Nee helaas! Dan moet je ze heeel lang hetzelfde laten staan, of afknippen en dat kan ik ze niet aandoen. Ik heb een enorme moederplant (inmiddels overgrootmoeder), maar die is netjes recht!
Heeft hier iemand een pink princess? Zo ja, zou je een foto willen posten? Je ziet zo’n mooie foto’s voorbijkomen maar vraag me af of de ‘gemiddelde’ plant er ook zo uitziet.
Mooi hoor
Dit worden weer babies Iedereen vond mn graslelie stom, tot ze nu massive is en iedereen een stekje wil. DACHT T NIET toch wel hoor spread the graslelie
Wordt ieder bloemetje een baby?
Want dan gaat deze ene uitloper die hij nu heeft me zeker dertig stekjes opleveren
Iemand nog tips qua verhuizen van planten. Ze passen dus niet in de doos, deksel kan niet dicht hahah
Ik heb met de stofzuiger een blad gesloopt, gewoon laten zitten of afknippen? En bij afknippen dan alleen het blad of ook heel de stengel?
Da’s wel mijn ervaring ja!
Oeh dat vind ik heel erg leuk, er zitten al een heleboel ministekjes aan de uitloper, maar hoe meer hoe beter!
Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw enorme graslelie! Heb je een foto?
Ik heb ook al een paar keer een blad gesloopt met mijn stofzuiger (Als ik rouwvliegjes zie zuig ik die vaak op, maar dat gaat dus wel eens mis.)
Het zal voor de plant weinig uitmaken, maar ik zou het blad inclusief stengeltje er afhalen, gewoon omdat ik me er anders steeds aan erger.
Valt dit plantje nog te redden? Ik heb gister alle dode stekeltjes eruit gehaald. De stengels zijn zelfs erbij gaan wortelen… Maar nu is dit er nog van over…
Ik heb dit plantje (zijn 4 stengels) in een random hoek staan en geef hem ongeveer 1x per maand water als ik er aan denk en hij doet het nog steeds goed! Dus ik denk dat het bij jou ook goed komt!
O top! Dan heb ik nog hoop. Duurt het ook lang voordat de plant voller word?
Hij groeit bij mij de hoogte in en wordt niet echt voller
Ik heb een vraag over mijn zaagcactus. Ik zag dat de stengels wat aan t verschrompelen zijn. Nou heb ik hem te nat gehad ben ik achter gekomen. Dat zou ermee te maken kunnen hebben. Daarnaast zit er iets van een beestje op die wat spinnenrag achtig spul achterlaat net boven de aarde. Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen? Even minderen met water geven?
Oké, duidelijk, het is spint. Maar bedoel je nou wel of geen water geven minderen?
Komt vast goed, het is echt een makkelijke plant!
Als je de aarde in het begin wat vochtiger houdt (hij is nu nog gewend aan water) en je hem in een binnenpotje hebt staan zodat overtollig water wel weg kan lopen kan er weinig misgaan!