Weet iemand waardoor dit gebeurt?
De bladeren die erop zitten worden nu ook weer geel
Ik vind je plant er op de foto goed uitzien. Het is normaal als de onderste bladeren steeds langzaam geel worden. Volgens deze website is een gele gloed over alle bladeren een teken van te veel licht. Heb je voor de zekerheid al gecontroleerd of er geen ongedierte op je plant zit?
Inderdaad ja! Hoewel het bij het plantje van hem wel meer een geheel lijkt, bij mij was het echt één takje wat er totaal anders uitzag dan de rest. Overigens heb ik dat takje op een gegeven moment weggeknipt, de bladeren daaraan werden steeds geler en het leek een beetje af te sterven. Nu groeit het plantje gewoon verder als een normale verticillata red log.
Maar ik ben nog steeds benieuwd hoe dat nou zat.
Stukje zelfanalyse mensen!
Ik ging enthousiast lezen, maar vond het echt een belabberd stuk. Ik neem dit vast te serieus hoor, maar vooral deze quote slaat kant noch wal:
“Known as the ‘wellness generation’, millennials are big spenders when it comes to everything from boutique fitness classes to athleisure wear. So it makes sense that they’d fully embrace the physical and mental health benefits offered by plants.”
Oké dus omdat onze generatie veel geld uitgeeft aan sporten is het logisch dat we ook van planten houden. Hier wordt een totaal random verband gelegd imo.
Volgens mij zijn eerder de babyboomers een uitzondering geweest. De generatie van onze opa’s en oma’s hield ook massaal planten. Misschien niet zo overdreven veel als wij, maar die generatie was sowieso veel bescheidener met alles.
Ik vind het wel heel interessant hoe het gedrag en gedachtegoed van generatie tot generatie kunnen verschillen, maar inderdaad, het ‘analyseren’ van hobbies gaat wel erg ver haha
Haha ja het is lekker Amerikaans en gechargeerd wel af en toe.
Ik moet wel om mezelf lachen als t gaat om de drang als kinderloze vrouw van rond de 30 om iets in leven te houden. Sta ik dan met mn planten…
Mag ik weer eens wat vragen?
Hoe komt het dat er zoveel verschillende kleuren in 1 plantje voor komen? Is dit normaal?
.
Zouden groen met roze moeten zijn maar sommige zijn heel fris, licht groen. En sommige zijn heel licht, bijna wit (foto geeft iets andere kleur dan in het echt)
Er komt geen directe zon op deze planten.
Komen deze plekken door een te lage luchtvochtigheid?
Zo ja, wat kan ik hieraan doen buiten sproeien?
Zo nee, hoe komt dit en hoe los ik dit op?
Als ik alle lelijke bladeren moet wegknippen schiet er niks over…
Dit is een variegata! Dus een speciaal soort lantaarnplantje met ook witte delen
@praline Yes sproeien en/of vaker een beetje water geven!
Oh dat is gek. Was in de winkel nog niks van te merken. Dacht misschien teveel of te weinig licht?
Van je calathea zie ik de bladeren ook gekruld. Dat betekent heel duidelijk te weinig water, je plant gaat zichzelf beschermen door zo min mogelijk vocht te verliezen via verdamping via de bladeren.
Oh je bedoelt je lantaarnplantje. Hmm dat weet ik niet, maar lijkt me eigenlijk sterk gezien de blaadjes bovenaan ook al met wit zijn!
Elke pannenkoek mag er zijn Misschien wat vaker draaien?
Bedoel je dat ik te weinig water geef bij het gieten?
Pannenkoekjes groeien heeel snel scheef als ze klein zijn. Ik draai de mijnen elke week wel! Al zijn die gekkies ook heel leuk vind ik.
Zoals deze:
Dat is lastig te zeggen, maar ze heeft wel meer water nodig! Dus of vaker geven, of meer geven. Calatheas houden niet van natte voeten dus ik zou vaker adviseren!
Welke heb je? Fotooo!
Heel leuk en wat schattig, zo’n ieniemini monstera (dat zal hij niet lang blijven denk ik)!
Fantastisch zeg, is die van jou?