Heb je 'm inmiddels al op een facebookgroep oid gezet? Ik ben regelmatig in Zwolle dus zou m wel van je over willen nemen! Ik kan zo alleen niet zeggen wat voor plant dit is? Heeft ie een lichte plek nodig?
Jo dubbelpost.
Ik heb vandaag de onderstaande kast besteld en ik heb vandaag nieuwe planten ingekocht alsof de kast er al staat.
Ben door dit topic echt weer helemaal hyped over nieuwe planten, dus het is allemaal jullie schuld!! Heb niet eens genoeg potten meer, dus moet morgen ook nog eens nieuwe potten gaan kopen.
En de enige planten die het niet goed doen zijn mijn monstera’s… eentje ga ik dit weekend verpotten en opnieuw opsteken, maar de andere is nog een jonkie en doet het begin al niet top. Hieronder de monstera die hangt en die ik echt moet verpotten.
Ik ga morgen even wat foto’s maken van m’n andere plantenkinderen
Weer een analyse woe
Volgens mij wel! Is dit een philodendron?
Hoe propogate ik deze twee? Ik mocht ze meenemen van het tuincentrum maar thuisgekomen weet ik eigelijk niet goed wat ik moet doen ^^’
Nieuwe aanwinsten via Pl.antje.nl! Was goed verpakt en de planten zien er ook goed uit, nog volop in de groei. Het zijn een alocasia zebrina, monstera adansonii en een crassula buddha Temple. Er komt nog een alocasia pink dragon aan maar die voldeed niet aan de kwaliteitseisen dus die komt volgende week. Ben vooral verliefd op de zebrina, hij is zoo mooi
Op de vochtige grond leggen en dan krijgt het onderste “plakje” worteltjes. (ten minste, zo had ik het gedaan en daar lijkt te werken )Is volgens mij een Hottentot, dus misschien kan google je nog iets verder helpen?
Mijn pannenkoekenplant verliest de afgelopen tijd veel bladeren en ziet er steeds zieliger uit. Hij staat normaal in een best donker hoekje - heb hem verplaatst voor de foto -, misschien moet ik dat eens veranderen.
Wat wel leuk is: ik heb er al minstens 15 stekjes van weggegeven en krijg af en toe foto’s van baby’s die inmiddels groter en veel voller zijn dan mijn moederplant
Ik zou hem op een lichte plek laten staan. Ik had hetzelfde probleem en toen ik hem verplaatst heb ging hij het ineens goed doen
Wat een superleuk topic! Ik krijg helemaal zin om naar het tuincentrum te gaan nu.
Mijn stekjes:
Dat steeltje is een rozenstruik, ik heb gehoord dat je een steeltje in een aardappel kunt steken. Dat moet de wortelgroei stimuleren, ben heel benieuwd!
Ik vind zo’n “boompje” eigenlijk veel leuker dan die struikvorm die je vaker ziet.
Dat bladverlies zo vroeg in het jaar lijkt me inderdaad te weinig licht en als ik de bladeren zie ook wel wat te weinig water. Het is wel zo dat ze in de winter altijd veel blad van de onderkant verliezen (bij mij iig). Even slikken, maar dan krijg je idd een leuk boompje wel!
Ja, dat wel! Ik zou het leuk vinden als mijn pilea in een bocht begint te groeien zoals je soms ziet. Maar iets meer bladeren zou best gezellig staan. Ik heb hem iets lichter gezet.
@Kauai Oeps, dan zal ik ook iets guller zijn met water. Omdat mijn pannenkoekenplanten eerder al rouwvliegjes hebben gehad, ben ik misschien nu wat te voorzichtig.
Je kunt deze niet stekken. Dat onderste takje kan je makkelijk afknippen als je dat mooier vind
Weet iemand of de steel na het afsnijden om te stekken weer doorgroeit bij een monstera adansonii? Dus als ik 'm bij het rode streepje afsnijd, groeit hij dan vanuit daar weer gewoon verder of blijft die stengel dan zo?
Die stengel zelf stopt daar, maar bij de luchtwortel daaronder komt na een poosje weer een nieuwe stengel groeien.
Ooh oké, dankje!