Het Plantentopic

Dank je wel voor je berichtje, ik heb het instagram bericht gevonden. Die had ik in mijn feed gemist haha. Ik heb mij via een berichtje aangemeld, klinkt als een gezellige avond. :relaxed:

1 like

Je kan hem verpotten. En dan goed naar de wortels kijken en als er rotte wortels zijn, die eraf halen (google kan je helpen als je twijfelt hoe dit eruit ziet). Daarna droge potgrond gebruiken en het liefst in een pot zetten waar het water weg kan lopen in het vervolg. Als je te veel wortels eraf moet halen kan het helpen om ook wat blaadjes eraf te halen, omdat er anders niet genoeg wortels zijn om de overgebleven bladeren te voeden. Misschien kan je dan wel proberen stekjes te maken met die blaadjes!
Ik heb toevallig laatst mijn peperomia een beetje verdronken :pensive:

Edit: Oh het bericht waar ik op reageerde is verdwenen

Oh leuk zeg!

1 like

Geef je niet gewoon teveel water? Een paar druppeltjes is volgens mij wel normaal maar zo’n plens lijkt me wel veel haha.

2 likes

Prachtig is die! Maar ze blijven dit doen. Je kunt wel minder water geven maar dan zit je steeds net op het randje van te droge potgrond en dat hebben ze niet zo graag. Maar met minder water gaan ze alleen nog druppelen. Het kan wel echt vlekken geven op je vloer. Wij hebben boven laminaat en daar zie je niets van die guttatie maar we hebben om die reden beneden (echte houten vloer) geen alocasia’s.

1 like

Oh sorry ik had mijn bericht inderdaad verwijderd ja haha ik had even de zoekfunctie en google gebruikt en had het antwoord al gevonden. Toch bedankt! Ik ga kijken of hij nog te redden valt. Heeft jouw peperomia het overleefd?

1 like

Mijn mooie nieuwe strelitzia van 123planten!

14 likes

Ah oke haha, ja mijne leeft nog gelukkig. Hopelijk gaat het goed met jouw plantje!

Pfff… Ik vind dat echt wel een dingetje. Nou goed, we gaan het zien.

En @crazyplantlady, ik hou de grond al vrij droog, droger durf ik echt niet… Maar het zijn wel planten die een slokje willen drinken…

1 like

Nieuw project! Het is een aquariumplantje in een vaas met aquariumgrind, hoop dat de worteltjes gewoon goed tussen de steentjes heen groeien (als het goed is wel)

9 likes

Leuk idee :slight_smile:

1 like

Er was hier laatst een poll over hoeveel planten jullie hebben, maar ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoeveel planten jullie per vierkante meter hebben haha. Maar denk niet dat veel mensen dat precies weten. Ik woon zelf in een studio, dus heb niet heel veel ruimte, maar wel aardig wat planten.
Elke keer als ik nu een nieuwe wil kopen (het zou kunnen dat ik geïnspireerd door dit forum vanmiddag bij Stek in Rotterdam was en twee planten heb gekocht) en het daarover heb met iemand, dan is het van ‘maar je hebt toch al veel planten, dat past toch helemaal niet’. Ik erger me daar echt aan, ik weet toch zelf wel wat in mijn huis past en wat ik ervoor wil kopen, anders zou ik het niet doen. Alsof je maar één plant per kast / plank / tafel kan hebben… En er is altijd nog de vloer :grin:
Ik ben alleen weleens bang voor als ik een plant met ongedierte ga hebben, want dan kan ik hem eigenlijk niet in quarantaine zetten omdat ik maar één ruimte heb waar überhaupt licht komt haha

2 likes

Het is inplaats van een strelitizia een Colocasia geworden met enorme bladeren, ik ben verliefd. Ik zal morgen als het licht is een foto plaatsen.

3 likes

Poll!!

• Ik heb 3 of meer planten per vierkante meter
  • Ik heb tussen de 2 en 3 planten per vierkante meter
  • Ik heb tussen de 1 en 2 planten per vierkante meter
  • Ik heb 1 plant per vierkante meter
  • Ik heb 1 plant per 2 vierkante meter
  • Ik heb 1 plant per 3 vierkante meter
  • Ik heb 1 plant per 4 vierkante meter
  • Ik heb 1 plant per 5 vierkante meter
  • Ik heb minder dan 1 plant per 5 vierkante meter

0 stemmers

Oke zoiets. Meer dan 3 per vierkante meter is wel echt je eigen persoonlijke jungle of je woont wel heel klein, maar we zitten hier wel in het plantentopic haha dus wie weet. Kies maar gewoon wat er het dichtste bij zit. Stekjes mag je wel meetellen als het echt al een beetje een plantje is, maar zou het niet doen als je net 5 baby’s ergens afgehaald hebt ofzo.

1 like

Ja ik bedoel ook gewoon totaal aantal planten en totaal aantal vierkante meter. Ik bedenk me nu trouwens dat ik bij elke stem ook wel wil weten hoe groot diegene dan woont en hoeveel planten het dus zijn haha, maar dat wordt een beetje lastig in een poll

Ik woon in een studio van 30 vierkante meter en ik heb nu zo’n 45 planten staan (stekjes enzo niet meegerekend).

4 likes

43 planten op 112 m2. Kan zo te lezen nog wel wat bij.

2 likes

88 planten op 68 m2 hier!

1 like

Leuk om te lezen! Ik heb er zelf 34 op 27 m2, dus dat valt nog reuze mee blijkbaar :smiley:

1 like