Hmmm ik kan niet helemaal de knoppen/papavers goed zien maar misschien is de eerste een paarse klaproos?
Mijne is bijna dood
Nooo, wat jammer! Heb je ook deze, of is het een ander soort calathea?
Dezelfde en rond dezelfde tijd gekocht, bij de Jumbo toch? Hij is bij mij nooit blij geweest en al z’n blaadjes verkleuren en verdrogen.
Dames, ik heb 2 keer advies nodig:
-
Vlak voordat we op vakantie gingen kregen we een alocasia stingray binnen, hij had al een flinke klap gekregen van de verzending dus die had ik meteen in een goeie mix verpot. Maar tijdens de vakantie heeft hij toch te droog gestaan en toen we thuiskwamen waren 2 van de 4 bladeren al helemaal geel. Die 2 heb ik inmiddels verwijderd, nu begint nummer 3 ook. Hij staat nu lekker vochtig, vlakbij de humidifier en op een goeie afstand van de groeilamp. Wat kan ik verder nog doen? Het is een supermooie grote plant dus ik wil hem graag redden!
-
Bovenstaande plant is van m’n vriend, hij heeft helemaal de plantbug te pakken en dan voornamelijk met de alocasia’s. Hij heeft er nu 5 en wil voor z’n verjaardag binnenkort graag een hele grote uitzoeken. Welk tuincentrum op redelijke afstand van Amsterdam raden jullie hiervoor aan? Ik wil sowieso graag naar die grote in Aalsmeer, Het Oosten geloof ik, maar iemand verder nog tips?
Ooh dat was jij!
Ik had zelf deze al langer (nu bijna een jaar), maar naar aanleiding van jouw berichtje toen heb ik er bij de Jumbo één voor mijn zusje gekocht.
Wat jammer dat hij het niet goed doet. De mijne is ook echt niet makkelijk en het is niet mijn favoriete plant, maar op het moment gaat hij weer even prima.
Nee helaas haha, bij de plantenhal in Rhoon.
Wat is dit voor gekkigheid, ik heb net een worm (lijkt op een regenworm, ook roze, maar dan wat kleiner) aangetroffen in de potgrond van mijn maranta
(En een paar maanden geleden ook al een keer bij mijn palmpje trouwens.)
Maar nu kan ik hem nergens meer vinden, dus ik heb hem maar even met zijn wortels in een pot water te weken gezet zodat ik zeker weet dat die worm er niet meer bij inzit als hij weer in zijn potje gaat.
Waarom mag er geen regenworm in de aarde? Nu gaat ie dood
Een plant die bloeit is helaas niet altijd per definitie mooi. Maar zeker een bloem.
Haha lijkt een beetje een vulva he
Nee, ik ook niet meer. Maar zag vanmiddag dat die watermeloen van mij ook bloeit. Gekke timing.
Kopen jullie soms planten online? Via welke site? Tevreden over de planten?
Ik vind het moeilijk om mooie, betaalbare potten en standaards te vinden. Dus nu staat alles nog bij elkaar op een lelijk Ikeameubel. Hier wil ik stilaan verandering in brengen.
Ik heb al een paar keer besteld bij 123planten. Niks mis mee!
Ik heb bij nelumbo garden besteld, mooie planten verzending duurt soms wel lang.
En @Banananana
Oohh ik wist niet dat dat juist goed was, mocht ik nog eens een worm zien dan laat ik hem zitten!
Als het goed is is hij overigens niet verdronken hoor, ik heb het opgezocht en wormen kunnen blijkbaar gewoon in water overleven omdat ze met hun huid zuurstof uit het water opnemen. En het water met de potgrond die ik van de wortels heb gehaald heb ik buiten in de bosjes naast een sloot weggegooid.