Ik word zo blij van m’n planten ik ga morgen nog meer op de foto zetten vind het ook echt leuk om blije planten van anderen te zien! En zo inspiratie op te doen wat nog zelf aan te schaffen…
Op welke plek zet jij de stippenplant? Ik heb de mijne op verschillende plekken gezet (direct zonlicht, indirect, donker) maar de bladeren blijven erg licht en hij groeit amper. Die van jou ziet er goed uit dus ben benieuwd hoe en wat!
Het is nu al de zoveelste keer dat wij thuis rouwvliegjes hebben. Mijn huisgenoot neemt ze op de een of andere manier in huis door een plant van iemand en dan moeten we er weer 20 euro aan aaltjes tegenaan gooien. Heeft iemand behalve een laag zand en aaltjes nog andere tips?
Zo leuk dat je bent geweest! En de fluffy ook hebt meegenomen vond je het leuk? Er schijnt zag ik gisteren ook daar ergens een vetplantenkas te zijn. Daar moet ik sowieso ook een keer heen.
@Lula jij nog geweest? Mooie aankopen! Waar heb je die gedaan? Die pink dragon is ook zo vet he. Bij de cactuskas hebben ze ook hangcactussen maar die waren niet super blij.
@kaasfondue kaneel op de aarde!
Ja leuk he! Je gaf de spreekwoordelijke druppel, stond al zo lang op mijn to-do-list.
Volgens mij had hij ook verplanten buiten maar kon ik niet echt vinden.
Hij staat dus bij een raam, en daar heeft ie ongeveer 4 uur directe zon, maximaal, rest gewoon licht. Hij houdt sowieso van veel licht, en regelmatig water. Ik geef om de 2 dagen ongeveer 200 ml. Ik lees veel dat ie niet in direct zonlicht mag maar dat gaat tot nu toe prima hier
Ik heb pas familiefoto’s gemaakt!
Ben vooral blij met dit roze hoekje in huis
Deze foto was van een paar dagen geleden en inmiddels is het blad al helemaal uitgerold
He wat gek, mijne doet het super! De grond was een beetje schimmelig dus ik heb hem ook verpot, hij staat nu bij de groeilamp en de luchtbevochtiger in de buurt en dat vindt ie wel lekker. Drie nieuwe blaadjes tot nu toe!
Krijgt jouwe genoeg licht, en sproei je hem?
Drie maanden geleden kocht ik een syngonium en asparagus als kleine babies en nu zijn ze al zoveel gegroeid
(battery for scale want de bananen waren op)
Ik doe ook even mee met foto’s. Ik kijk elke dag wel even in dit topic. Sowieso voor het slapen gaan, vind ik heel fijn haha.
Leuk al die foto’s!
Ik heb laatst stekjes van mijn begonia polka dot overgezet in een grotere pot. Had ze gekregen van mijn schoonmoeder en ben helemaal blij met hoe ze kleuren bij het groen van onze muur!
En ik heb eindelijk mijn mishandelde Monstera, (het leed begon al bij de Jumbo) overgepot naar een groter oord voor 'm! Heb ookalvast een stok gekocht, maar dat leek me ergens toch nog vroeg. Wanneer zet je die erbij?
We zijn pas verhuisd en ik kan echt niet wachten totdat ik ook de rest van m’n planten naar beneden kan halen.

Kijk wat een snoepie ik vandaag heb meegenomen van het tuincentrum (ging alleen voor potgrond, sure jan)
Deze plantenbak van Xenos werd laatst gepost op het forum (weet even niet meer door wie?). Ik zou deze graag willen vullen met planten die ik in het voorjaar/zomer op het balkon kan zetten, en in de herfst/winter binnen. Hebben jullie tips welke planten zowel binnen als buiten zouden kunnen? Ik heb eigenlijk alleen maar binnenplanten en ben duidelijk niet zo thuis in de buitenplanten.
Kleine bloemlezing van mijn planten, de rest komt een andere keer als ik zin heb om meer foto’s te maken
(vouwt zich 's avonds zo leuk op ook!)
(ben ook heel trots op mijn gieter

(deze gaat echt als een malle!)
(net gesproeid, en de punten van de sansevieria op rechts aangevreten door mijn kat toen hij nog binnen bereik stond)
(potje is mijn nieuwste aanwinst, van de tk maxx, alle accessoires op dat kastje zijn roze en rood, dus paste perfect)
Hm volgens mij heeft mijn Dracenea last van wolluis. Beetje jammer dit. Volgens een site zou ik het met een plantenspuit weg kunnen spuiten. Zal morgen eens kijken of ik dat voor elkaar krijg. Nu zie ik bijna niks met kunstlicht…
Zo leuk al die blije plantenfotos!! Ik zal morgen ook eens wat foto’s maken.
Hierbij alvast familie pannenkoek, die zielige gele op rechts heb ik te lang niet verpot, eigen schuld dus.
@Nazora jouw varen heeft wel wat meer gefilterd licht en water nodig denk ik! Hij is wat geel geworden. Deze varens zijn niet de makkelijksten om blij te houden, maar zo mooi. De mijne is al 10x bijna gestorven en heb t nu eindelijk onder de knie denk ik.
@Tiddlywinks stok is nog niet nodig hoor! Pas als je denkt hmmm gaat wel erg hangen.
Woww goals! Geef mijn pannenkoekenplant al meer dan een jaar liefde (en water en laatst nog verpot) maar écht mega wil hij nog niet worden. Wel een stekje met 9 blaadjes nu voor een vriendin kunnen kweken!
Wat doe jij met je pannenkoek??? De mijne is laatst gestorven, was uiteindelijk een stengeltje met nog maar 1 blad. Ik wil ook zulke grote mooie!!
Had ik laatst ook! Ik kreeg toen hier de tip om alle beestjes aan te stippen met spiritus, kost wat tijd maar heeft wel gewerkt. Daarbij heb ik hem ook ingesprayd met een mengsel van water, spiritus en een mini beetje afwasmiddel en het is nu dus weg!
Jaa idd, hij is niet helemaal happy de laatste tijd. Ben al bezig met hem iets meer water te geven, Plantsome klopt soms echt niet… Met gefilterd licht bedoel je geen direct licht of iets anders? Hoop zo dat ik hem nog kan redden want vind hem zo leuk