Geven jullie je planten voeding?
- Ja, en dat doe ik zeer regelmatig
- Ja, maar niet zo vaak als aanbevolen
- Nee, nooit
0 stemmers
Geven jullie je planten voeding?
0 stemmers
Vandaag voor het eerst dus haha, even kijken wat het doet!
Ik zou dat de laatste keer laten zijn tot de lente! Chemische voeding in het niet-groeiseizoen kan leiden tot verbranden van de wortels. Of je moet echt heel weinig geven. 1/8 van wat is aanbevolen 1x per maand ongeveer.
Thanks voor de tips, zal er even rekening mee houden. En me even inlezen haha
Hmm mis krijgt hij dan teveel licht, hier staat ie direct voor een raam op het oosten. Ik ga hem eens verplaatsen en kijken of het helpt, thanks!
Nee joh, klimop is superkut. Ik heb er al twee weg moeten gooien en begin er niet meer aan. Geen tips helaas.
Plantshaming. Is zonde om een plant niet meer mooi te vinden als ie krom gaat staan. Bind hem aan een stok en hij staat weer rechtop!
@Lula Ik heb er al 4 weg moeten gooien over de jaren heen en ben hem nu zelf aan het groeien aan de hand van een stekje omdat ik helemaal loco werd. Ik heb het idee dat de hedera heel graag nat wordt van sproeien maar echt slecht tegen natte voetjes kan, volgens mij heb je al gauw wortelrot. Maar ik ben duidelijk geen expert.
Dat inderdaad. En mijn laatste had ook beestjes. Dus toen was ik er helemaal klaar mee.
Ohnee! Teveel water of wat denk je?
Het was gewoon droog toen ik het weggooide. Mijn kat heeft hem wel een paar keer omver gelopen. Misschien dat dat het was.
Jaaa heel gaaf! Bij mij groeien er ook twee in een kronkel
Ah die katten ook altijd! De mijne bijt op cactussen, heb al een keer een stekel uit z’n neus moeten halen. Die dwaas.
Hebben jullie mischien een idee waarom dit nieuwe blad een zwart stuk heeft. Dit is het tweede nieuwe blad die dit heeft. Het lijkt me niet dat het verbrand is want er komt alleen zacht licht op.
Ik vind dat Plantsome zo’n stomme site met dat popie jopie gedoe. Vinden mensen dat echt leuk? Bestel dan liever bij Plantje. Sorry, moest het even kwijt. Word doodgegooid met spon posts.
Ik ben op zich wel een liefhebber van de vormgeving van de website maar ik vind de planten zelf veel te duur en ik vind het idee van een plant bestellen maar stom, dus mij zullen ze er als klant niet mee winnen.
Niks mis met de vormgeving maar die stomme namen. Een plant heeft een naam. Waarom dan toch nog Bob of Harrie noemen. Ik zie er de lol niet van in.
Ja een gewone monstera zal ik ook niet online bestellen. Bijzondere planten die je anders niet tegenkomt in een tuincentrum op zich wel.
Heeftie geen beestjes?