Fotooooo’s!
Ik ga binnenkort op vakantie voor 2,5e week en heb niemand echt in mn omgeving die mn planten even kan water geven. Wat raden jullie aan? Is het bijvoorbeeld een idee om ze allemaal in mn slaapkamer te zetten waar de zon niet echt komt? Alleen in de namiddag komt daar wat zonlicht binnen. Of is dat juist niet aan te raden en hebben jullie betere oplossingen?
U vraagt, wij draaien!
Fun fact (ik lijk Massa wel): gisteren heb ik dat kleine cactuspotje bij een tweedehandswinkel gevonden, terwijl ik de grote versie hiervan een paar weken geleden bij een andere kringwinkel op de kop heb getikt (heb ik hier ook ergens een foto van gepost), super toevallig!
Dit!
Emmer water met draden (maar dan binnen natuurlijk)
Edit: en in je slaapkamer lijkt me wel goed, dan kunnen ze niet verbranden.
Ik denk dat dat wel zal gaan ja. Je kunt ook van die plastic bollen kopen die je kunt vullen met water en in de pot zetten, dan “drinken” ze zelf. Ik heb die zelf ooit op AliExpress besteld, maar dat is misschien te kort dag voor je vakantie. Volgens mij kun je ze ook wel in tuincentra e.d. kopen.
Ik heb heeel veel pilea stekjes. Dus als iemand er nog wil? Opsturen kan!
Oh ik wil wel een stekje! Heb me tot nu toe alleen gericht op moestuinplantjes/tuinplanten, maar iets voor binnen wil ik ook wel proberen goed te laten groeien.
Ik word trouwens elke keer zo blij van dit topic, zo leuk al die foto’s van planten <3
Ik heb ooit een cactus gekregen bij mijn nachos bij de Pathé. Hij was toen tweeëneenhalve centimeter. En nu zijn we hier! Mijn lieve cactus

Ik heb dit ook een keer gedaan toen ik lang op vakantie ging en het werkte echt perfect!
Niet te veel water geven en blijkbaar meer zo’n. (heb die van mij door te veel water laten verzuipen, omdat hij er zo zielig uitzag)
Nee, staat er 3 à 4 meter van af! Is wel een raam op het zuiden …
Spray de bladeren met vocht, het zijn tropische planten en ze krijgen te weinig vochtige lucht momenteel, het is erg droog. Dus niet alleen water in grond geven, maar ook 2/3 keer per week even een sproeibeurt!
Dat doe ik al, bijna elke dag zelfs! Misschien heb ik hem te weinig water gegeven? Hoe vaak moet zo’n alocasia eigenlijk water krijgen? Ik lees overal andere dingen…
Oh, maar ook niet te veel he. De grond moet, als je je vinger erin steekt vochtig maar niet nat zijn. En dat sprayen hoeft ook niet iedere dag. (Dacht ik) Dit is wat ik doe met mijn Calathea, ook zo’n diva.
Oh oke, dan spray ik misschien te vaak. Vinger in de grond had ik bij deze nog niet gedaan. Ga het straks meteen controleren!
Nieuw probleem hahaha: Ik wilde mijn bananenplant gaan verpotten, maar is het normaal dat de wortels er zo fuzzy uitzien?
Das gewoon schimmel toch?
Edit: Zolang de wortels niet mushy zijn zijn ze nog niet aan het rotten. Maar je hebt wel schimmels, waarschijnlijk externe sporen?
Kan je planten wel doden volgens mij