ANONIEME VERSIE
Wat zou jij maximaal betalen op dit moment voor een philodendron pink princess? Zeg even potmaat 15. Je mag m niet doorverkopen.
- 0, ik hoef m niet.
- 5-15
- 16-25
- 26-35
- 36-50
- 51-70
- 71-90
- 91-110
- 110+
0 stemmers
ANONIEME VERSIE
Wat zou jij maximaal betalen op dit moment voor een philodendron pink princess? Zeg even potmaat 15. Je mag m niet doorverkopen.
0 stemmers
Afgelopen twee weken hebben mijn plantjes dus via zo’n watersysteem geleefd. Het was prijzig, maar de moeite waard! Mijn monstrera heeft zelfs een prachtig groot nieuw blad gekregen.
Het werkt vooral goed voor planten die veel water nodig hebben. Mijn vetplanten zien er minder jofel uit en de planten in een plastic binnenpot waren aan het zwemmen. Er zijn er zelfs twee overstroomd, wat mijn tafel flink heeft verpest. Ze adviseren ook om alles een paar dagen voor je weggaat klaar te zetten om dit soort dingen te vermijden, maar dat had ik niet gedaan.
Twee voor- en nafoto’s.
Ah shit, wat balen van je tafel! Is die nog te redden?
Ik hoop het… Denk dat er wel een vlek achterblijft. Gelukkig is het een tafel van gebruikt teak, dus niet heel strak, waardoor het iets minder opvalt. Morgen ga ik hem invetten. Eens zien wat dat doet.
Kijk wat ik nu ontdek trouwens
Ze eten er niet van, ze slopen ze
Ik heb een vrij donker hoekje waar ik graag een grote plant neer zou willen zetten. Er zitten hier flink wat kenners, iemand een suggestie? Wat ik graag zou willen;
● betaalbaar
● heeft weinig licht nodig
● ongeveer 120-150 cm hoog
● veilig voor katten
Heeft iemand ervaring met een Ficus Lyrata tabaksplant? Wij hebben er één van zeker 170cm hoog van gekregen… is een ‘familie erfstuk’. En nu voel ik een enorme druk om hem in leven te houden… Ik merk dat de bladeren erg snel ‘happen’ eruit krijgen en/of bruin worden. Voor de rest komen er wel steeds nieuwe bladeren bij en lijkt ie heel gelukkig… Over hij eerder verzorgd werd kunnen we niet veel achterhalen. Maar mijn vraag is met name gereageerd aan die grote ‘gaten’ in de bladeren die ontstaan ( geen luis te bekennen)
Heb je een foto? Want spontane gaten klinkt wel gek. En ik ben stikjaloers haha, mijn lyrataatje is echt mini.
Ja is leuk! Kom er zelf ook wel vaak. Ligt ook midden in het centrum zelf dus goed te combineren met een dagje Leiden (als je dat zou willen). Hortus is niet heel groot, maar wel heel mooi.
Ja! Zal ik vanavond even maken. Heb geen idee hoe oud deze is…
Monstera deliciosa!
@Kauai ze hebben deze maand nog rondleidingen elke zaterdag dacht ik, misschien wel de moeite waard
Gave plant maar niet veilig voor katten helaas
Een zamioculcas misschien?
Ik ben zo jaloers op een vriendin van me, haar katten hebben dus echt nul interesse in haar planten, zij kan alles neerzetten… Maar ik heb nu wel bedacht dat er een monkey mask komt op een boekenkast waar mijn ettertje niet bij kan. Wilde ik dit weekend halen, maar er stonden er maar drie en die waren allemaal lelijk. Heb wel eindelijk een polkadot, en ben toch ook maar voor een calathea gegaan, ondanks alle verhalen over divagedrag hier. Ben benieuwd of ik haar in leven kan houden…
Hier staat een goed verhaal waarom een monstera icm katten niet echt een issue is behalve als ze er heeeeeeel veel van eten.
Oh een monkey mask is ook tof! Klimt ie niet op de boekenkast dan? Ik ga een zamioculcas eens in het echt bekijken of het wat is, bedankt voor de tip!
Nee, mijn boekenkasten zijn 2m20 hoog, zo hoog kan hij gelukkig niet springen
@Kauai ik werd helemaal hoopvol van dat artikel, tot deze zin:
So, to those wondering if it is ok to get one of these beauties, I say yes, as long as your pets aren’t destructive-consuming-plant-vacuums.
Het lijkt de laatste tijd wel beter te gaan, ik heb een paar plantjes staan waar hij bij kan en die laat hij inmiddels wel met rust, maar hij moet toch wel altijd snuffelen en proeven aan nieuwe planten, dus het overgrote deel staat nog steeds buiten zijn bereik.
Thanks! Misschien toch het overwegen waard dan!
Ohh ja dat is wel tricky. Wel eens kattengras geprobeerd? Ook @Joejoejoe. M’n katten willen niks anders meer, behalve heel soms nog een hapje van de olifantenpoot.