyllum xanadu.

1 like

Zowel potten als planten nieuw. Nu hopen dat de katten deze wel met rust laten.

4 likes

Haal kattengras! Als ik dat niet neerzet vreten ze de planten op en nu komen ze er niet eens in de buurt.

1 like

Heb vandaag ook weer een mooie Calathea Orbifolia gekocht en toevallig had ik een pot uitgezocht die te diep was dus lekker veel hydrokorrels onderop gedaan. Hij gaat in een donker hoekje staan dus hoop dat ie t goed gaat doen. In de andere hoek heb ik een goudpalm staan die dus veel licht krijgt, en die is enorm gegroeid! Die mag van mij wel stoppen met groeien want het past eigenlijk niet meer haha.

Deze beaut staat nu te shinen bij mij thuis :heart_eyes:

11 likes

Ik ben net naar een fantastische cactuskwekerij geweest en die man had ook allemaal zeldzame vetplanten en caudexen staan echt waaaaauw. Ook superveel lithops! (Levende steentjes) Kon het niet laten om wat mee te nemen.

27 likes

Vet! Waar is dit? Mag je zo naar binnen?

Ja! En zelfs kopen tegen heeeele fijne prijsjes! Dit is in het Westland: Honselersdijk. Open op zaterdag :slight_smile:

Mijn buit voor 35 totaal (waarvan 1 plantje al een waarde heeft van 30 euro):

Fluffy fallus Uh cactus: 5 euro
Bolle cactus in terracotta: 5 euro
Aardappel/caudex: 10 euro
Paarse zeldzame vetplant: 10 euro (normaal dus 30 bij andere plekken)
Levende steentjes: 1,25 ps

15 likes

Wat doen levende steentjes???

Groeien :joy: heeeeel langzaam

1 like

Nice, de ruimte voor planten wordt kleiner en de wilhebbenlijst wordt langer.

1 like

Ligt er heel erg aan hoe roze hij is denk ik. Maar 90 never nooit

En dan? Wordt het gewoon een grote steen? echt nog nooit van gehoord haha

1 like

Haha nee, er komen kleine bovenop steeds! Google maar :slight_smile:

Ik vind ze niet mooi, maar anders 15 euro ofzo? Kwestie van tijd dat ze gewoon bij de dille en kamille staan.

Interessant dit.

Wat zou jij maximaal betalen op dit moment voor een philodendron pink princess? Zeg even potmaat 15. Je mag m niet doorverkopen.

• 0, ik hoef m niet.
  • 5-15
  • 16-25
  • 26-35
  • 26-50
  • 51-70
  • 71-90
  • 91-110
  • 110+

0 stemmers

@Spaarlamp tot je ze verzuipt :sob: