Je mother of thousands doen het allebei heel goed bij mij! Ik heb ze net in een groter potje gezet en ik geef er dit weekend eentje aan mijn zusje.
Noo, wat jammer!
Ik doe er echt helemaal niks speciaals mee eigenlijk. Ik heb ze direct voor mijn raam (op het noordoosten) staan en geef ze zo af en toe een beetje water.
Gekocht? Want dan willen we een foto natuurlijk.
Welke Intratuin was je?
Zo dat is snel! Veeeel sneller dan ik had gedacht.
Ik heb 45 planten op 65m2 alleen staan alle 45 verdeeld over de woon- en slaapkamer en die zijn bij elkaar dan weer 45m2 ongeveer…
Er is bij de Intratuin een winactie, misschien willen jullie ook meedoen. Als je wint mag je voor 450 euro planten en potten uitzoeken. Echt veel, zelfs ik moet toegeven dat dat niet in mijn studio gaat passen. Dus als ik win verdeel ik ze wel over familie en mag iedereen in dit topic ook een plantje haha
Heb je een linkje? Dit is mijn droom hahaha maar ik kan het nergens vinden
Ik zit inmiddels op 25 planten in 45m2. Tot een jaar of twee geleden had ik er drie, waarvan 2 cactussen. Ik was altijd super slecht met planten, maar ik vind het toch ook wel fijn om wat groen in huis te hebben. En het gaat nu hardstikke goed, houd zelfs stekjes die ik van vrienden krijg in leven, dus ben heel trots op mezelf
Dit is de link!
Ik vind variegata planten heel mooi maar hoe kan bijvoorbeeld deze plant overleven? Ze krijgen toch geen voedingsstoffen uit het witte gedeelte?
Volgens mij gaan die bladeren uiteindelijk ook dood.
Ik heb mijn citroengeranium weer eens gesnoeid:
Die plant groeit zo hard en wild dat ik eens in de zoveel tijd alle toppen eruit knip (en daar stekjes van maak). Het is wel een beetje zielig ofzo, doet hij zo zijn best en dan geef ik hem steeds zo’n rigoureuze knipbeurt, maar hij wordt er uiteindelijk wel mooier van omdat hij dan meer vertakkingen krijgt.
Ik heb sinds 1.5 maand een maranta. Ze doet het super goed! Al 3 nieuwe bladeren, 2 die nog uit moeten komen, en nu zelfs een bloemetje! Trots
Is er ook interesse in een tuintopic Kheb 100 vragen daarover en vind dit topic denk ik minder geschikt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Even met m’n succesplanten pochen hier

De rest is nog aan het herstellen van een onverwachte hittegolf toen wij op vakantie waren
Die middelste doet het supergoed bij jou! Ik heb de mijne weg moeten gooien. Er kwamen zoveel mieren op af en ik kreeg ze niet weg. Daardoor werd ‘ie ook zielig.
Ja dat zag ik, maar gaat toch vooral over moestuintjes en daar heb ik dan weer helemaal niks mee