Het Plantentopic

wauw hoe kom je zo snel aan zoveel stekjes?

Nou, mijn beste vriendin heeft een schilderij gemaakt van succulents en ook sedum burritos erin gezet. Alleen die laten best snel hun blaadjes los. Ze had er meerdere planten van dus ik heb de stekjes meegekregen. De mother of thousands stekjes heb ik gekregen van de wildernis in Amsterdam. Ik had gevraagd of ze nog een plantjes had en ze had alleen een stervend plantje waar ik de baby’s van mee mocht. Ze doen het niet allemaal evengoed hoor. Ik denk dat ik met geluk 10 plantjes eruit krijg. E. Leuconeura via marktplaats voor 3 euro. Andere stekjes via een vriendin die een huis vol met planten heeft en deze aan mij heeft verkocht voor klein prijsje.

Foto van alle planten is twee weken en 5 planten geleden :joy:

5 likes

Dit is haar schilderij trouwens, waar ik trouwens geen burrito op zie. Misschien was het toch van de andere plantenvriendin :joy:

10 likes

Mijn pilea baby krijgt zelf al een baby :scream_cat:

14 likes

Tienermoeder! haha zo cute zijn die kleintjes

4 likes

Gaat wel lekker in plantenland. Nieuwe bonsai en 2 lieve stekjes die et goed doen.

Varens en zo’n vleesetende hangplantdie straks kelken krijgt. Houden van vocht en schaduw.

Palmen, yucca’s en bamboe in het raam bij de eettafel.

4 likes

Mijn eerste tomaat :heart_eyes:

14 likes

Weet niet of iemand hier ooit al naar gevraagd heeft maar mijn Sanseveria heeft soms een blad dat gewoon los zit. Kan die dan zonder moeite uit de pot halen. Meestal steek ik ze gewoon terug :sweat_smile: . Ze veranderen ook niet van kleur. Maar ik weet dus eigenlijk niet goed hoe dit komt en of ik er iets aan kan doen?

Weer nieuwe aanwinsten in huis gehaald!

Cactus van mama cadeau gekregen, pot vandaag bij de kringloop gevonden

En deze kokospalm en bananenplant vanmorgen bij aldi gescoord, 9 euro per stuk maar, je begrijpt dat ik ze niet kon laten staan :grin: net even geteld en heb nu 54 planten :sunglasses:

De kokospalm en bananenplant staan trouwens in een dichte sierpot (zo gekocht). Kan ik ze hierin laten staan, of toch best verpotten naar een pot met gaatjes zodat het water beter weg kan?

5 likes

Ik zou ze zelf verpotten vooral omdat ik merk dat mijn palmpjes heel gelukkig worden van een dompelbad op zn tijd.

Toevallig net even alles gedompeld. Word echt gelukkig van mn badkamer als er planten staan

4 likes

Oke, dan ga ik op zoek naar andere potten, want heb er geen met gaatjes meer (alsof ik een reden nodig had om nog eens naar het tuincentrum te gaan). Heb trouwens ook een aantal planten in mijn badkamer staan, gelukkig ook veel licht daar, staat meteen veel leuker!

Chill! Mijn badkamer heeft niet heel veel licht ( klein raampje op het Oosten) maar ik heb gezocht naar planten die houden van schaduw en veel vocht. Wil alleen nog een grote hebben om op de grond te zetten denk ik.

Misschien een dracaena? Heb er hier eentje in een vrij donkere hoek staan, krijgt eigenlijk nooit direct zonlicht, maar die doet het al meer dan een jaar echt super. Of anders een grote sansevieria? Die kunnen ook zowat alle omstandigheden aan

Ja Sanseivera lijkt me wel wat idd!

Ik heb een probleem hoor, heb vandaag weer 2 planten gekocht oeps :flushed: een calathea orbifolia en een zamioculcas zamiifolia. Oke en ook nog een minicactusje.

1 like

Haha ja, ik weet niet of ik daar nu trots op moet zijn, of toch een klein beetje beschaamd haha! De Raven staat ook nog op mijn lijstje, maar die ben ik hier in de wijde omgeving nog niet tegengekomen :frowning:

Ik heb de Raven besteld op Intratuin.nl en opgehaald in de winkel. Maar let op: wordt geleverd in een veel grotere doos dan ik had verwacht. Ik vind het vooral ideaal dat hij in de winter zelden water nodig heeft.

Ik vind planten heel leuk maar ik ben nogal een slechte plantenmoeder, maar eentje die eerst half dood was krijgt nu weer nieuwe takjes / bladeren! Op de een of andere manier gaan alle planten die ik koop eerst op sterven na dood maar blijven ze toch net leven en na een tijdje komt er dan wel weer iets nieuws in, maar dan zien ze er dus wel nogal verminkt uit… Maar goed dan zijn ze iig wel uniek :sweat_smile:

2 likes

ik voel me wel dapper :slight_smile:

1 like

Ah ik woon in België, dus dat is helaas geen optie. Blijf wel verder zoeken, moet hem toch ooit wel eens tegenkomen he