Gelukkig dat er bij de wortels niks aan de hand was!
Haha ik kan het me helemaal voorstellen, ik maak me nu al behoorlijk druk als er iets niet helemaal goed lijkt te gaan en ik heb geen heel dure of zeldzame planten.
Gelukkig dat er bij de wortels niks aan de hand was!
Haha ik kan het me helemaal voorstellen, ik maak me nu al behoorlijk druk als er iets niet helemaal goed lijkt te gaan en ik heb geen heel dure of zeldzame planten.
Dit vraagt om een poll!
Wat is jouw duurste plant?
0 stemmers
Ik heb deze peperomia maar weer eens een eigen potje gegeven, ik had hem heel lang met een ander plantje (andere soort peperomia) in een grote ondiepe pot staan, maar die begon zo te woekeren dat deze amper nog te zien was, dus ik hoop dat hij blij is dat hij weer een eigen plekje heeft!
M’n nieuwe plantenkast!
Ziet er echt leuk uit! Ga dit gelijk even screenshotten; dit is goals voor in ons toekomstige huis haha. Leuke indeling ook!
Mooi! Nog heeeel veel plek zie ik
Wauw wat mooi
Eigenlijk vind ik je dischidia nummuralia nog veel mooier
Ja die is ook mooi he? Ook erg blij mee…
Beeeetje absurd, maar ik heb een keer een soort boom gekocht voor binnen, echt een megaplant, prachtig. Maar na een maand of twee bleek het niet licht genoeg te zijn omdat hij in het midden van de kamer stond, andere plek was niet mogelijk qua indeling. Toen teruggebracht naar de teler en geruild voor iets dat wel met minder licht kon. Mis hem wel, maar hij liet allemaal blad vallen dus beter ging hij weer terug voor hij doodging.
Heb een kwartier gezocht naar de foto maar die staat op mijn oude telefoon.
@MACdonalds goals! Wat een prachtige kast!
Ja jongens ik heb een biecht. Ik bitch hier altijd op van die verkopers die voor veel te veel geld zeldzame plantjes verkopen, maar ik ben gezwicht. Niet voor marktplaatsdoorverkopers met minuscule plantjes voor veel te veel geld, maar voor 2 lieve twintigers die plantjes in Thailand zelf uitzoeken, maar toch. Veel te veel geld betaald voor (hele) zeldzame planten maar ik kon het niet laten🙈
Mijn tropische plantjes staan nu met z’n allen bij de humidifier een plantenparty te houden.
Haha deze poll . Ik had dus een cactus van 90 euro, echt een mooie, precies zo eentje als deze emoji
. Maar helaas is die cactus niet meer…
Stekken is supermakkelijk: gewoon afknippen bij een oog, de laatste bladeren eraf halen en in de grond steken. Je kan die lange stengel ook in meerdere stukken knippen en meer stekjes van maken. Ik zou 'm sowieso in een grotere pot zetten en daar alle stekjes in, dan wordt ie weer wat voller.
Oh chill! Ik heb m nu uit elkaar gescheurd half per ongeluk want ik kreeg m niet uit het potje (hoe verzinnen ze het bij hema, taps toelopende potjes: daar krijg je never je kluit wortels uit natuurlijk), die ene stam terug in de grond en die andere op water (zat nog maar een worteltje aan, maar kan die dan ook beter gewoon in de aarde?). Dus hoop geknoei, ik laat ze nu even bijkomen en hoop dat ze het overleven en ga ze dan over een tijdje wel stekken
Oh shit! taps toelopend is zo lastig inderdaad. Ik heb ook een paar van die potten, en hoop dat ik die nooit hoef te verpotten Ze zijn best wel makkelijk, ik heb een stekworkshop gedaan waarbij we ze gewoon in de grond hadden gezet en na een paar weken begint die stek dan weer uit te lopen
@Bunnyslippers is het bij jou nog gelukt om je Anthuriumzaden te oogsten?
Super, dankjewel!
Weet iemand hier misschien waar je van die plakken samengeperste kokosvezel potgrond kan kopen waar je water bij moet doen? Ik vind dat fijner dan gewone potgrond en m’n planten lijken het er ook beter in te doen.
Ik weet dat Ikea het heeft maar daar woon ik niet zo dicht in de buurt dat ik er even langs kan gaan. Action had het ooit ook maar daar kon ik het nu niet meer vinden.
Ik bedoel dit spul:
Heb ik bij 123planten gekocht!