Het Plantentopic

Nee ik ben er nog nooit geweest (moet ik wel echt een keer doen)!

1 like

Mijn grote alocasia portadora is niet meer :sob: hij bleef maar beestjes houden en het blad werd er lelijk van. Toen ik weg was heeft vriend m in de groenbak gekiept (want dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen). Nu verdrietig en een super grote lege hoek op de slaapkamer.

1 like

Dit soort gaten dus…

Afgelopen week heb ik deze monstera gered bij de Intratuin. Hij zat in een veeeel te kleine binnenpot, maar was daardoor wel maar 10 euro :slightly_smiling_face:. Nu ik hem verpot heb ziet ie er echt mooi uit.

En m’n strelitzia doet het ook eindelijk goed, met een nieuw blad. Het heeft een half jaar moeten duren.

13 likes

Prachtig!! Vooral die monstera… Wat stom van Intratuin. Ze zouden beter moeten weten.

1 like

omg?? volgens mij krijgt m’n giga alocasia zebrina een bloem!

14 likes

Vet! M’n Polly had er laatst ook eentje!

1 like

(Hoe) kan ik mijn bananenplant nog redden?

Gekocht in de hitte, daarna op vakantie gegaan dus hij heeeft het nooit goed gedaan bij mij…

Oke!! Thanks!

En m’n orchidee? :sob:

1 like

Ik ben geen orchideeenkenner, maar hier is niks aan de hand toch? Takjes afknippen en wachten maar.

Omggg echt? De bloemetjes lagen allemaal er zielig om heen na de vakantie en ik dacht dat hij forever dood was… maar gewoon de bruine takjes eraf knippen en dan gaat ie weer? Alsnog wel tweewekelijks water geven?

Ja de bloemen blijven niet forever helaas! Maar komt wel weer! Volgens mij afknippen boven het tweede of derde oogje op de tak. En niet water geven maar dompelen! Maar verder geen idee want heb er geen. Misschien iemand anders hier :slight_smile:

1 like

Dacht dat ie nauwelijks water nodig had wanneer ie niet in bloei stond

Je kunt de takken afknippen een cm boven een knop die nog niet is uitgelopen. Je ziet nu allerlei “oksels” waar de takjes met bloemen zijn afgevallen, die kunnen eraf. Maar er zijn dan nog “verse” ogen over. Kijk maar of deze weer gaan groeien. Het kan zijn dat deze orchidee eerst even zijn bovenste blaadje laat volgroeien (is teken dat hij groeit!) en daarna weer gaat bloeien. Maar mijn orchideeën doen het al 4 jaar. Komt altijd weer goed, en als de ogen op zijn, dan komt er weer een nieuwe tak!

1 like

Ik heb twee jaar geleden ofzo een orchidee gekregen, na het bloeien netjes afgeknipt boven het derde oogje, maar tot op heden is er echt NUL groei in die takken haha. Ze zijn helemaal hard geworden :woman_shrugging: Ik kreeg alleen dit jaar een nieuw blad er aan en wat nieuwe wortels, maar verder niks haha wat gaat er mis?

1 van mijn calathea’s begint raar te doen! Iemand een idee waardoor dit gekrulde bladeren komen? Geen volle zon en aarde licht vochtig…

Wat doe ik het beste met zo’n blad? Ben echt een plantennoob maar deze gaat best prima, op dit blad na haha

en kunnen jullie me ook vertellen wat dit voor een plant is?

Check de onderkant eens, misschien zit er spint op.

Dit blad is verbrand! De naam ben ik ff vergeten, ik ga denken.

1 like

Ah ja dat dacht ik al, hij stond niet in de zon maar mijn makeupspiegel stond er tussen :expressionless: kan ik hem gewoon laten zitten? Of dit blad er tussenuit halen?