Het Plantentopic

Thanks

Mijn katten vinden graslelies heel lekker!

1 like

Kun je m niet ophangen? Heb de mijne hangen en groeit als kool!

Ik knip ze eraf onder zo’n “tepeltje” en stop die in de aarde. Mijn plant wordt zo een stuk voller.

Mijn mini zz-plant komt eindelijk in actie! Heel lang waren het alleen maar twee ielige takjes met elk twee blaadjes, maar nu is er een nieuwe stengel onderweg :blush:

9 likes

Mijn pilea raakt opeens een heleboel bladeren kwijt :cold_sweat:. Een rondje googelen heeft me niet wijzer gemaakt. Heb niet het idee dat ik te veel/weinig water geef. Iemand een idee wat ik kan doen? Heeft het misschien met de seizoensverandering te maken?

1 like

Ik denk het. Die twee van mij verliezen ook blad op het moment.

1 like

Weet iemand wat voor plant dit is?

1 like

Philodendron Squamiferum.

1 like

Thanks!

Ik heb geen verstand van planten maar ben op zoek naar een hele grote plant (of bloemstuk achtig iets) in een hoge vaas/op een zuil, voor bij de entree/ garderobe van ons nieuwe huis. Mag echt een eyecatcher zijn. De plant komt voor het raam maar aan de noordkant van het huis te staan. Heeft er iemand tips? Ik heb niet zo’n groene vingers of gevoel daarvoor.

Mijne ook. Het helpt bij mij om m goed in het licht te zetten. Hij houdt niet van de donkere dagen, dus hij staat nu op het zuiden in de vensterbank. Zolang ze vooral van de onderste ring vallen is het niet zo erg, trouwens.

1 like

Heeft er iemand ervaring met de bamboo orchid en of die maar een keer bloeit of vaker? De mijne maakt veel nieuwe stengels maar geen bloemen, en ik vind 'm zonder bloemen niet zo mooi:

Met bloemen:

Bij gewone orchideeën moet je hem even tijdelijk in een koudere ruimte zoals een schuur zetten geloof ik, dan krijgen ze paniek en gaan ze weer bloeien. Maar ik weet niet of dat ook voor deze variant geldt https://www.orchideee.nl/blogs/blog/zo-krijg-je-een-orchidee-in-bloei

Ik houd intens van ficus lyrata’s.

11 likes

Dat klinkt echt alsof je de orchidee moet intimideren en bang maken :joy:.

7 likes

Een van jullie nog aanraders voor planten voor een licht/warm huis (studio met ramen op het zuiden)?

Thanks, kan het iig altijd proberen! Ik ga eens vragen of ie bij m’n ouders in de schuur mag logeren aangezien ik geen schuur of andere koude plek heb

Vetplanten en cactussen zijn eigenlijk de enige planten die pal achter een raam op t zuiden kunnen. Verder kan je bijna alles kwijt als je een dun gordijntje ophangt!

1 like

Croton, koffieplant, avocado en string of hearts doen het prima bij mij (ook studio met ramen op t zuiden).
Heb ook een paar calathea’s maar die heb ik in de donkere hoeken geplaatst.

Edit: ik heb wel raamfolie! Dus dat blokkeert een deel zonlicht.

1 like