Het Plantentopic

Valt mee hoor, ik heb vier grote kommen staan, vier wat kleinere, tien plastic bakjes en dan nog een aantal glazen

1 like

Oké, bij nader inzien… Ha ha! Jouw croton is trouwens echt mooi!

1 like

Dankjewel! Ik heb hem cadeau gekregen en ik moet eerlijk zeggen dat het niet een plant is die ik zelf snel gekocht zou hebben (ik vind hem een beetje saai en hij groeit zoo traag), maar hij is eigenlijk wel heel mooi ja!

Iemand een idee waarom deze zebrina z’n blaadjes zo omlaag vouwt? Alleen de nieuwste 2 kijken nog omhoog! Hem heb uit de directe zon gehouden tijdens de hittegolf en lekker gesproeid, nu staat hij zelfs naast de luchtbevochtiger.

Weet iemand wat voor plant dit is?

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar is het niet een dieffenbachia?

1 like

Dit had die van mij laatst ook, ik had teveel water gegeven en hem verplaatst. De plek was denk ik wat te donker. heb m even laten drogen en weer teruggezet op de oorspronkelijke plek (direct voor een raam op t oosten) en een week later kwam er opeens weer een nieuw blad. Het zijn echt muggezifters, die alocasias

Het lijkt ook wel wat op mijn nieuwe Hypoestes phyllostachya (ik moest de naam even opzoeken op het potje haha) :seedling:

4 likes

Een mooie! Ik wil ze allemaal.

1 like

Volgens mij is dit hem! Er was er namelijk nog een met roze vlekken. Thanks!

@Twijfelaar Same! Was helaas in het buitenland, dus beetje moeilijk vervoeren haha.

1 like

Hij groeit ook best snel! Ik kocht hem als miniplantje met zo’n 3 voor 5 actie anderhalve week geleden en hij is na het overpotten al zo hard gegroeid. Echt een leuke, dankbare plant! :smiling_face_with_three_hearts:

Ah zo leuk! Waar heb je hem gekocht?

Hoelang duurde het bij jou ongeveer voor de plantjes binnen waren? Ik heb 1,5 week geleden besteld maar volgens mij zijn ze nog niet eens verzonden :frowning: En vrijdag ga ik op vakantie.

Het duurde bij mij ook anderhalve week. Ook zonder enig bericht, heb ook aangegeven via de mail dat ik dat niet heel netjes vind

:eyes::seedling:

3 likes

Beestjes gespot in een ficus, ik ga in de aanval.

Wat voor? Ik hoop geen trips :frowning:

Wolluis. Hij staat nu voor straf in de schuur.

Mijn tripsplant staat ook in de schuur. Hoop dat we er vanaf komen!

Wat gebruik jij om ze te bestrijden?