Er wordt aangeraden om een plant direct al bij aanschaf over te potten, dus je zou ‘m al kunnen overpotten! Ik zelf wacht altijd een tijdje tot ie echt niet meer past haha maar dat is meer luiheid
Dat is slim! Ik zit altijd te pielen met satestokjes over een qatwrglaasje, heel onhandig haha
Deze wilde ik al jaren, maar als je ze ergens kan kopen zijn ze vaak binnen een paar dagen dood, omdat ze in de winkel eigenlijk al stervende zijn. Tot mijn grote frustratie
Maar deze doet het al twee weken! En ziet er nog steeds gezond uit, dus dat is een goed teken
Waar heb je deze gekocht??
Bij de ikea!
Ik heb op dezelfde plek een dracaena (drakenbloedboom) op een kleine verhoging. Krijgt inderdaad ook niet echt zonlicht, maar hij doet het er prima bij! Ik plaats straks even een foto voor je
Haha ja ik doe hetzelfde! Alleen omdat ik overal lees dat de bananenplant moeilijk in onderhoud is vroeg ik me af of ik dat bij deze dat ook wel kan maken.
Mijn aloë Vera is aan het doodgaan. Bladeren/stelen gaan helemaal hangen. Stond een tijdje op een te donkere plek, maar nu niet meer en het wordt alleen maar erger. Water krijgt hij ook niet te veel. Iemand nog tips?
Wat willen ze dan
Oe heb jij ze ook! Leuk zijn ze he? Ik geef ‘m gedestileerd water. Heb me ff ingelezen. En af en toe een vliegje
Edit: gedemineraliseerd water idd
Heeft er iemand tips voor manieren om je planten van water te voorzien als je langere tijd weg bent? Ik zag eens ergens een keer dat je een plastic flesje op de kop in de grond kan steken, heeft iemand dat wel eens geprobeerd?
Je kunt van die bollen kopen die je op de kop erin doet en die dan langzaam water afgeven, maar een flesje zou denk ik ook moeten kunnen (alleen is dan wel het gat een stuk groter)
Heeft iemand ervaring met een schimmel bij een plant en hoe je daar vanaf komt? Anti schimmel middel? Het is m’n monstera
In dit topic stond laatst een filmpje gelinkt om avocados te laten groeien en dat heb ik gedaan!
Ik heb er 3 in totaal, waarvan 1 nu dus in het water staat. De andere 2 heb ik weer in het zakje gedaan.
het filmpje: https://vimeo.com/262792738
Ik was onlangs 3 weken weg en heb toen een constructie gemaakt met een kom met water, daar 3 juten touwtjes in gehangen en het andere uiteinde in de aarde van mijn plant geduwd. En het heeft gewoon gewerkt, mijn plant (calathea) zag er nog goed uit en had zelfs nog een nieuw blad gemaakt!
Het zit op alle bladeren, tenminste, we denken dat het schimmel is: allemaal bruine vlekjes op de bladeren die eerst nog mooi groen waren
Deze is nat want hij kwam uit de douche, maar zo ziet het eruit. We hadden óok (gele) luizen maar die hebben we besprayd met water+afwasmiddel. En toen werd ie overal bruin
Ik zou je vraag even posten op “planten-|stekjesruil nl” op Facebook. Zitten heel veel mensen met verstand van planten dus je hebt vaak binnen 10 minuten al een reactie!
Aah ja goeie, ga ik doen! En thanks @Wijntje zou idd ook door de luizen kunnen komen, maar m’n vriend had gegoogled en toen kwam er ‘schimmel’ uit. Inderdaad fingers crossed!
Volgens mij als er een stammetje groeit, van ong. 10 cm
Ik hoop echt dat deze het gaat doen want ik heb al heul veel avocado’s geprobeerd te kweken !
Ik heb die bollen gekocht toen ik eens 2.5week op vakantie ging. Het werkte totaal niet. Water ging er heel snel doorheen.
Uiteindelijk heb ik een aantal binnenpotten in een grote platte bak gezet en die onder de douche gezet terwijl de kraan heel erg langzaam stond te druppelen. Dat heeft gewerkt.
Op pinterest hebben ze ook weleens constructies met touwtjes vanuit een emmer water.
Ik heb een pannekoekplantje, al een jaar. Gekocht bij de Jumbo en hij doet het heel goed. Krijg nu pas baby’s en ben daar heel blij mee. Nu heb ik wel een vraagje. Zijn wortels groeien nu door de gaatjes van de binnenpot door. Moet ik hem verpotten? Want hij staat niet heel krap ofzo? Ik heb nu even geen foto. Ik ga hem sowieso nieuwe aarde geven want ik denk dat hij daar wel zin in heeft. Missschien dat dat al helpt.
Daarnaast, sinds 3 weken ben ik helemaal into the plants en heb ik 25 sedum burrito stekjes, 15 mother of thousands stekjes, stekjes van euphorbia leuconeura, begonia maculata stekj, monstera stekje. Ik kom om in de stekjes. Ook heb ik veel calathea’s etc. omg. Ik deel nog wel even een foto later vandaag.