Nee, zijn allemaal lichte beschadigingen in de bladeren. Heb net alle bladeren stuk voor stuk gecontroleerd en ik zie geen eitjes, beestjes of larven oid. Net één kleintje en een dood fruitvliegje, maar die heb ik er gelijk af gehaald.
Ik wil je niet bang maken, maar bij mijn alocasia waren dit soort plekjes achteraf een indicator voor trips. Goed dat je hem meteen helemaal gecontroleerd hebt, maar trips kan ook (tijdelijk) in de aarde zitten en later weer op de bladeren komen dus ik denk wel dat het goed is om hem in de gaten te blijven houden en misschien nog even apart van andere planten te zetten.
Kutkutkut daar was ik al een beetje bang voor ja. Ik twijfel nu om m gewoon terug te brengen en een andere me te nemen
Weet iemand de naam van deze, Albert Heijn noemt deze “groene plant in keramieken pot”, dus daar heb ik niet zo veel aan haha.
De supermarkten zijn lekker bezig! De alocasias van de Lidl zijn ook super mooi, maar heb een grote planten stop opgelegd gekregen… Even m’n vriend overtuigen haha
Het is een trandescentia, denk een fluminensis maar ben daar niet zeker van. Oppassen met water geven, vrees dat ik de mijne verdronken heb :(.
Even Almeerplant in geweest voor wat nieuwe potten en toch maar een kleintje meegenomen: de sansevieria mikado
Wat een leukerd. Nu hopen dat mijn ah hem ook heeft.
Lijkt op een sansevieria, maar weet het niet 100% zeker.
Een bromelia, maar de precieze soort weet ik niet, ik denk een aechmea, maar daar heb je volgens mij ook weer verschillende varianten van.
Onderaan in ieder geval niet meer. Hij zou nog wel hoger kunnen worden maar hij is al vrij hoog zo te zien. Dus het zal sowieso wel langzaam gaan.
Dat dacht ik al. Ja hij is inmiddels best hoog, met veel baby’s.
Omgepot!
En mijn monstera (vorig jaar gesplitst) heb ik weer samengevoegd tot een groot geheel. Hopelijk klimt ie gauw omhoog met de hulp van een mosstok.
Ik had jungle fever van deze foto’s:
Ojeee, wilde het baby’tje van m’n bananenplant stekken, maar ging niet helemaal goed. Nu is ie zonder wortels losgekomen, valt deze nog te redden? Heeft het zin deze eerst in water te zetten in de hoop dat er wortels aan komen, of direct in potgrond?
Ik heb drie stekjes zonder wortels gehad, waarvan slechts 1 zonder wortels het heeft overleefd. Ze waren wel veel kleiner dan de stek op jouw foto. Ik heb ze eerst in het water gezet, toen er weinig gebeurde uiteindelijk toch in potgrond. Twee zijn doodgegaan. De andere leeft nog, voor ieder nieuw blad sterft er alleen ook een blad af Maar: het kan. Wel iets lastiger bij mij, want het stekje dat al een paar wortels had, groeit tot nu toe veel beter.
Joehoe, ik heb vandaag een monstera varigation binnen gekregen maar nu zag ik iemand op YouTube die de einden van de stengel gewaxt had. Is dat nodig/belangrijk?
Geen idee, zei ze er niet bij. Misschien tegen rotten van de stengel? Anyway, ik heb m gewoon in water staan. Hopelijk gaat ie lekker veel wortel kweken
ik heb zo’n 3? weken geleden een string of hearts gekocht, geen water gegeven en nog steeds is de grond heel vochtig, is dat normaal?