Als dat het niet is ben ik bang dat het toch te veel water geweest is
Weer wat plantenbabies in huis genomen!
Een prachtige Calathea
Chinees lantaarnplantje
Epipremnum golden
Ja zeker te veel water! Heeft die van mij ook gehad.
Ik heb sinds een paar maanden deze croton, maar snap niet wat hier gebeurd is.
Ik was 10 dagen op vakantie en trof dat onderste blad rechts ineens aan, plus dat gekke strengeltje
Dat ene blad is niet alleen heel groen (wat ik al niet zo goed snap want ik dacht dat ze hun afwijkende kleuren kregen door licht en licht krijgt ie) maar vooral: die vorm is heel anders (en hij is dus ook vele malen groter dan de rest, ligt niet aan de foto)!
Iemand een idee of ik nu iets fout doe of dat ie gewoon z’n eigen ding doet en blij is?
Fantastisch!
Volgens mij doet hij inderdaad lekker zijn eigen ding en heeft hij het prima naar zijn zin
Te weinig licht icm teveel water.
Haha ok fijn, thanks. Ik ga m gewoon goed in de gaten houden, ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt!
Is dit goede potgrond? Zo nee, waar moet ik op letten bij potgrond? Of heeft iemand een tip voor goede potgrond te koop bij Praxis.
Dit zal geen slechte potgrond zijn, maar sinds ik een jaar goedkope potgrond heb gekocht en ik overal brandnetels kreeg, doe ik niet meer aan potgrond van de bouwmarkt. Ik ben daarna overgegaan op biologische potgrond en die was ook zoveel luchtiger en mijn planten deden het sindsdien zoveel beter. Dit jaar ben ik overgegaan op veenloze potgrond, die ik bij mijn tuincentrum kon krijgen. Omdat bij veen afgraven veel CO2 vrijkomt, is dat een materiaal die niet duurzaam is. Dat wordt gecompenseerd door cocopeat, een product van kokos. De planten deden het dit jaar goed, maar hadden meer water nodig, merkte ik.
Ziet eruit als een nepperd
Ik heb voor het eerst een hanger zelf gemaakt, nog niet helemaal perfect en kan iets mooier maar vond het wel echt leuk om te doen!
Anthurium jungle king misschien?
Ah ja dat is hem!! Bedankt
Even pronken met m’n monstera adansonii en het ecosysteem wat ik als kadootje voor iemand gemaakt heb