Op welke temperatuur zetten jullie de thermostaat 's nachts? Ik ben een beetje huiverig om de temperatuur te ver te laten dalen, en dan overdag weer normaal te zetten. Het temperatuurverschil lijkt me niet top, maar kan het ook snel te koud worden voor de gevoelige planten?
Hallo waar koop ik jouw badkamer?
Volgens mij valt dat wel mee, dat het echt te koud kan worden voor de planten. Ze hebben meer last van tocht enzo. In de natuur is het snachts ook kouder dan overdag dus dan is er ook een temperatuurwissel denk ik maar.
Mijn big ass pannenkoekplant is het zat en verliest alle onderste bladen… Hoort dat bij deze tijd van het jaar?
Ja, toch vind ik het stom! Ondertussen groeit-ie wel baby’s. Ik ben bang dat de planten niet zo vrolijk worden van de verwarming.
Echt gebroken of alleen schuingroei? Stekken lukt vast wel, niet alle hoop is verloren gegaan.
Hij is echt gebroken, bijna door. Ik zal die dan gewoon afknippen en op water of in aarde zetten.
Er zitten ook baby plantjes onderin de pot, groeien die gewoon door als ik de stam van die grote afknip. Of kan ik het beter in nieuwe aarde zetten en uit elkaar trekken?
Echt zo’n mooie grote monstera en dat blad.
Wat ik me afvroeg, staat hij nu met deze pot en dus gaatjes van onderen denk ik (?) op jouw houten vloer zo? Krijg je dan geen plekken?
Wow ik kwam naar dit topic omdat ik een pannenkoek heb met net zo’n stam als de jouwe, maar dan wel ietsje korter. Maar hij hangt ook helemaal over. Wat kan ik daar het beste mee doen? Gewoon laten groeien? En hoe komt het eigenlijk dat hij zo is gegroeid? Heb hem gekregen als stekje
Deze vrouw is geobsedeerd met arme pileas door de midden knippen. Zelfs haar 1 meter hoge. Er is dus zeker hoop! Kijk even op haar insta wat ze er precies mee doet, ze doet dit heel regelmatig.
——-
Btw net deze gurl (Philodendron Florida Beauty) gekocht met 40cm grote bladeren.
Mijn mooie grote pannenkoek heeft al vele baby’s op de wereld gezet maar nu zit er ineens een iets andere baby in de pot. Iemand enig idee wat dit is / kan zijn?

Hoe kwam je aan zo’n tour? Kom hier bijna maandelijks maar heb nog nooit een rondleiding gehad haha. Ga trouwens ook vooral een keer als de jadebloem bloeit, echt magisch
Supertof inderdaad! Kom je vaker in botanische tuinen en zo ja, heb je aanraders? Want ben buiten deze eigenlijk in geen andere in NL geweest oeps.
Wauw die enorme Anthurium!
In Utrecht heb je er een in de binnenstad en een op de Uithof, allebei supervet. Uithof is veel groter maar vooral veel verspreider, ruimer opgezet. Allebei aanraders!
ik wil zo graag dat het weer voorjaar wordt zodat ik lekker kan gaan stekken
Dat doe ik nu gewoon en het gaat prima. What’s stopping you?
Ik vind dat zelf niet zo erg, blijft toch een levend ding.
Hoi, ik zal maar even beginnen met een biecht: ik ben een afgrijselijke planten moeder. Ik weet ook niet wat er mis is met mn planten, kan iemand me helpen? Ik zag vandaag bij mn calathea dit:
Na wat googlen dacht ik misschien wolluis maar ik zie helemaal niks bewegen (mijn vriend wel wat bruine beestjes in de aarde)
Also: wat is m’n epiprenum aan het doen??

Hier valt niets meer aan te redden zeker?