Het Plantentopic

Is heel makkelijk te stekken! In principe gewoon afknippen inderdaad, maar de wortels gaan alleen bij een knooppuntje groeien, dus je moet de onderste blaadjes van je stekje er even afhalen.

Er zijn ook wel filmpjes over te vinden, zoals deze:

2 likes

Onze nieuwe aanwinst. Blijkbaar als we wijn gedronken hebben in de zon gaan we daarna impulsief planten kopen. Ik heb er nog 3 gezien die ik wil.

Weet iemand wat dit voor plant is, en of dat voor een beginner te doen is?

10 likes

Een anthurium clarinervium vermoed ik. Heb er hier ook één staan, niet een al te moeilijke plant maar kreeg bij mij wel snel bruine randjes, heb 'm nu verplaatst en ga sproeien en hoop dat ie het daarmee beter doet haha.

1 like

Klinkt als best snel in 6 dagen! Ligt er wel aan welke planten het zijn, maar hey iemand vragen je planten te verzorgen die er niet zoveel verstand van heeft (ff aanname vanuit je vraag), dan kunnen ze jou niet de schuld geven hoor. Om de 3 dagen naar iemands huis is ook vet veel!

1 like

ahhh die bovenste is echt prachtig! ben echt jaloers!

1 like

Alles klein beetje water geven dan komt t wel goed!

1 like

Ohh dapper dat je had geappt! Relaxed dat t al zo was!

1 like

Hoe heet de bovenste? Zo schattig

Op het kaartje stond ‘saxifraga’ en na wat googlen gok ik de saxifraga stolonifera.

1 like

OMG ja!

1 like

:dancingbanana:

Doe ik, maar nog niet versturen als je het niet erg vindt. Ik ga op vakantie :dancingbanana: ben er na het weekend weer.

Allemaal nieuwe bladeren hier!
Beide monstera’s zijn druk aan het werk en dankzij de goede tips van @vuilnisglitter maakt mijn Calathea eindelijk een nieuw blad aan :tada: misschien komt het dan toch nog goed met mijn diva

6 likes

Waar is jouw mooie gele pot van?

Oh ik ook heel graag! :heart:

1 like

De bovenste is een peperomia obtusifolia variegata en de onderste twee zijn crassula’s

2 likes

Bedoel je de hangende plant? Dat is een epipremnum aureum! Die groeit inderdaad super makkelijk, of hij nou veel licht krijgt of niet. Het enige verschil is dat als hij wat lichter staat hij ook veel meer lichte vlekken op de bladeren krijgt. Als hij wat donkerder staat worden de bladeren overwegend groen.

(Mocht je de andere bedoelen, de plant in de vierkante gele bak is denk ik een soort dracaena.)

1 like

Intratuin!

Ik heb eindelijk mijn monkeymask! De vrouw in het tuincentrum zei dat die perfect in een donkere hoek kan, dus hopelijk hangt ie hier goed.

Ben ook al weken op zoek naar een nieuwe pannekoekenplant, maar elke keer zijn ze uitverkocht en nu zag ik nog 1 mini staan, hopelijk doet deze het beter dan de vorige en wordt het vanzelf een grote. :grin:

3 likes

Als ze nog niet allemaal weg zijn (wat vast niet zo is met 80’stuks) dan heb ik ook wel interesse!