Het Plantentopic

Ik kwam deze hangplant in het wild ook even delen voor de liefhebbers, moest meteen aan dit topic denken!!

5 likes

Dit weekend wel een aantal planten gezien waarvan ik dacht: holy shit! Die Sansevieria op de achtergrond op de 1e foto was ook gigantisch.

11 likes

Edit: geen tip want het is gewoon een adansonii ipv obliqua, lekker naïef ben ik :sweat_smile:
Misschien een tip: vgm had ik hier gelezen dat de monstera obliqua redelijk zeldzaam en duur is? Bij plantje.nl staat ie op de site voor 12 euro, diameter van 12 cm:

Het is nog steeds nieuwe bladeren tijd blijkbaar! Even een paar blije planten op de foto gezet

M’n bananenplant heeft 3 mini’s en 2 zijn al best groot dus die ga ik vanmiddag stekken denk ik. Nog nooit gedaan!! Wish me luck

M’n strelitzia groeit ook nog steeds door! Inmiddels groeien de wortels er wel uit dus ik vraag me af of ik m nog moet verpotten of in de lente pas doen… iemand tips?

Deze deed heel lang niets, en nog is t niet heel duidelijk (vandaar m’n aanduidingen haha) maar ineens zag ik 2 nieuwe bladeren!

Dit is zo ongeveer m’n grootste succesverhaal, ook al eens eerder gepost volgens mij, maar deze groeit ook maar door. Krijgt ook als 1 van de eerstvolgende een grotere pot denk ik

Ik heb deze behoorlijk klein gekocht, ik wist niet eens wat t was, maar zo ongeveer het hele rechter deel op de foto (is ook lichter groen) is er in de afgelopen ± 2.5 maand bijgekomen, continu nieuwe bladeren. Is dit dezelfde als hierboven bij @Maestoso?

7 likes

Dit is ‘gewoon’ een monstera adansonii alleen. De obliqua is inderdaad heel zeldzaam, maar heel halen mensen die namen door elkaar haha.

“But trust me, as much as I want this to be true, you do not have a Monstera obliqua. It’s a botanical unicorn. So please, spread the word, change the name to the right one. Let’s not be confused anymore!”

3 likes

Thanks voor 't artikel, daar zie je het verschil wel duidelijk. Wat stom dat die webshop 'm dan verkoopt als obliqua! Vond 't al gek aangezien hij maar 12 euro kost maar vertrouwde de website wel. Niet dus :sweat_smile:

12 likes

Het groei seizoen lijkt inderdaad nog niet over, een paar van mijn planten maken ook nog gewoon nieuwe bladeren.

Zelfs mijn Sansevieria heeft dit voor elkaar gekregen:

Is dit nou een stekje of is het per ongeluk een ander soort plantje in de pot? Wist niet dat Sansevieria’s dit deden

4 likes

Familieportretje van mn moeder monkey mask met haar 2 kindjes. Ze doen het zo goed hier :heart:.

12 likes

Baby sansa!

@SpeedOfSound wauw superlief! Helaas te ver voor mij, maar ik hoop dat iemand van t forum ‘m adopteert :heart:

@Lula waaauw die hangcactussen! Waar is dit?

1 like

@SpeedOfSound misschien is er een FB in je stad waar je planten op kunt zetten of mensen ze gratis willen? Hebben we hier in ieder geval wel.

@Kauai groothandel

1 like

Mag je daar als particulier zomaar heen?

Nee, maar dat ben ik ook niet :wink:

1 like

Boehoe lucky you

1 like

Ik kom niet verder dan 010-DH :joy:

1 like

haha nee man hier betaal je 30 euro voor :joy::joy: wtf

3 likes

Haha waar ben je?

1 like

Ik begeef me niet zo vaak in dit topic maar ik heb een vraag aan alle dames met groene vingers.
Hoe stek in mijn pilea het beste?
Hij begint 3 kleintjes te krijgen die ik wel een eigen grote pot gun

Denemarken! Was wel in een dure designwinkel dus misschien verklaart dat enigszins

Met een scherp mesje afsnijden en in de aarde duwen. That’s it.

1 like