Rozen doen het heel goed in een pot. Bij een klimtoren zou ik wel voor een grote pot kiezen om goed te kunnen groeien. En zorgen dat de grond in de pot niet kan bevriezen in de winter.
Hoe dan? Ik heb er ook een en ben vergeten wat het is haha
Tradescantia zebrina!
Hij is echt leuk!
Superleuk!
Mooi groot al
Ah deze doet het bij mij zo goed, wou juist erover posten toen ik jouw foto zag!! Ze zijn zo leuk. Ik heb m vrij klein gekocht een maand of 3 geleden maar hij is zo gegroeid, ben echt een proud mama met deze, net als m’n strelitzia die heeft in 2 maanden 4 nieuwe grote bladeren eruit geperst
Ga morgen wat foto’s posten denk ik, ben blij met al m’n plantjes maar deze 2 doen t zo goed
Hoe verzorg jij je stippenplant en op wat voor plek staat hij? Die van mij heeft het moeilijk helaas, dus ik ben benieuwd hoe anderen het doen.
Hij wil veel licht maar geen directe zon, en niet droog staan. Dus echt trouw water geven en goed voelen of de aarde droog wordt.
We wonen sinds 26/6 in ons nieuwe huis en zijn nog bezig met inrichten, afwerken,… . Dit heb ik ondertussen allemaal in huis gehaald :
De Monkey mask heb ik zelf gestekt en de andere stekjes zijn gekocht. Zo leuk om alles te zien groeien en veranderen!
De alocasia zebrina krijg ik niet gelukkig…
Planten moeten nog wel een definitief plekje krijgen eens alles ingericht is en alles een vaste plaats heeft gekregen. Plus ik moet ze nog sproeien en water geven dadelijk.
En heb nog een ficus Benjamin. Die moet ik nog verhuizen en verpotten.
Veel water inderdaad, om de 1 a 2 dagen een beetje
Hij staat voor een raam waar ie met zonnige dagen 4 uur direct zonlicht heeft, gaat prima tot nu toe
Ohhhh jongens hou op met mij. M’n plantenoppas heeft een filmpje gestuurd en ik sterf. Allemaal nieuwe bladeren, dik lekker aan het groeien en ik ben zo blij. Heb het filmpje ook al 4x gekeken, een beetje gênant.
Ik heb problemen met priscilla de medinilla… is echt mijn lievelingsplant maar ze ziet er echt slecht uit en het is nu al mijn 3e
Willen jullie meer foto’s van blije planten en kamers met planten zien van forumleden?
- Ja!
- Neuh
0 stemmers
Ik vind de “help mijn plant doet gek” vragen heel logisch, maar zou t zelf leuk vinden als dat ook een beetje wordt afgewisseld met “kijk hoe mooi mijn x het doet!” Of foto’s van jullie huizen met jullie leuke planten. Of foto’s van jullie favorieten in huis. Of vette planten die jullie ontdekt hebben ofzo.
Ik vergeet steeds een foto te maken in daglicht, maar mijn avocadopit is ontkiemt en groeit nu super goed misschien leuk om te plaatsen hier
Ja! Ik wil ALLE planten zien. Ik ben ook avocado’s aan het ontkiemen in een zakje. Wordt vervolgd.
Ja, meer foto’s! Ik zal morgen ook eens wat foto’s maken in daglicht (als ik het niet vergeet), nu is het iets te donker…
Ik heb vandaag foto’s gemaakt!
M’n super blije stippen plant, hij groeit als kool
Vind het zo leuk om te zien hoe deze groeit, dat die bladeren eerst opgekruld zitten
Deze doet het wel HEEL goed en met name als je van boven kijkt, zoals deze foto, wordt ie een beetje wild. Kan ik deze makkelijk stekken?
4 nieuwe bladeren alweer te zien😍
Het lichtgroene blad is net geopend net als die grote in t midden rechts waar je tegen de onderkant aankijkt. En onderaan die stengel komt alweer een nieuw blad! In de vorm van een soort puntje groeien die, ik kijk elke dag naar z’n voortgang haha
Wauw mooi! Is de laatste een strelizia soort? Weet je welke? Ik probeer ze uit elkaar te houden.
Calatheas kan je volgens mij alleen vermeerderen door te scheuren.
Ja is het! De strelitzia nicolai