Ik heb dus een ficus elastica (rubberplant) die in het voorjaar keihard gegroeid is, maar nu al een maand of twee niet groeit. Hij ziet er verder normaal uit, weet iemand of dit normaal is? Hij is zo mooi en ik wil niet dat ie sterft:(
Ik denk dat het wel meevalt, zolang je hem niet los laat lopen. Zou het gewoon proberen als je niet heel ver weg woont
Ik heb er ook een en op dit moment doet ie helemaal niks, heb m nog niet zo lang dus geen idee of ie überhaupt groeit hoor, maar vind het nu maar een beetje saai want wil nieuwe bladeren haha.
Hmm hopelijk is het de tijd van het jaar. Mijne ging in het voorjaar van 2 naar 11 bladeren.
Klinkt als rouwvliegjes. Ze zijn in het topic al vaker besproken, met de zoekfunctie kun je tips en uitleg vinden. Je kunt o.a. een laagje zand op de aarde leggen, water met kaneel geven of voor het echte werk gaan en je planten behandelen met aaltjes.
Ik merk meestal dat als ik met de plant schud of water geef dat de vliegjes uit de aarde komen vliegen. Zo kun je misschien ontdekken in welke plant ze zitten.
Heb je niet een schuur of berging oid als tussenstop? Dan is de overgang in temperatuur iets minder groot waardoor hij kan wennen
Paar dagen in de schuur redt hij wel denk ik, het temperatuur verschil is vaak heftiger dan een paar dagen minder licht. Hij hoeft geen weken te wennen gelukkig, dan kun je m binnen zetten
Edit: volgens mij is snoeien van dit boompje in deze periode niet handig, moet dat in het vroege voorjaar
Heeft nu geen nut meer denk ik idd hahaha, volgend jaar maar uitproberen dan
Iehhh ik zag vanmorgen ineens allemaal krioelende zwarte beestjes op de bladeren van m’n varen Ik had haast en ben nu een paar dagen weg, dus heb 'm maar even in quarantaine in mijn douche gezet, haha. Ik lees online nogal uiteenlopende bestrijdingsmethoden van “gewoon eraf vegen” tot “het komt nooit meer goed! Kill it with fire!” … Ik ga eerst maar aan de slag met spiritus denk ik.
Ik had dat net met mijn basilicum die helemaal onder de witte puntjes zag??? Daaaaaag weg ermee
Nieuwe hanger gemaakt voor mijn micans die wel erg lang werd. Komt zoveel beter tot haar recht zo!
In de spiegel zijn nog wat plantjes te spotten <3
Ik zoek zo’n sprout schaaltjes of iets voor mijn avocadoplantjes maar 15e per schaaltje vind ik echt te duur… iemand een tip?
Een gat boren in een schoteltje?
Een fles rondom afsnijden en met de dop kant in een beker zetten? Zonder dop dan natuurlijk
Kek jekkie heeft een rare aroids sale NU. Onder andere relatief grote en roze pink princess voor 50 en alocasia frydek voor 40
Ik heb bij best veel planten dat de plant incl aarde los komt van de pot, terwijl ik de plant genoeg water geef (denk ik) en ook niet het idee heb dat ik meer water moet geven. Is de aarde dan gewoon op en moet ik er nieuwe aarde bij doen? Of toch meer water geven?
Ik merk dat als potgrond heel nat is geweest dat hij dan keihard opdroogt. niet goed water meer opneemt en dus kurkdroog blijft. Ik vervang dan idd altijd de aarde (gedeeltelijk).
Je kunt ook met een sateprikker gaatjes prikken in de aarde, dan lucht het weer een beetje zeg maar wat wormen normaal doen.
Ik zou hem in ieder geval uit zijn pot halen en even goed kijken of je geen wortelrot hebt!